خلاقیت, گل آرایی, گل ها, مقالات

خودتان تاج گل طبیعی عروس بسازید (2) + عکس

استفاده از یک تاج برروی سر عروس و یا هر خانمی در مهمانی ها زیباییهای خود را دارد . اگر این تاج از گل های تازه درست شده باشد، بسیار تاثیرگذارتر میشود. در هر فصلی که هستید، استفاده از شکوفه های مناسب آن فصل بسیار بهتر است. در مقاله‌ی ساخت تاج گل عروس (1)، یک تاج گل طبیعی با استفاده از سیم آموزش داده شد. همچنین با استفاده از مقاله‌ی راهنمای خرید دسته گل و انواع گلهای قابل استفاده در دسته گل میتوانید به راحتی گلهای مورد نظر خود را انتخاب کنید. اکنون در این مقاله میتوانید یک تاج و تل عروس درست کنید که تنها با بافت ساقه ها، فرم طبیعی خود را حفظ کرده و بسیار طبیعی تر خواهد بود.

آموزش ساخت تاج گل طبیعی عروس به صورت بافته

وسایل مورد نیاز :

  • گلهای دارای ساقه های نازک
  • سیم مفتول مناسب گلسازی

 

ساخت-تاج-گل-عروس

 

1. گلهایی با ساقه های نازک و انعطاف پذیر انتخاب کنید. دقت کنید که ساقه ها باید حداقل طولی به اندازه‌ی 7 یا 8 سانتی متر داشته باشند. می‌توانید در تاج خود تنها از یک گل با رنگهای مختلف و یا گلهای متنوع استفاده کنید. گل مینا و گل قاصدک گلهای زیبا و کلاسیکی هستند و ساقه‌ی آنها برای این نوع تاج مناسب است اما گلهایی چون گل مروارید ( گل عسل – آلیسوم ) و گل فراموشم مکن نیز بسیار کاربردی هستند.

گیاهان گلدار و یا برگ آنها مانند نعناع ، آویشن ، پونه کوهی ، بابونه، اسطوخدوس نیز امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده اند. این گیاهان نه تنها زیبا هستند بلکه بوی شگفت انگیزی نیز دارند.

 

تاج-گل-طبیعی

 

2. ساقه های گلهارا همه به یک اندازه برش بزنید و برگها و ساقه های کوچک اضافی روی ساقه اصلی گل را بچینید تا صاف و یکدست شود. این کار باعث می‌شود تا گل ها با یکدیگر به راحتی بافته شوند و دست اذیت نشود. 

 

تاج-عروس-گل-طبیعی

 

3. بهتر است گلها را از همان ابتدا درون ظرفی پر از آب خنک قرار دهید. این کار باعث میشود که گلهای تاج شما تازه تر بمانند. ساخت تاج بافته ممکن است کمی زمانبر باشد تا به گلهای انتهایی برسد، به همین علت باید گلهارا تا زمان برداشتنشان در آب قرار دهید تا پژمرده نشوند.

 

 

خرید-تاج-سر-گل

 

4. سه گل را از ساقه نگهدارید و با استفاده از تکه ای سیم مفتول مخصوص گلسازی آنهارا به هم وصل کنید. سیم را چند دور بپیچید و اضافی را ببرید. سعی کنید سیم را تا حد امکان به شکوفه ها نزدیک کنید و پایین ساقه ها را آزاد بگذارید. توجه داشته باشید که تمام شکوفه های در دست شما در یک ارتفاع باشند تا تاج شما ناهموار به نظر نرسد. نزدیک کردن سیم به شکوفه ها آنها را در کنار هم و در یک ارتفاع نگه میدارد. اگر سیم ندارید، میتوانید از نخ و یا وسایل اتصالی استفاده کنید.

 

5. شروع به بافتن ساقه ها کنید. مانند بافتن ساده ی مو میتوانید اینکار را انجام دهید. به این طریق که ساقه سمت چپ را بگیرید و آن را بکشید تا بین ساقه های میانی و راست قرار گیرد و ساقه سمت راست را بگیرید و آن را طوری جمع کنید که بین ساقه های چپ و وسط قرار گیرد. بافت هر ساقه را تاجایی ادامه دهید که طول آن به 3 سانتی متر برسد.

 

 

مدل-تاج-گل

 

6. گل جدید را به ساقه سمت چپ اضافه کنید و آن را طوری قرار دهید که دقیقا زیر بافت قرار گیرد. اکنون ساقه‌ی جدید و ساقه‌ی سمت چپ را باهم بگیرید طوری که انگار یک ساقه اند و دوباره بافت را شروع کنید و در بین ساقه های راست و وسط قرار دهید.

 

 

مدل-تاج-گل1

 

7. اینبار گل جدید را به ساقه راست اضافه کنید. گل باید دقیقا در زیر گل قبلی قرار گیرد. این دو ساقه نیز به مانند یک ساقه باید با بقیه بافته شوند و بین ساقه های وسط و چپ قرار گیرند. اجازه ندهید که ساقه ها از هم جدا شوند و مانند یک ساقه ضخیم، سفت نگهدارید.

 

 

8. این اضافه کردن گلها را ادامه دهید تا طول مورد نظر خود را بدست آورید. بخش هایی که می‌بافید ضخیم و ضخیم تر می‌شوند و یک بافت طبیعی به خود میگیرند. اگر از انواع مختلف گلها استفاده کنید، باعث افزایش رنگ بافت و زیبایی تاج شما خواهد شد. همچنین میتوانید چند برگ و خزه های تزیینی نیز به آنها ببافید تا طبیعی تر شوند.

 

آموزش-تصویری-ساخت-تاج-عروس

 

9. این کار را ادامه دهید تا جایی که تاج چند سانت از اندازه‌ی سر شما بزرگتر شود. چرا که این مقدار اضافه باید بر روی هم همپوشانی داشته باشند. این کار سبب استحکام بیشتر تاج میشود.

 

 

10. مقداری سیم بردارید و درست زیر شکوفه های آخرین گل قرار داده و دور ساقه های بافته شده بپیچید. چند بار سیم را بپیچید و در انتها برش بزنید. این کار باعث میشود گلها محکم تر بایستند و ساقه ها نیفتند.

 

 

آموزش-تاج-عروس-گل

 

11. تاج را جمع کنید و از هر 2 انتها به هم نزدیک کنید. انتهای آنها را روی هم بپوشانید تا زمانی که تاج به راحتی روی سر شما بنشیند. 

 

تاج-گل-طبیعی-4

 

12. بعد از همپوشانی ساقه ها دوباره سیم را روی آنها بپیچانید تا جایی که از 2 طرف به شکوفه ها نزدیک شود و اضافی را ببرید. اضافه‌ی سیم را به آرامی داخل بافته ها فروببرید تا منظره‌ی بدی درست نکند. تاج گل طبیعی شما آماده است و میتوانید به راحتی برای عکاسی یا مجالس بر روی سر خود استفاده کنید و بدرخشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *