دکوراسیون, طراحی, گیاهان آپارتمانی, مقالات

کاربرد گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون منزل

امروزه گیاهان یکی از گزینه های کاربردی برای معماران در طراحی فضای داخلی به شمار میروند . دکوراسیون منزل با گیاهان آپارتمانی فقط برای زیبایی و یا برخی خواص دارویی آنها نیست بلکه از آنها به عنوان یک اِلمان معماری در طراحی نیز استفاده میشود . دکوراسیون با گیاهان آپارتمانی در فضای خانه و محل کار به گونه ای که همواره در معرض دید قرار داشته باشند علاوه بر زیبایی، در بالا بردن روحیه ی افراد نیز تاثیرات زیادی دارد . در این مقاله با ما همراه شوید تا علاوه بر آشنایی با مزایای گیاهان در هر قسمت از خانه ، با تاثیرات آنها در دکوراسیون نیز آشنا شوید .

دکوراسیون داخلی

شاید شما تا به حال از گیاهان تنها برای زیبایی و یا روح بخشیدن به خانه و یا محل کارتان استفاده کرده اید اما با این مقاله شما میتوانید آنها را به گونه ای بچینید که به خانه ی شما نظم دهند و یا حتی در وسیع نشان دادن خانه نیز کمکتان کنند !

4 مورد استفاده از گیاهان در دکوراسیون خانه

1. محصور کردن فضا

با قرار دادن گیاهان خانگی در فضاهای مختلف خانه می توان بخش هایی از خانه را به لحاظ بصری تفکیک نموده و دید را تا حدی به بخش های دیگر محدود گردانید.برای مثال در جلوی شیشه ی تراس حتی به جای پرده نیز میتوانید از درختچه های متناسب با ارتفاع آپارتمان استفاده کنید و دید را محدود کنید. هر چه گیاهان مورد استفاده متراکم تر باشند دید را محدود تر کرده و هر چه دارای خلل و فرج بیشتری باشند محیط بازتری را بوجود خواهند آورد.

 

2. تقسیم فضا

میتوانیم از گیاهانی با ارتفاع بلند استفاده کنیم و فضا را از لحاظ فیزیکی محصور کنیم . همچنین میتوانید با طراحی فضایی برای کاشت مانند یک باغچه ی خانگی و باریک یک فضای بزرگ را به 2 فضای کوچک تقسیم کنیم و یا با قرار دادن این مسیر کاشت در طول یک مسیر ، مسیری مشخص برای تردد در میان فضاها ایجاد کنیم.

دکوراسیون با گیاه

3. عمق بخشیدن به فضا

وجود بافت در هر فضایی و ترکیب مناسب آن می تواند به عمق بخشیدن به آن فضا کمک کرده و تنوع خوبی ایجاد نماید. استفاده از گیاهان میتواند به بافت بخشیدن به یک فضا کمک کند و رنگ سبز گیاهان میتواند ترکیب رنگی زیبایی با دکوراسیون خانه ی شما داشته باشد . به منظور ترکیب فضا و بخشیدن عمق به آن می توان از گیاهان با بافت ریز مانند گیاهان با برگ های ریز و یا کاکتوس ها در پس زمینه و گیاهان با بافت درشت مانند درختچه ها و گیاهان برگ درشت در جلوی دید و پیش زمینه استفاده نمود تا عمق بصری را افزایش دهند.

4. پوشاندن معایب

برای پر کردن گوشه هایی از فضا نیز که خالی مانده اند می توان از گیاهان پرشاخ و برگ و متراکم استفاده نمود. از سویی تابش نور حورشید در ساعات مختلف روز بر روی گیاهان منجر به شکل گیری سایه روشن هایی بر روی دیوارها خواهد شد که بر زیبایی فضا می افزاید. همچنین میتوانید معایبی مانند لوله های رو کار ، گچ بری های ریخته شده توسط قرار دادن گیاهان در این مکان ها بپوشانید .

دکوراسیون با گیاه 1

مزایای دکوراسیون منزل با گیاهان آپارتمانی

همه ی ما به محض پیدا کردن وقتی برای استراحت به یاد سفر و رفتن به پارک ها جنگل ها و یا فضای سبز می افتیم و این نشان از علاقه ی ما به طبیعت و احساس آرامشی که در مواجه با آن به دست می آوریم دارد. پس چه چیزی بهتر از اینکه این احساس خوب همیشه همراهمان باشد و روزانه با آۀن سروکار داشته باشیم و این امر تنها با آوردن فضای سبز و گل و گیاه به داخل خانه عملی میشود .

  • فضای تراس

تراس از جمله فضاهایی است که به دلیل نور مناسب و تهویه ی مطبوع برای نگهداری گیاهان بسیار مناسب است، به خصوص در آپارتمان های امروزی که کمتر فضایی به عنوان حیاط در اختیار دارند، اگر بتوان از سمت نشیمن و یا پذیرایی دید مناسبی به تراس ایجاد نمود ، همواره می توان از حضور همیشگی فضای سبز در کنار خود لذت برد و حتی از مزیت محصور کنندگی آن نیز بهره برد .

برای آشنایی با گیاهان مناسب تراس و بالکن کلیک کنید.

بالکن

 

  • اتاق خواب

وجود گیاهان در اتاق خواب مبتواند به داشتن خوابی راحت و به طبع سلامت روح و جسم کمک کند و حتی طبق تحقیقات انجام شده گیاهانی وجود دارند که میتوانند با تاثیراتی که در ذهن و روح ما میگذارند به خواب آسوده و سرحال بودن در روز آینده کمک کنند. اگر وجود گیاهان در اتاق خواب به دلیل حساسیت های تنفسی و غیره مانعی برای افراد به حساب نیاید، میتواند به حس شادابی فضا کمک نموده و اتاق خواب را از اینکه صرفا” فضایی برای خوابیدن باشد به مکانی برای فعالیت های شخصی مختلف تبدیل نماید.

اتاق خواب

  • نشیمن

فضای نشیمن فضاییست که همه چبز در آن خودمانیست و برای کنارهم جمع شدن و سپری کردن لحظات خوب در کنار خانواده باید سرشار از انرژی مثبت و احساس خوشایند باشد . دکوراسیون منزل با گیاهان آپارتمانی در فضای نشیمن به ایجاد حس صمیمت و خودمانی بودن آن کمک مؤثری کرده و باعث می‌شود که افراد، زمان بیشتری را با آرامش بیشتر در آن سپری کنند. به خصوص گیاهانی که از نظر علمی ثابت شده است که در از بین بردن انرژی های منفی تاثیر دارند و از خود انرژی مثبت ساطع میکنند و هم برای روح افراد خانواده و هم جسمشان بسیار مفیدند .

گیاه در نشیمن

  • آشپزخانه

در آشپزخانه های امروزی تمامی افراد حاضر در خانه به محیط آشپزخانه دید کامل دارند و این امر برای کسانی که در آشپزخانه مشغول به کار هستند زیاد خوشایند نیست . گیاهان علاوه بر زیبایی و فواید زیادی که برای ما دارند میتوانند این مشکل را حل کنند به این صورت که تعدادی گلدان در سایز های مختلف تهیه کنید و اگر از اُپن آشپزخانه به عنوان میز کار استفاده نمیکنید، گیاهان کوتاه و بلند را در گلدان ها بکارید و برروی اُپن قرار دهید .همچنین می توانید از گیاهان خوراکی مناسب آشپزخانه استفاده کنید و از گیاهان تازه در غذاهایتان استفاده کنید.

گیاه در آشپزخانه

  • پذیرایی

پذیرایی، بخش مهمی از منزل محسوب می‌شود که معمولا برای آنکه حالت رسمی خود را حفظ کند، رنگ خنثی‌ای به خود می‌گیرد. برای از بین بردن این حس خسته‌کننده و بی‌روح، بهتر است از گیاهان دکوراتیوی با رنگ‌های شاد در مکان مناسب بهره برد. برای اینکه دکوراسیون داخلی منزل شما یکنواخت نشود می‌توانید در فصول متفاوت، گیاهان متنوعی را تهیه و جایگزین گیاهان قدیمی کنید.

دکوراسیون در پذیرایی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *