خلاقیت, مقالات

با نماد و شخصیت شناسی 31 گیاه آپارتمانی آشنا شوید ( قسمت دوم )

تمامی گلها و گیاهان معنای خاص خود را دارند و هر کدام نمادی از احساسات، افکار و شخصیت های انسانی هستند. دانستن نماد و معنی هر گیاه به شما کمک می‌کند تا اطراف خود را از گیاهانی پر کنید که متناسب با شخصیتتان هستند و از این طریق یک محیط مثبت ایجاد کنید. همچنین در هنگام انتخاب هدیه برای مناسبت های خاص مانند عروسی، مراسم ختم و یا … نماد گرایی مهم است و زمانی که نماد گیاهان را بدانید، می‌توانید هدیه های معنادارتری انتخاب کنید. بنابراین برای اینکه مفهوم هر گیاه را بهتر بشناسید و با تاریخچه نمادهای محبوبترین گیاهان آشنا شوید در این مقاله همراه ما باشید.

نماد شناسی گیاهان

با معنی و نماد هر گیاه بیشتر آشنا شویم

11. سانسوریا – (Sansevieria trifasciata) Snake Plant

نماد : پاکیزگی و سرسختی
شخصیت شناسی : گیاه سانسوریا برای افرادی که خلاق هستند بسیار مناسب است. می‌توانید این گیاه را به عنوان هدیه برای خانه دار شدن اطرافیانتان هدیه دهید زیرا به طور طبیعی هوا را تصفیه می‌کند.

نگهداری : مراقبت از گیاه سانسوریا شامل نگهداری آنها در نور غیرمستقیم و دمای بالای 10 درجه سانتی گراد است. باید اجازه دهید خاک آنها بین آبیاری خشک شود و از خیس شدن برگها خودداری کنید.

نماد گل سانسوریا

12. گندمی – (Chlorophytum comosum) Spider plants

نماد : ذهن آگاهی و سلامتی
شخصیت شناسی : گیاه گندمی برای شخصی که برای اولین بار است که از خانه دور می‌شود، بسیار مناسب است.

نگهداری : گیاه گندمی نور غیر مستقیم روشن و دمای 12 الی 26 درجه سانتی گراد را دوست دارد. این گیاه را به خوبی آبیاری کنید، اما مراقب باشید که خاکش بیش از حد مرطوب نشود.

نماد شناسی گیاهان گندمی

13. ساکولنت – (Sedum morganianum) Succulents

نماد : وفاداری و استقامت
شخصیت شناسی : ساکولنت ها برای کسانی مناسبند که قابل اعتمادند و همیشه در کنار شما هستند.

نگهداری : ساکولنت ها نگهداری بسیار کمی دارند و تنها زمانی که خاک آنها خشک شد، آنها را آبیاری کنید. اکثر ساکولنت ها به حداقل شش ساعت نور خورشید نیاز دارند و دماهای پایین را ترجیح می‌دهند.

نماد ساکولنت ها

14. ونوس حشره خوار – (Dionaea muscipula) Venus Flytrap

نماد : قدرت و شجاعت
شخصیت شناسی : ونوس حشره خوار برای کسی که ماجراجو یا عجیب و غریب است، بهترین انتخاب است.

نگهداری : این گیاه گوشتخوار به نور مستقیم کم یا غیر مستقیم زیاد خورشید نیاز دارد، بنابراین سعی کنید آنها را در نزدیکی یک پنجره آفتابگیر قرار دهید. آنها آب و هوای گرم را ترجیح می‌دهند، اما می‌توانند در دماهای بین 0 تا 32 درجه سانتی گراد زنده بمانند. ونوس خاک مرطوب را دوست دارد و اجازه ندهید خاک تا حد زیادی خشک شود.

نماد ونوس حشره خوار

15. آلوئه ورا – (Aloe vera) Aloe

نماد : شفا و محافظت
شخصیت سازی : آلوئه ورا برای افرادی که به سلامت بدن خود اهمیت بسیاری می‌دهند، مناسب است.

نگهداری : آلوئه در نور روشن و غیرمستقیم و دمای 12 الی 26 درجه سانتی گراد بهترین عملکرد را دارد.

نماد آلوئه ورا

16. آزالیا – Azalea (Rhododendron)

نماد : زنانگی، قدرت و زیبایی
شخصیت شناسی : آزالیا نماد یادآوری زیبایی درونی و بیرونی افراد است. بنابراین برای نشان دادن قدردانی خود از زیبایی باطن یا ظاهر کسی می‌توانید این گل را به او هدیه دهید.

نگهداری : آزالیا در نور غیرمستقیم خورشید بهترین رشد را دارد و نمی توان آن را در دمای کمتر از 40 درجه فارنهایت نگهداری کرد. مراقبت مناسب از آزالیا شامل مرطوب نگه داشتن خاک به طور یکنواخت است، اما مراقب باشید که بیش از حد آنها را آبیاری نکنید.

آزالیا شخصیت شناسی

17. میخک – Carnation (Dianthus caryophyllus)

نماد : عشق و زنانگی
شخصیت شناسی : گل میخک به عنوان هدیه یا دسته گل سالگرد یا روز ولنتاین برای نشان دادن محبت شما بسیار مناسب است.

نگهداری : میخک ها دوست دارند 1 تا 2 بار در هفته بسته به نوع خاک آبیاری شوند، این گیاه باید مرطوب نگه داشته شود اما خاک آن را مدام خیس نکنید. برخی دیگر از نکات مراقبت از میخک شامل نگه داشتن آنها در نور غیر مستقیم روشن است.

نماد گل میخک

18. ژربرا – (Gerbera jamesonii) Daisy

نماد : معصومیت و پاکی
شخصیت شناسی : دسته گل ژربرا برای مادران و کسانی که در انتظار زندگی شاد هستند بسیار مناسب است.

نگهداری : گلهای ژربرا زمانی بهترین عملکرد را دارند که درست پس از خشک شدن خاکشان آبیاری شوند. برای زنده نگه داشتن گل ها، آنها را از گرمای شدید دور نگه دارید، چرا که دمای خنک زیر 20 درجه سانتی گراد را ترجیح می‌دهند.

نماد گل ژربرا

19. سرخس – (Adiantum pedatum) Fern

نماد : سلامتی، شانس و محافظت
شخصیت شناسی : سرخس برای شخصی که به یک شهر جدید یا یک دوره جدید از زندگی خود وارد می‌شود، بسیار مناسب است.

نگهداری : شما باید سرخس ها را به طور منظم آبیاری کنید و مطمئن شوید که دائما مرطوب هستند. سرخس ها سایه یا نور جزئی و دمای 18 الی 23 درجه سانتی گراد را ترجیح می‌دهند.

نماد گیاه سرخس

20. گاردنیا – (Gardenia jasminoides) Gardenia

نماد : اعتماد، وضوح و پاکی
شخصیت شناسی : این گیاه برای هدیه دادن به یکی از اعضای خانواده یا یک دوست قدیمی به عنوان یادآوری کردن از رابطه محکم بینتان بسیار مناسب است.

نگهداری : خاک گیاهان گاردنیا را مرطوب اما با زهکشی خوب نگه دارید. گاردنیاها به نور روشن و غیرمستقیم نیاز دارند و نمی‌توانند دمای کمتر از 16 درجه سانتی گراد را تحمل کنند.

نماد گاردنیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *