خلاقیت, گل ها, مقالات

با نماد گلهای مختلف برای هدیه دادن آشنا شوید

گل ها یکی از بهترین هدایایی هستند که در هر مناسبتی می توان تهیه کرد. هدیه ای که از جنس گل باشد احساسات و عواطف عمیق فرد را نشان می دهد. مسلما هر هدیه ای پیام خاصی برای مخاطب دارد. گل ها هم از این قائده مستثنی نیستند. پس بهتر است قبل از هدیه دادن گل ها نماد و مفهوم هر یک از آن ها را بدانید. در این مقاله نماد گل های مختلف مثل نماد گل رز ، نماد گل لیلیوم ، نماد آفتابگردان و … را به شما معرفی می کنیم. اگر شما هم می خواهید بدانید گل ارکیده نماد چیست یا گل رز چه مفهومی را می رساند، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

نماد گلها

نماد گلها

نماد گل رز

گل رز را می توان پرطرفدارترین گل در تمام جهان دانست. گل رز رنگ های مختلفی دارد و هر رنگ آن مفهوم خاصی را نشان می دهد. به طوری که هدیه دادن یک رز سیاه معنایی کاملا متفاوت با هدیه دادن رز قرمز یا زرد دارد. گل رز قرمز که محبوب ترین رنگ رز محسوب می شود همواره از دیرباز نشان دهنده عشق و بیان احساسات بوده است. رنگ های دیگر رز مفاهیم دیگری دارند که چند نمونه از ان ها را برای شما بیان می کنیم. مثلا نماد گل رز سفید پاکی و معصومیت و نماد رز زرد دوستی و شروع تازه است. رز صورتی هم برای ابراز قدردانی و شادی هدیه داده می شود.

گل رز

گل رز

نماد گل آفتابگردان

گل آفتابگردان مفاهیم مختلفی را می رساند. مهم ترین نماد آفتابگردان غرور، ستایش، طول عمر و شادی است. هدیه دادن گل آفتابگردان احترام و افتخار شما را به مخاطب نشان می دهد. اگر این گل را به شریک زندگیتان هدیه دهید، به معنی وفاداری در رابطه است. با توجه به نماد آفتابگردان ، این گل می تواند هدیه ای مناسب برای سالگرد ازدواج یا آشنایی و حتی تولد عزیزانتان باشد.

 

گل آفتابگردان

گل آفتابگردان

نماد گل ارکیده

ارکیده یک هدیه ارزشمند است که هم می توان آن را به صورت شاخه ای و هم گلدانی هدیه داد. اما هدیه دادن گل ارکیده نماد چیست ؟ این گل نماد عشق و زیبایی بی مانند است. اگرچه ارکیده هم رنگ های مختلفی دارد اما همه آن ها همین مفهوم را می رسانند. در کنار عشق و زیبایی، ارکیده سفید فروتنی و ارکیده بنفش تحسین و احترام را هم نشان می دهند.

 

نماد ارکیده

نماد ارکیده

معنی گل نرگس

شاید برایتان جالب باشد که نماد گل نرگس چیست . در واقع این گل شروعی دوباره را نشان می دهد. پس یکی از بهترین گل ها برای ابراز عذرخواهی، گل نرگس است. البته در افسانه ها گفته اند که یک شاخه گل نرگس شگون ندارد و برای به همراه آوردن خوشبختی و شادی باید حتما یک دسته نرگس هدیه دهید. گل نرگس می تواند نشان دهنده تحسین، امید، شادی و عشق یک طرفه هم باشد.

گل نرگس

نماد ارکیده

نماد گل مریم

گل مریم به دلیل رایحه دلنشینش معروف است. این گل با رنگ سفیدش نماد پاکی و نجابت است. هدیه دادن گل مریم به معشوق نشانه این است که به صداقت و نجابت او ایمان کامل دارید.

گل مربم

گل مربم

 

نماد گل ادریسی

گل ادریسی به رنگ های ریبای آبی بنفش و صورتی دیده می شود. هر رنگ این گل نشان  دهنده پیام ویژه ای است. ادریسی صورتی نشان دهنده احساسات قلبی بوده و برای استفاده در دسته گل عروس یک انتخاب مناسب به حساب می آید. اما نماد ادریسی آبی رد کردن درخواست ازدواج و نشانه پشیمانی و معذرت خواستن است.

 

گل ادریسی

گل ادریسی

نماد گل لیلیوم

گل لیلیوم پیام آور خلوص و اعتماد است. معنی گل لیلیوم در رنگ های مختلف متفاوت می باشد. مثلا لیلیوم نارنجی نشانه افتخار، و لیلیوم صورتی نشانه خوشبختی است و در دسته گل عروس استفاده می شود. همچنین برای آرزوی سلامتی و بهبودی برای مخاطبتان باید لیلیوم زرد هدیه دهید.

 

گل لیلیوم

گل لیلیوم

نماد گل آلوسترومریا

آلوسترومریا را پیام آور شانس و خوشبختی می دانند. آلوسترومریا را می توانید برای ابراز دوستی و آرزوی موفقیت هدیه دهید. مخصوصا به کسانی که به تازگی کار جدیدی را شروع کرده اند. همچنین آلوسترومریای زرد و سفید می تواند یک گل عالی برای عیادت از بیمار باشد.

گل آلسترومریا

گل آلسترومریا

 

نماد گل آلاله

گل آلاله مفهوم خیرخواهی، دوستی و امید را می رساند. این گل را می توانید برای آرزوی موفقیت و نشان دادن نیت خیر هدیه دهید. آلاله رنگ های مختلفی دارد. رنگ زرد آن نشانه شروع تازه و دوستی است.

آلاله

آلاله

 

نماد گل داوودی

اگر می خواهید برای مخاطبتان عمری طولانی آرزو کنید گل داوودی بهترین انتخاب پیش روی شماست. چرا که گل داوودی نماد مثبت اندیشی و عمر دراز است. این گل همچنین می تواند مفهوم دوستی صمیمی را برساند. با هدیه دادن گل داوودی به مخاطبتان به او نشان می دهید که دوست بی نظری برایتان بوده است.

گل داوودی

گل داوودی

 

نماد گل آنتوریوم

آنتوریوم با گل های قلبی شکل خود یادآور مهمان نوازی و داشتن قلبی پاک است. آنتوریوم سفید پاکی و خلوص را به یادمان می آورد و آنتوریوم صورتی می تواند نشان دهنده عشق مادرانه و اشتیاق باشد. آنتوریوم یکی از بهترین گل ها برای تبریک پیشرفت شغلی و تحصیلی است.

 

گل آنتوریوم

گل آنتوریوم

نماد گل میخک

گل میخک یکی از گل هاییست که در مراسمات تاج گذاری پادشاهان یونانی از آن استفاده می شده است. به همین دلیل میخک را نماد افتخار می دانند. البته هر رنگ میخک می تواند پیام آور مفهوم خاصی باشد. مثلا میخک صورتی راستگویی و عشق مادرانه را نشان می دهد و میخک قرمز عشق و تحسین را. پس گل میخک یک هدیه ایده آل برای مناسبت هایی مثل روز مادر و سالگرد ازدواج است.

گل میخک

گل میخک

نماد گل پیونی

گل پیونی را می توان نشانه افتخار، ثروت و عشق دانست. رنگ صورتی پیونی یکی از گل های رمانتیک برای استفاده در دسته گل عروس است. پیونی سفید را برای ابراز شرمندگی و بیان عذرخواهی هدیه می دهند. پیونی قرمز هم نماد افتخار و احترام است.

گل پیونی

گل پیونی

 

نماد گل ژربرا

گل ژربرا با تنوع رنگ هایش نمادی از شادی و مثبت اندیشی است. اگر می خواهید برای کسی آروزی موفقیت و پیشرفت کنید به او دسته گل ژربرا هدیه دهید. ژربرا در رنگ های قرمز، صورتی، سفید، نارنجی و … موجود است.

گل ژربرا

گل ژربرا

نماد گل لاله

گل لاله که متعلق به کشور خودمان است، یکی از محبوب ترین گل ها در سراسر جهان است. گل لاله به رنگ های قرمز، زرد، سفید و … یافت می شود که هر کدام معنی خاصی دارند. لاله قرمز در ادبیات فارسی نماد عشق می باشد. همان طور که در داستان شیرین و فرهاد آمده که از هر قطره خون فرهاد یک لاله سرخ روییده است. لاله صورتی نماد درک متقابل، لاله زرد نماد شادی و لاله بنفش نشانه وفاداری است. در کل گل لاله را پیام آور شادی می دانند.

 

گل لاله

گل لاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *