گیاهان آپارتمانی, مقالات, نگهداری گیاهان

با نگهداری این نخل ها تعطیلات را در خانه احساس کنید!

 نخل ها بومی مناطق استوایی هستند و احساس آرامش و صلح موجود در آن مناطق را منعکس می کنند و هیچ گیاه دیگری مانند آنها این احساس را ایجاد نمی کند.در این مقاله می خواهیم با نمایش عکس انواع نخل زینتی شما را با انواع نخل زینتی آپارتمانی مانند نخل شامادورا ، اریکا و ..آشنا کنیم پس همراه ما باشید:

انواع نخل زینتی

این نخل ها یک حالت برجسته ی استوایی به دکوراسیون منزل می دهند.اکثر نخل ها در شرایط مشابهی زنده می مانند که عبارت است از: هوای گرم ، رطوبت متوسط و نور متعادل و ملایم.با این گونه های کند رشد که تنها به مراقبت اندکی نیاز دارند شادی و تازگی را به محیط خانه ی خود بیاورید.این گیاهان با رنگ سبز تیره خود زیبایی بسیاری را ایجاد می کنند.

انواع نخل زینتی:

 

1) پالم فن چینی

فن پالم چینی

برگ های ستاره مانند این گیاه آن را از دیگر انواع کلاسیک نخل ها که شاخ و برگ پر مانند دارند متمایز می سازد.اگرچه این گیاه ، گیاهی کند رشد است اما ارتفاع گیاه بالغ تا میتواند تا 4.5 متر هم برسد.بنابر این اگر شما قصد نگهداری این گیاه در داخل منزل را دارید ارزش آن را دارد که به دنبال گونه های کوتوله ی آن بگردید.

فن پالم چینی به خوبی در نور روشن رشد می کند اما گونه های جوان تر در مکان های سایه هم طاقت می آورند.آبیاری را زمانی انجام دهید که سح خاک خشک شده است و گلدان بزرگی انتخاب کنید که بتواند ریشه های بلندی که این گیاه تولید می کند را در خود جای دهد.سالی یکبار در فصل بهار آن را با کود کندرهش(slow release fertilizer) تقویت کنید.

 

2) نخل اریکا

نخل اریکا

این گیاه همچنین با نام های نخل بامبو و نخل پروانه ای هم شناخته می شود که این نام گذاری به دلیل شاخ و برگ های نرم و تطبیق پذیری آن با نور کم می باشد. نخل اریکا مقدار متوسط آب را ترجیح می دهد گرچه خشکی گاه به گاه را نیز تحمل می کند.نخل اریکا ی خود را داخل خاک حاصل خیزی بکارید و به صورت ماهانه به آن کود دهید تا ظاهری پرپشت و شاداب پیدا کند.

3) شامادورا الگانس

نخل شامادورا

نخل های اندکی از نخل شامادورا برای نگهداری در داخل منزل مناسب تر می باشند.نخل شامادورا در نور متوسط داخل خانه یا حتی در نور مصنوعی رشد می کند و همچنین به دمای متوسطی احتیاج دارد و نیازی به هرس و منظم کردن به کوتاه کردن دشاخع های فرعی و بی رمق ندارد.این گیاه در رطوبت متوسط شکوفا می شود و ممکن است شرایط خشک برای این گیاه منجر به ایجاد بیماری تار عنکبوتی بشود.

پیشنهاد:برای خرید این گیاه زیبا و آشنایی با شرایط نگهداری کلیک کنید.

4) لیندا

لیندا

حتی در کوچکترین فضاها نیز می توان جایی برای این گیاه زیبا با تنه ی کوتاه و تنومندش و برگهای ظریف و قوس دارش پیدا کرد.تنه ی متورم این گیاه نه تنها جنبه ی تزئینی دارد بلکه به عنوان مخزنی برای ذخیره ی آب برای گیاه به شمار میرود و مقاومت آن را در برابر خشکی بالا می برد. برای رشد و سلامت بهتر گیاه آن را در محل روشنی قرار دهید.برای این گیاه خوب است که ریشه هایش اندکی پیچ و تاب بخورند.در واقع اینکار می تواند رشد گیاه را قابل مدیریت کند.

پیشنهاد:برای خرید این گیاه زیبا و آشنایی با شرایط نگهداری آن کلیک کنید.

5) سیکاس رولوتا

سیکاس

شاخ و برگ های شق و رق که از یک تنه ی کوتاه و کرکی که شبیه به آناناس می باشد ، ویژگی های ظاهری این گیاه می باشند.این نخل کند رشد می باشد و زمانی که آن را در گوشه ای با نور زیاد قرار دهید به زیبایی می درخشد.زیاد به این گیاه آب ندهید تا با مشکل پوسیدگی ریشه برخورد نکنید.اگر این گیاه را برای سال های طولانی با موفقیت نگهداری کرده و به یکباره گیاه را از دست دادید احساس بدی نداشته باشید چراکه عمر طبیعی این گیاه 15 سال می باشد.

6) یوکا

یوکا

دارای برگ های سبز و خشن است که از یک تنه ی جذاب مشتق می شوند.این گیاه بسیار به خشکی مقاوم است و در آفتاب کامل یا اندکی سایه رشد می یابد.

یک حقیقت جالب:شکوفه هی یوکا خوراکی هستند و برگ های آن یک منبع غنی از ویتامین C هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *