تراریوم, دکوراسیون, طراحی, کاکتوس

با چند ایده جذاب چیدمان کاکتوس در خانه آشنا شوید

امروزه کاکتوس‌ها برای نگهداری در خانه بسیار محبوب هستند. مهم ترین دلیل این محبوبیت مقاومت بالای انواع کاکتوس است که آن‌ها را برای زندگی آپارتمانی سازگار کرده است. بسیاری از افراد به دلیل مشغله های زندگی زمان کافی برای نگهداری گیاهان در منزل را ندارند. توضیه ما به این افراد نگهداری از انواع کاکتوس در خانه است. چون علاوه بر مقاومت بالا به رسیدگی کمی نیاز دارند. در این مقاله با ما همراه باشید تا با انواع کاکتوس ها و چند روش چیدمان کاکتوس در خانه و در گلدان های زیبا را فرا گیرید.

با زیباترین انواع کاکتوس ها آشنا شوید

کاکتوس های زیادی وجود دارند که برای داخل منزل مناسبند و بودن آنها در خانه و در کنار گیاهان آپارتمانی ظاهر متفاوتی به منزل می‌دهد. چیدمان کاکتوس در خانه مهم است اما نوع کاکتوس انتخابی از نحوه چینش آن مهم تر است و در ابتدا باید بدانید کدام کاکتوس برای خانه شما مناسب است و سپس اقدام به خرید و چینش آن در منزل کنید.

کاکتوس گوش خرگوشی :

کاکتوس گوش خرگوشی یا راکتی را می‌توان معروف‌ترین نوع کاکتوس‌ها دانست. این کاکتوس خارهای ریزی دارد که ممکن است در اثر برخورد با دست سوزش و خارش ایجاد کند. فرم زیبا و متفاوت این کاکتوس برای افراد خاص پسند و خانه های با دکوراسیون مدرن بسیار مناسب است.

کاکتوس گوش خرگوشی

کاکتوس گوش خرگوشی

 

کاکتوس غوره ای :

این کاکتوس همانطور که از اسمش پیداست دقیقا شبیه غوره است. کاکتوس غوره ای دارای برگ‌های گوشتی و همیشه سبز و ساقه‌ای نخ‌مانند است. برگ‌های این گیاه حالت آویزان دارند و برای استفاده در دکوراسیون خانه و در یک گلدان آویز بسیار موردتوجه اند.

کاکتوس غوره ای

کاکتوس غوره ای

 

هاورتیا گورخری :

این کاکتوس با برگ‌های سبز گوشتی و نوک‌تیز و رگه‌های سفیدرنگ یکی از شیک‌ترین انواع کاکتوس برای نگهداری در منزل است. هاورتیا بسیار مقاوم است و به نگهداری اندکی نیاز دارد.

هاورتیا گورخری

هاورتیا گورخری

کراسولا خرفه ای (گیاه یشم) :

گیاهی با برگ‌های سبز و گوشتی است. از گیاه یشم می‌توان برای ساخت بونسای استفاده کرد که در چیدمان خانه بسیار کاربرد دارد.

کراسولا خرفه ای

 

کاکتوس کریسمس :

کاکتوس کریسمس نوع دیگری از کاکتوس‌های زیباست که می‌تواند گل‌های قرمز و صورتی رنگ بدهد. گل‌دهی در اواخر زمستان اتفاق می‌افتد. گلهای زیبای این کاکتوس در کنار ظاهر خشن برگها نگاهش خاص به منزل شما می‌دهد.

کاکتوس کریسمس

کاکتوس کریسمس

مناسبترین مکان برای قرار گیری کاکتوس ها در خانه

انواع کاکتوس ها به نور زیاد علاقه دارند پس بهتر است آن‌ها را پشت پنجره‌ای نورگیرقرار دهید. اگر منزل شما نورگیر خوبی ندارد اصلا نگران نباشید. می‌توانید کاکتوس‌های خود را در گوشه ای از خانه بگذارید و به آن‌ها نور مصنوعی بدهید. کاکتوس ها گیاهانی مقاوم هستند و در این حالت هم به زندگی ادامه می‌دهند.

چیدمان کاکتوس در خانه

در این قسمت همراهمان باشید تا با چند پیشنهاد کاربردی برای داشتن یک دکوراسیون جذاب کاکتوسی آشنا شوید :

1. انواع کاکتوس ها را در کنار چند گیاه دیگر پشت پنجره ای نورگیر بگذارید. قرار دادن چند گیاه در کنار هم باعث می شود آن ها بیشتر به چشم بیایند.

چیدمان کاکتوس در خانه

چیدمان کاکتوس در خانه

 

2. یک استند طبقاتی تهیه کنید و انواع گلدان‌های کاکتوس را روی آن بچینید. بسته به اندازه استند می‌توانید از کاکتوس‌های کوچک یا بزرگ در کنار هم استفاده کنید. به جای استند می‌توانید از یک میز ساده چوبی هم استفاده کنید و کاکتوس‌ها را روی آن بچینید. بهتر است میز انتخابی رنگ خنثی داشته باشد تا رنگ سبز کاکتوس‌ها بیشتر به چشم بیاید.

چیدمان خانه با کاکتوس

چیدمان خانه با کاکتوس

 

3. پیشنهاد دیگر استفاده از قفسه‌های دیواری برای نگهداری کاکتوس‌ها است. اگر چند قفسه خالی روی دیوارهای سفید خانه دارید از فرصت استفاده کنید و گلدان‌های کاکتوس را آن جا بچینید. کاکتوس غوره ای برای استفاده روی قفسه های دیواری انتخاب بسیار مناسبی است. چیدن گلدان‌ها روی شلف های دیواری به خصوص به افرادی که با کمبود فضا مواجه اند پیشنهاد می‌شود.

تزیین خانه با کاکتوس

تزیین خانه با کاکتوس

 

4. اگر فضای کافی ندارید از گلدان‌های دیواری استفاده کنید. قرار دادن گلدان های کوچک کاکتوس روی دیواری سفید می‌تواند جلوه زیبایی به آن دیوار ببخشد.

چیدمان کاکتوس روی دیوار

چیدمان کاکتوس روی دیوار

 

5. گلدان های آویز یک پیشنهاد دیگر برای کسانی است که فضای کمی در خانه دارند. استفاده از گلدان‌های آویز کاکتوس غوره ای روی دیوار یا روی نرده راه پله‌ها زیبایی خانه شما را دو چندان می‌کند. استفاده از گلدان آویز برای سایر کاکتوس ها مثل هاورتیا گورخری هم زیبایی خاص خودش را دارد.

کاکتوس غوره ای آویز

کاکتوس غوره ای آویز

هاورتیا گورخری آویز

هاورتیا گورخری آویز

 

6. یک یا دو کاکتوس بزرگ در نشیمن ایده جالبی است که می‌تواند دکور خانه شما را به کلی متحول کند.

چیدمان کاکتوس در نشیمن

چیدمان کاکتوس در نشیمن

 

7. کاکتوس‌ها را می‌توانید به روش‌های مختلف روی دیوار نصب کنید. مثلا می‌توانید برای گلدان‌ها قاب‌های چوبی درست کنیدو یا کاکتوس‌ها را در ظروف شیشه‌ای به دیوار نصب کنید. طرح و رنگ قاب‌ها را می توانید با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید و از آن‌ها استفاده کنید.

چیدمان خانه با کاکتوس

چیدمان خانه با کاکتوس

 

8. یک راه جذاب دیگر برای تزیین خانه با کاکتوس استفاده از تراریوم است. کاکتوس‌ها از انواع گیاهان مناسب تراریوم هستند. شما خودتان هم می‌توانید در خانه تراریوم بسازید و از جلوه زیبای آن در دکور منزل لذت ببرید.

تراریوم

تراریوم

 

9. استفاده از دیش گاردن یک پیشنهاد خاص دیگر برای هرچه زیباتر کردن چیدمان منزل شماست. دیش گاردن را می‌توان یک باغ مینیاتوری دانست. از انواع کاکتوس برای ساخت دیش گاردن استفاده می‌شود. اگر به دنبال یک آیتم خاص برای دکور منزل خود هستید دیش گاردن بهترین انتخاب شماست.

دیش گاردن

دیش گاردن

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *