گل ها, گیاهان آپارتمانی, مقالات, نگهداری گیاهان

با گیاهان آپارتمانی مقاوم به گرما آشنا شوید

با توجه به تغییر سبک زندگی و مدرن شدن آن ، نگهداری گیاهان در محیط خانه و اطرافمان همانند سابق نمی باشد .  در گذشته گیاهان در محیط حیاط منزل نگهداری میشدند اما امروزه با توجه به کمبود فضای منازل و آپارتمان ها ، می بایست آنها را در داخل خانه و اتاق ها نگه داری کنیم . از اینرو می بایست به دنبال پرورش و نگهداری گیاهانی بود که به محیط و گرمای داخل اتاق ها خصوصا آشپزخانه ها سازگاری داشته باشند . در این مقاله قصد داریم شما را با گیاهان آپارتمانی مقاوم به گرما آشنا کنیم . پس با ما همراه باشید .

معرفی گیاهان آپارتمانی مقاوم به گرما

1.گیاه مریم گلی

این گیاه یکی از گزینه های مناسب برای نگهداری در فضای گرم منازل و آپارتمان هاست : چرا که در برابر کم آبی ، گرما و کمبود نور خورشید بسیار مقاوم می باشد . نکته جالب درباره این گیاه این است که در اواخر تابستان شروع به شکوفه دادن می کند .

2.گیاه برگ عبایی

برگ عبایی را می توان یکی از بادوام ترین گیاهان آپارتمانی دانست که شرایط آپارتمان هیچ خللی در رشد و پرورش آن ایجاد نمی کند . یکی از نکات جالب توجه درباره این گیاه این است که می تواند در هرخاکی و با کمترین میزان آب و نور خورشید نیز ادامه حیات داده و همواره سرسبز باشد .

 

3. کاکتوس ها

حتما توجه داشته باشید که کاکتوس ها را در معرض مستقیم نور خورشید قرار ندهید ، چرا که باعث سفید یا نارنجی شدن رنگ آن می شود . جالب است بدانید که کاکتوس ها در تابستان تنها یک بار در هفته به آبیاری نیاز دارند و در فصل زمستان نیز این مدت بیشتر خواهد شد . یکی از مزیت های کاکتوس ها این است که تنوع ظاهری بسیار زیادی دارند و این مساله می تواند در تنظیم دکوراسیون منزل و آپارتمان بسیار کمک کند .

4.گیاه لاکی بامبو

همانطور که در شکل هم میبینید این گیاه علاوه بر مقاوم بودن به گرما ، دارای ظاهری بسیار زیبا و جذاب می باشد که انتخاب آن را برای نگهداری در منازل و آپارتمان ها آسان می کند . این گیاه اصلا نیاز به نور ندارد و می تواند در مکان های تاریک و بدون نور نیز رشد کند . البته نکته مهم درباره این گیاه این است که می بایست آن را در یک ظرف آب پرورش داد و آب آنرا نیز هر 2 یا 4 هفته تغییر دهید . این گیاه زیبا جذب کننده ی انرژی و کاهنده ی استرس نیز هست که میتوانید در مقاله ی گیاهان کاهش دهنده ی استرس با بقیه ی این گیاهان نیز آشنا شوید .

5.اسطوخودوس

بله اسطورخودوس ! شاید برای همه ما ایرانی ها از این گیاه به عنوان یک گیاه درمانی یاد شود اما خوب است بدانید که می توان از این گیاه زیبا نیز به عنوان یک گیاه آپارتمانی مقاوم به گرما استفاده کرد ، چرا که به گرمای محیط بسیار مقاوم می باشد . این گیاه نیاز به نور کافی و مناسب حداقلی دارد از اینرو بهتر است برای حفظ شادابی و نشاط این گیاه آنرا در کنار پنجره ها و مکان هایی که امکان تابش نور آفتاب حتی به صورت کم وجود دارد ، قرار داد.

 6.گیاه پول چینی

اگر من جای شما بودم حتما از این گیاه زیبا در آپارتمان خود استفاده می کردم . همانطور که در تصویر می بینید این گیاه دارای زیبایی خاصی در قسمت برگ های خود می باشد . در رابطه با شرایط نگهداری این گیاه باید عنوان کرد که حتما خاک آن مرطوب  باشد و در مکان های از منزل قرار گیرد که امکان تابش روزانه خورشید در آن وجود دارد .

 

7.گیاه عنکبوتی

همانطور که در تصویر می بینید این گیاه دارای برگ های بلند و باریک زیبایی است که می تواند در محیط های گرم آپارتمان به رشد خود ادامه دهد . به دلیل ظاهر برگ های این گیاه ، به آن گیاه روبانی یا هواپیمانی نیز می گویند .

8.گیاه یشم یا کراسولا خرفه ای

یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی مقاوم به گرما و مناسب برای نگهداری در آپارتمان ها ، گیاه یشم می باشد . همانطور که در تصویر می بینید برگ های این گیاه به صورت گوشتی و بیضی شکل است که بهتر است برای زیبایی آن و جذب بهتر نور خورشید ، هر هفته برگ های آنرا با دستمال مرطوبی تمیز کرد .

 

در این مقاله سعی کردیم شما را با تعدادی از گیاهان آپارتمانی مقاوم به گرما آشنا کنیم . گیاهان زیادی وجود دارند که می توانند در این گونه محیط ها رشد کنند ، با این حال در اینجا ما به تعدادی از آنها اشاره کردیم . امیدواریم مطالب بیان شده مفید واقع شده باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *