گیاهان آپارتمانی, گیاهان دارویی, مقالات

برای هدیه دادن گیاهان چه نکاتی را باید رعایت کرد ؟!

برای کسانی که دوستشان داریم خرید هدیه یکی از لذت بخش ترین کارهاست، اما انتخاب هدیه اغلب دشوار است گل یکی از قدیمی ترین و ارزشمند ترین هدایا محسوب می شود که همواره لبخند رضایت رابر لبان عزیزانمان می نشاند. اما این سوال همیشه ذهن مارا درگیر میکند که چه گیاهانی مناسب هدیه اند ؟! در این بین خرید گل هایی که دائمی باشند و برای مدتی طولانی یادآور لحظات خوب با هم بودن باشند انتخابی هوشمندانه تر نسبت به گل های شاخه بریده است. چرا که گل های شاخه بریده موقتی هستند و نهایتا مهمان یک هفته خانه ها می باشند.

گلهای آپارتمانی که با سلیقه و دقت خاصی تزیین شده اند می توانند هر دو مزیت زیبایی و ماندگاری را با خود داشته باشند و انتخابی فوق العاده و بی نظیر باشد. هدیه نماد عشق و احترام است و دقتی که در انتخاب آن به کار می بریم می تواند نشانه ای از میزان اهمیت فرد مقابل برایمان باشد. اما توجه داشته باشید که در این بین گیاهان سمی و دارویی و … نیز وجود دارند که باید به آنها دقت کنید .

گیاهان سمی کدامند ؟

گیاهان سمی

هنگام خرید گل های آپارتمانی باید نکات بسیاری را مورد توجه قرار داد. گل های آپارتمانی بسیار زیبایی وجود دارد که در عین سادگی و زیبایی بسیار سمی هستند و برای کودکان، حیوانات و برخی افراد مسن خطرناک هستند، در اینجا تعدادی از این گل ها را معرفی می کنیم:

  • فیلودندرون: این گل ها سریع الرشدند و نیاز به مراقبت زیادی ندارند اما به دلیل وجود اگزالات کلسیم برای حیوانات خانگی مانند گربه ها و سگ ها نیز سمی است. پس از بلع, ممکن است علائم احتمالی شامل:افزایش ترشح بزاق, تورم زبان, استفراغ, تشنج, کاهش هوشیاری, مشکلات تنفسی و مشکل بلع غذا ایجاد شود.

 

  • خرزهره: خرزهره یک بوته گل دهنده زیبا است که می تواند در داخل و خارج از خانه کشت شود. اما تمام قسمت های این گیاه برای انسان و حیوان سمی هستند. 

 

خرزهره

 

  • سینگونیوم: این گیاه با ظاهری بسیار زیبا مورد توجه بسیاری از مردم قرار می گیرد اما به دلیل داشتن کریستال های اگزالات بسیار سمی و خطرناک می باشد.

سینگونیوم

 

گیاهان دارویی

از نمونه گیاهانی که می توان برای هدیه انتخاب کرد گیاهانی است که خاصیت دارویی دارند. از جمله این گیاهان می توان به ریحان، سنبل الطیب، بابونه، اکیناسه، استوخودوس و بسیاری دیگر اشاره کرد که همان طور که تصویر می بینید این گیاهان ظاهر بسیار زیبایی نیز دارا می باشند.

 

گیاهان آکواریومی

یکی دیگر از نمونه گل های آپارتمانی که برای هدیه بسیار مناسب هستند گل های آکواریومی است. زیرا از یک طرف گیاهان نه تنها دوست داشتنی و شاد بنظر می رسند بلکه مانند فیلتری طبیعی هوای تنفسی ما را تصفیه می کنند و میکروب های موجود در هوا را به خود جذب کرده و از بین می برند و از طرف دیگر حرکت ماهیان و لذت نگاه کردن به آب آرامشی خاص را به وجود خواهند آورد. محل قرارگیری و نگهداری گیاهان در دکوراسیون می تواند بنا به شرایط گوناگونی تغییر کند. بهترین روش این است که با توجه به نوع گیاهی که انتخاب کرده اید، محل گذاشتن گلدان را در نظر بگیرید. به طور مثال از این جهت که گیاه نیاز به نور مستقیم دارد یا غیر مستقیم. اما به طور کلی این گلدان ها می توانند بر روی پنجره اتاق، اپن آشپزخانه و فضای نشیمن قرار بگیرند.

 

گیاهان آکواریومی

 

گیاهانی با مراقبت بسیار کم

گاهی اوقات نگهداری از گیاهان بسیار سخت است و از حوصله برخی به دور است. در این جا تعدادی از گیاهان آپارتمانی را معرفی می کنیم که نگهداری از آن ها بسیار ساده است و می توانند به عنوان هدیه بسیار جذاب باشند.

  • سانسوریا : گیاه سانسوریا از گیاهان مناسب برای افراد مبتدی است.پرورش ان بسیار اسان و از بین بردن آن بسیار دشوار است.این گیاه از گیاهان آپارتمانی مقاوم است و در نور کم هم رشد میکند و به آبیاری کمی نیاز دارد.

 

  • پوتوس : نگهداری این گیاه آپارتمانی به شدت آسان است و برای افرادی که میخواهند نگهداری گیاهان را به تازگی اغاز کنند بسیار مناسب است. این گیاه به نور متوسطی نیاز دارد و دوست دارد خاکش بین دو آبیاری خشک شود.

 

  • گندمی : یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی است.محبوبیت این گیاه به این دلیل است که از گیاهان آپارتمانی مقاوم است و پرورش و نگهداری آسانی دارد.

 

باید در نظر داشت که برای هر مکان خاص باید گیاه خاصی را انتخاب کرد. به طور مثال برای محیط منزل یا محل کار می توان گیاهان متفاوتی را انتخاب کرد. اگر هنوز سوالاتی از قبیل کادو چی بخرم ؟ بهترین گلدان هدیه برای دوست کدام است ؟ در ذهن شماست ، با خواندن مقاله ی 5 گلدان هدیه جذاب با قیمت مناسب حتما هدیه ی خود را پیدا خواهید کرد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *