خلاقیت, گل آرایی, گل ها, مقالات

بهترین گلها برای هدیه دادن در هر مناسبتی

دسته گلها و گلهای شاخه ای تقریباً برای هر مناسبتی ، از تولد و عروسی گرفته تا عیادت بیمار و تشییع جنازه هدیه مناسبی هستند . چه شما یک شاخه گل رز هدیه دهید چه یک دسته گل بزرگ ، هردو به شخص مقابلتان یادآوری می‌کند که شما به فکر او بوده اید . اکثر آقایان می‌دانند که گلها راه مناسبی برای نشان دادن محبت خود هستند و به همین دلیل اغلب در زندگی مشترک خود گلهای زیادی را به شخص مقابلشان هدیه می‌دهند . بهترین گلها برای هدیه دادن به خانم ها گلهایی هستند که مورد علاقه ی شخص مقابل و دارای نماد خوبی باشند و در مقاله ی خرید بهترین دسته گل برای خانم ها میتوانید با آنها آشنا شوید .

در این مقاله 8 مناسبتی که می‌توانید در آن گل هدیه دهید و انواع گلهای مناسب آنها آورده شده است که در ادامه معرفی خواهند شد .

 

بهترین گلها برای هدیه دادن

 

بهترین گلها برای هدیه دادن در هر مناسبتی

برای هدیه دادن گل در مناسبت های خاص مانند روز تولد ، روز ولنتاین و یا سالگرد باید نوعی را انتخاب کنید که معنایی در روابط شما داشته باشد . بسیاری از مردم از این امر آگاه نیستند و نمی‌دانند هر گلی مناسبت مخصوص به خود را دارد . به عنوان مثال ممکن است شما بارها با هدیه دادن گل رز قرمز پیامی اشتباه به مخاطب خود فرستاده باشید و خودتان نیز متوجه اشتباهتان نشده باشید .

چه بخواهید از یک گل فروشی سنتی یک دسته گل بگیرید و یا از فروشگاه محل خود یک شاخه گل بخرید ، باید مدتی برای رنگ و نوع گل وقت بگذارید و سلیقه شخصی ، دکوراتیو بودن آن ، نمادی که دارد و مناسبت هدیه را در آن دخیل کنید . اگر به عنوان شخص گیرنده گل دریافت کردید ، باید مانند باقی هدایا با آن رفتار کنید و به نشانه ی ادب و قدردانی یک یادداشت برای شخص ارسال کنید .

 

 

1. گل برای مناسبت های خاص

گلها گزینه ای بسیار مناسب برای هدیه در هر مناسبت خاصی هستند . تقریبا هر نوع گلی برای هدیه مناسب است اما میتوانید با در نظر گرفتن نماد هر نوع گل ، هدیه خود را ویژه تر کنید . گل سرخ و میخک گلهای محبوبی هستند که به وفور در همه جا یافت میشوند و برای هر مناسبتی عالی هستند . اما اگر میخواهید یک انتخاب متفاوت و خاص داشته باشید پیشنهاد ما گل نسرین است که نمادی از تشویق و تصدیق برای یک کار خوب است .

گل ظریف کاملیا ، برتری ، شور ، اشتیاق و ظرافت را به تصویر میکشد . اگر میخواهید به صورت مخفیانه و بینام برای کسی گل بفرستید بهتر است از گل کوکب استفاده کنید چرا که این گل زیبا بسیار مناسب تشویق و تحسین است .

 

 

یکی دیگر از گلهای زیبایی که مخصوص مناسبت هاییست که نیاز به وقت زیادی برای خرید هدیه دارید گل نرگس است . این گل زیبا در اوایل دی با شروع شدن سرما شکوفا میشود و نمادی از حقیقت و بخشش هستند . همچنین اگر میخواهید از کسی عذرخواهی کنید ، ‘گل مینا بهترین است و کاملا هدف شمارا نشان میدهد . گل صد تومانی نیز سمبل ازدواج شاد ، سعادت و خوشبختی است . این گل بیانی جسورانه دارد و چه در غالب یک گیاه چه به شکل گل شاخه بریده در دسته گل ، نظر را به سمت خود جذب میکند .

گل کوکب با زیبایی منحصر به فرد خود ، معانی متفاوتی دارد . یک دسته گل کوکب و یا مخلوط آن با گلهای دیگر نشاندهنده ی تغییر ، منحصر به فرد بودن و اشتیاق و هیجان را به تصویر میکشد . در آخر هم طبق نظر سنجی های انجام شده به گل رز میرسیم که بهترین و محبوبترین انتخاب هاست . این گل در انواع و رنگ های متنوعی در بازار یافت میشود و گزینه ی مناسبی برای ست کردن با پارتنرتان محسوب میشود .

 

بهترین گلها برای هدیه دادن

 

2. گلهای مناسب مراسم عروسی

صرف نظر از اندازه عروسی ، بسیاری از زوج ها گل هارا یکی از مهمترین مواردی می‌دانند که در طی مراحل برنامه ریزی باید مورد توجه قرار گیرد . اینکه شما در حال برگزاری یک مراسم سنتی هستید و یا مراسم عروسیتان در یک ساحل برگزار می‌شود فرقی نمی‌کند و همواره باید گل هارا نیز در مراسم خود بگنجانید .

به گفته صاحبان گلفروشی ، روند انتخاب گل برای مراسم عروسی سال به سال تغییر می‌کند و رنگ ها و سبک گل آرایی مطابق روند مد و دکوراسیون تغییر می‌کند . اما در این بین رنگ های رایج قرمز و صورتی در گل رز و گل صدفی باغ همواره از محبوب ترین ها هستند . سایر ترکیب های رنگی و محبوب سیاه و سفید ، بنفش و آبی و طلایی و نقره ای نیز از خاص ترین ها هستند .

درکل برای انتخاب گل باید نوعی را انتخاب کنید که هررنگی در وسایل دیگر عروسی دارید را در خود داشته باشند و یا دسته گل عروس با دکور مراسم ست باشد . در حال حاضر نمی توان روش درست و غلطی را برای انتخاب گل معرفی کرد و سلیقه ی شما حرف اول را میزند .

 

 

3. گل مناسب ولنتاین

معمولا در روز ولنتاین برای نشان دادن احساس خالص خود به طرف مقابل اکثرا هدیه دادن گل را انتخاب می‌کنند .گل رز سرخ یا گل داوودی از عشق صحبت می‌کنند . گل میخک سفید نمادی از عشق خالص و پاک است و عشق تازه و جدید را میتوان با گل پامچال نشان داد .

از آنجا که احساس عاشقی از صمیم قلب است و قلب مرکز اصلی جریان خون است پس رایج ترین رنگ گل در این روز عاشقانه ، قرمز است . با این حال هررنگ دیگری اعم از رنگ مورد علاقه ی طرف مقابلتان و یا رنگی که از اهمیت بالایی در رابطیتان برخوردار است، برای این روز مناسب است . محبوب ترین گل برای ولنتاین هنور گل رز است . اگر میخواهید این گل زیبا را هدیه دهید ، یادتان باشد که گل رز قرمز نمادی از عشق است . گل رز زرد دوستی را نشان میدهد . گل رز صورتی نشاندهدنه ی تحسین طرف مقابلتان و گل رز سفید نشاندهنده ی پاکی و بیگناهیست .

 

 

4. دسته گل مخصوص تولد

یک دسته گل متفکرانه با انتخاب صحیح گلها ، میتواند یک هدیه مناسب برای تولد باشد . هر گلی برای تولد میتواند مناسب باشد از جمله گل رز ، میخک و ارکیده که همگی گلهای زیبا و با مفهومی هستند . یکی دیگر از گلهای محبوب تولد ، گل مینا است که نمادی از بی گناهی و فروتنی است .اگر میخواهید برای روز تولد دوست خود گل بفرستید گل مینا انتخاب خوبیست . بسیاری از زنان جوان هنوز با کندن گلبرگ های گل و گفتن جملات ” او مرا دوست دارد ، او مرا دوست ندارد ” به احساسات طرف مقابلشان پی میبرند .

بهترین دسته گل تولد کدام است ؟!

بهترین دسته گل تولد میتواند گلچینی از گلهای مورد علاقه ی شخص باشد و یا بر اساس نمادی که دارند و رابطه گیرنده با شما انتخاب شوند . در ادامه با بعضی گلهای نمادین آشنا میشویم :

  • گل میخک صورتی : قدردانی
  • میخک سفید : یادآوری
  • گل داودی قرمز : بخشیدن چیزی که دوست دارید
  • گل فراموشم نکن : مرا برای همیشه به خاطر بسپار
  • گل گاردنیا : شادی
  • شمعدانی : راحتی
  • یاس : لطف و ظرافت
  • گل رز زرد : دوستی

 

5. دسته گل روز مادر

انتخاب گل برای روز مادر بسیار ساده است . تنها کاری که باید انجام دهید انتخاب گلهای مورد علاقه‌ی مادرتان است . اگر چند نوع گل دوست دارد بهتر است یک دسته گل بهاری با انواع و رنگ های مختلف گل هدیه بگیرید . اگر مطمئن نیستید که سلیقه‌ی مادرتان چه گلی است ، میخک ها همیشه انتخاب خوبی هستند . این گلهای زیبا نشاندهده ی عشق و تحسین طرف مقابلند و میتوانید رنگ مورد علاقه ی اورا در غالب این گل های میخک به او هدیه دهید .

 

 

6. گلهای مناسب زمستان

بهترین گلها برای هدیه دادن در سرما گلهایی هستند که مخصوص زمستان و پاییز باشند. اگر در زمستان به یک مهمانی کریسمس ، یلدا و یا هر مهمانی زمستانه‌ی دیگر دعوت شدید هدیه را فراموش نکنید . بیشتر مهمانان در این فصل یک دسته گل بنت قنسول هدیه میبرند . این گل زیبا در رنگ های متنوع قرمز ، سفید ، زرد و یا سبز پیدا میشوند . محبوب ترین رنگ در بین آنها رنگ قرمز است .

از دیگر گلهای محبوب این فصل میتوان به : گل یاس زمستانی ، گل نسرین ، نرگس زرد و زنبق اشاره کرد .  همچنین یتوانید یک دسته گل شامل همه ی این گلهارا هدیه ببرید و اگر میخواهید دسته گلتان تک و خاص باشد میتوانید سلیقه ی شخصیتان را چاشنی آن کنید .

 

 

7. گل مناسب برای همدردی و مراسم تشییع جنازه

بردن گل در مراسم ختم همیشه گزینه‌ی مناسبیست و میتوانید باعث شادی و امید به زندگی بازماندگان شود . اگر میخواهید یک تاج گل زیبا بر سر خاک ببرید بهتر است که گلهای مناسب را انتخاب کنید . توجه داشته باشید که این تاج گل در طول مراسم خاکسپاری خودنمایی خواهد کرد . و یا بعد از آن به خانه برده خواهد شد و یا بر سر مزار قرار میگیرد . یادتان باشید همراه با تاج گل یک کارت همدردی با بازماندگان نیز بفرستید . بر اساس نظرسنجی مشخص شده است که سبد های گل متشکل از هورتانسیا ( گل ادریسی ) و گل سوسن بسیار محبوب است .

 

 

8. گلها را با دقت انتخاب کنید

وقتی میخواهید گلی را برای هدیه انتخاب کنید به چند نکته فکر کنید . اول : مناسبت هدیه را مشخص کنید . دوم : سلیقه گیرنده را در نوع گل و رنگ آن در نظر بگیرید . سوم و آخرین نکته : دسته گلی را هدیه ببرید که نشان بدهد تفکر و وقت پشت این هدیه بوده است .

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *