خلاقیت, گل ها, مقالات

راهنمای انتخاب بهترین مدل دسته گل عروس

دسته گل عروس یکی از آن آیتم هاییست که اگر با دقت و سلیقه کافی انتخاب شود می تواند زیبایی لباس عروس را چندین برابر کند. البته انتخاب دسته گلی که با استایل شما هماهنگ باشد کار ساده ای نیست. انتخاب گل علاوه بر سلیقه فرد به فصل هم بستگی دارد. بعضی از گل ها را فقط در فصول خاصی می توان استفاده کرد. برای انتخاب بهترین مدل دسته گل عروس بهتر است انواع گل های مورداستفاده برای گل دست عروس را بشناسید. در این مقاله محبوب ترین گل هایی که در دسته گل عروس استفاده می شوند را  همراه با نماد و رنگ های هر کدام به شما معرفی می کنیم.

دسته گل عروس

دسته گل عروس

نکات انتخاب دسته گل عروس

هماهنگی دسته گل با لباس

مهم ترین نکته این که باید به آن توجه کنید هماهنگی دسته گل با لباس عروس است. تناسب دسته گل با لباس تاثیر بسزایی در زیبایی شما در روز عروسیتان دارد.

انتخاب اقتصادی

میزان بودجه شما عامل مهم دیگری است که حتما باید مطابق با آن دست به انتخاب دسته گل بزنید. بعضی از گل ها بیشتر در دسترس هستند و به همین دلیل قیمت مناسب تری دارند. در انتخاب دسته گل حتما به این مسئله دقت کنید.

رایحه دسته گل

ممکن است شما به رایحه گلی علاقه مند باشید و حتی به یک رایحه خاص حساسیت داشته باشید. بهتر است قبل از انتخاب دسته گل به این موضوع توجه کنید. اگر مراسم عروسی در محیطی بسته برگزار می شود بهتر است گل هایی بی بو یا کم رایحه انتخاب کنید. البته بعضی از افراد برای داستن دسته گلی خاص حتی از ترکیب میوه ها و سبزی های معطر در دسته گل استفاده می کنند. انتخاب این مورد هم به فضای عروسی و هم به سلیقه خودتان بستگی دارد.

استفاده از رنگ مناسب فصل

یکی دیگر از نکاتی که دسته گل شما را خاص می کند توجه به رنگ هاست. رنگ های نقره ای و سفید برای عروسی های زمستانی بسیار مناسبند. رنگ های نارنجی و قرمز بیشتر با فصل پاییز تناسب دارند. در فصل بهار بهتر است به سراغ دسته گل های آبی، صورتی و بنفش ملایم بروید. در فصل تابستان هم دسته گلی با ترکیب رنگی مرکبات مثل زرد و نارنجی ایده آل است.

مدل دسته گل عروس

مدل دسته گل عروس

محبوب ترین گل ها برای دسته گل عروس

گل رز

جای تعجب ندارد که گل رز در لیست بهترین گل های مناسب دسته گل عروس همیشه در مقام اول قرار میگیرد. گل رز از گذشته نماد زیبایی و عشق بوده است. این گل به دلیل فراوانی زیاد یک انتخاب اقتصادی هم به شمار می رود. گل رز تنوع رنگی بالایی مثل سفید، زرد، نارنجی، صورتی، قرمز و … دارد. رز دو رگه چای، رز هلندی و رز مینیاتوری از محبوب ترین انواع رز برای استفاده در دسته گل عروس اروپایی هستند.

دسته گل رز

دسته گل رز

گل صد تومانی

یکی دیگر از گل های محبوب برای دسته گل عروس، گل صدتومانی یا پیونی است. این گل به دلیل ظرافت و زیبایی خیره کننده اش همیشه مورد ستایش تازه عروس ها بوده است. پیونی عطر بسیار قوی و رنگ صورتی روشنی دارد. شما می توانید تنها با استفاده از پیونی بدون گل های دیگر یک دسته گل فوق العاده شیک و زیبا داشته باشید. پیونی گلی فصلی می باشد و از اواخر بهار تا اوایل تابستان در دسترس است.

دسته گل عروس

دسته گل عروس

گل شیپوری

گلبرگ های شیپوری شکل این گل در دوران ویکتوریا نماد زیبایی چشمگیر بوده است. این گل در تمام طول سال می تواند برای عروسی ها مورداستفاده قرار بگیرد اما زمستان تا اواخر بهار بهترین زمان گلدهی آن است. شیپوری در رنگ های سفید، نارنجی، صورتی روشن، صورتی تیره، قرمز و … دیده می شود.

دسته گل شیپوری

دسته گل شیپوری

گل داوودی

گل داوودی بیش از هزار رقم دارد و تنوع آن بسیار بالاست. استفاده از گل داوودی در دسته گل عروس نماد خوشحالی و عمر طولانی است. این گل در تمام طول سال به خصوص اواخر تابستان و پاییز یافت می شود.

گل داوودی

گل داوودی

گل ارکیده

گل ارکیده با زیبایی خاصش یک انتخاب گران قیمت و شیک به عنوان دسته گل عروس است. ارکیده می تواند باعث درخش شما در روز عروسیتان باشد. انواع مختلف ارکیده که در دسته گل عروس استفاده می شوند:

  • ارکیده سیمبیدیوم : معمولا سبز رنگ است و قیمت بالایی دارد.
  • ارکیده دندروبیوم : دارای رایحه شیرین است.
  • فالانوپسیس : از محبوب ترین انواع ارکیده است. معمولا رنگ سفید و بنفش آن استفاده می شود.
دسته گل ارکیده

دسته گل ارکیده

گل آلاله

اگر به دنبال جایگزین اقتصادی رز یا پیونی می گردید به سراغ گل آلاله بروید. این گل در فصل بهار، تابستان و پاییز یافت می شود. گل های آلاله تنوع بالایی در رنگ و اندازه دارند. آلاله صورتی، نارنجی یا آلاله قرمز هر کدام زیبایی خاص خود را دارند. گل آلاله در دسته گل عروس با گل رز یا هر گل دیگری ترکیب می شود.

گل آلاله

گل آلاله

گل کوکب(دالیا)

گل دالیا مناسب دسته گل های تابستانی و پاییزی است. این گل رایحه تندی دارد و در رنگ های سفید، زرد، نارنجی، صورتی و قرمز استفاده می شود. رنگ های متنوع و قیمت مناسب این گل باعث شده که برای استفاده در دسته گل ها بسیار محبوب باشد.

گل کوکب

گل کوکب

گل ادریسی

ادریسی در بین متنوع ترین و ماندگارترین گل های مورد استفاده در دسته گل هاست. این گل در تمام طول سال یافت می شود اما بهار و تابستان بهترین زمان استفاده آن است. می توان ادریسی سفید را با ارکیده سفید در دسته گل عروس ترکیب کرد و یک دسته گل شیک و مدرن ساخت.

گل ادریسی

گل ادریسی

گل آلوسترومریا

آلوسترومریا تنوع رنگی بالایی دارد و می تواند در ترکیب دسته گل ها مورد استفاده قرار بگیرد. این گل در تمام طول سال در دسترس است. اگر به رایحه قوی گل ها حساسیت دارید نگران نباشید چون آلوسترومریا گلی بدون رایحه می باشد.

گل آلسترومریا

گل آلسترومریا

گل لاله

گل لاله نماد عشق بی پایان و روزهای شاد است و می تواند یک انتخاب پر معنی برای گل دست عروس باشد. این گل هم تنوع رنگی زیادی دارد. از سفید و کرم گرفته تا رنگ های پاستلی صورتی، زرد و هلویی و رنگ های پرشورتری مثل قرمز ، نارنجی و بنفش همه و همه در بین لاله ها یافت می شوند. گل لاله در اغلب طول سال در دسترس است و قیمت آن هم مقرون به صرفه است. البته انواع کمیاب تر لاله ممکن است قیمت بیشتری داشته باشند.

گل لاله

گل لاله

گل نرگس

گل نرگس یکی دیگر از گل های محبوب برای دسته گل عروس است. نرگس گلی ظریف با ترکیب رنگی سفید و زرد و گاهی نارنجی است. بیشتر انواع نرگس رایحه قوی و شیرینی دارند. گل نرگس برای عروسی های تابستانی یک انتخاب ایده‌آل است.

گل نرگس

گل نرگس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *