گل ها, مقالات

معرفی 10 گیاه گلدار در تابستان

هر فصلی گیاهان مخصوص به خود را دارد و از این نظر که شرایط آب و هوایی هر فصل اقتضای رشد گیاهان خاصی را می‌کند. فصل تابستان هم با گرما و خشکی‌ که به همراه دارد مستعد رشد گیاهان خاصی است. در این مقاله به بررسی گیاهانی پرداخته ایم که در فصل تابستان رشد کرده و دارای گل‌های زیبا و رنگارنگ هستند و به باغچه‌ها منظره دلنشین و چشم‌نوازی را می‌دهند. بهترین گل برای فصل تابستان از نظر سلیقه‌ها و علائق هر کسی متفاوت است و نمی‌توان با قاطعیت گفت بهترین گیاه گلدار در تابستان کدام است. بنابراین اگر قصد آن را دارید که به خرید گل‌های فصل تابستان بروید و گل‌های مقاوم به گرما را خریداری کنید این مقاله را مطالعه کنید و سپس اقدام به خرید گل‌های تابستانی کنید.

گل‌های تابستانی که در زیر مورد بررسی قرار گرفته اند بسته به نوع استفاده می توانند در باغچه یا گلدان نگه‌داری شوند.

گیاه گلدار در تابستان

 

1. گل همیشه بهار

گل همیشه بهار از جمله گل‌های مشهور تابستانی است که زیبایی چشم‌نوازی دارد. در بسیاری از فرهنگ‌های ملل مختلف این گل نماد پیوندی میان عشق و مرگ محسوب می‌شود. این گل تابستانی فواید متعددی خصوصا برای مزارع دارد. نخست این که نگه‌داری و پرورش آن راحت است. دوم این که حشرات مفید مزارع مثل زنبور و پروانه را جذب می‌کند. سوم این که حشرات مضر محصولات زراعی را از مزرعه دور می‌کند. به همین سبب در برخی مزارع کشت ردیفی این گل مشاهده می‌شود.  بنابراین برای خرید گل در فصل تابستان می‌توانید این گل را برای باغچه خود انتخاب کنید تا هم زیبایی خاصی به آن دهد. و هم از فواید آن بهره مند شوید.

2. گل ادریسی

این گل معانی مختلفی را برایش ذکر کرده‌اند؛ که معروف‌ترین معنی آن عذرخواهی خالصانه و توام با صداقت است و نمادی از فخر و غرور نیز به شمار می‌رود. این گل شکوفه‌های حیرت‌آوری دارد ولی تعداد دانه‌های آن کم است. این نکته هم باید فراموش نشود که این گل برای حیوانات خانگی مضر و خطرناک است و در صورت داشتن حیوانات خانگی از این گل در باغچه خود استفاده نکنید. در لیست خرید گل‌های تابستانی خود نیز می توانید این گل را قرار دهید.

3. گل جعفری

جعفری دارای رنگ‌های متنوع بوده و از اواسط بهار تا اواخر پاییز گل می‌دهد ولی بهترین فصل گل دادن آن در فصل تابستان است. این گل باید در جایی کاشته شود که نور خورشید کامل بر آن بتابد و به آب به میزان متوسط احتیاج دارد.

4. گل آهار

این گل را باید در اوایل بهار و پس از اتمام سرما کاشت. البته در فصل تابستان هم می‌شود آن را بکارید که در اواخر این فصل گل می‌دهد. این گل دارای رنگ‌های متنوعی از جمله بنفش قرمز سفید زرد نارنجی صورتی و ارغوانی است و به آفتاب کامل نیاز داشته و آب مورد نیاز آن هم کم می‌باشد.

5. گل کوکب

گل کوکب یک گیاه گلدار در تابستان است که از گذشته‌ها طرفداران بسیاری به دلیل زیبایی منحصر به فردش داشته است. این گل دارای اندازه و رنگ‌های مختلفی است و می تواند زینت دهنده باغچه شما باشد.

6. گل زنبق

این گل تابستانی دارای ظرافت و رنگ‌آمیزی خاصی است و در یونان این گل الهه رنگین کمان شناخته می‌شود و در فصل تابستان جلوه‌ای شگفت‌انگیز به باغچه شما می‌دهد.

7. گل صدتومانی

این گل زیبا دارای عطر و بوی مطبوعی بوده و باغچه‌ها نباید از وجود زیبایی این گل بی‌بهره بماند و باید همواره در باغچه‌ها کاشته و نگه‌داری شود. شکل این گل به صورت بوته بوده و می‌تواند به اندازه یک درخت نیز رشد کند. محل کاشتن گل صدتومانی نیز بسته به سلیقه‌تان می‌تواند در هر جایی از باغچه قرار بگیرد.

8. گل اسطوخدوس

اسطوخدوس دارای شکل بوته‌ای و گل‌های آبی رنگ بوده و برای باغچه شما گیاهی خاص و بااهمیت است. این گیاه دارای فواید متعددی است و از آن در ساخت صابون‌های خانگی و نظافت محیط منزل استفاده‌های زیادی می‌شود. برای کاشت این گیاه می‌توان ورودی خانه را بهترین محل دانست.

9. گل مینا

گل مینا در زبان انگلیسی به معنای ستاره است و به عبارتی ستاره باغچه شما می‌باشد. این گل نماد پاکی و معصومیت نیز محسوب می‌شود. دارای گلبرگ‌های روشنی بوده و پروانه‌ها را به گرد خود جمع می‌کند. نگه‌داری و پرورش آن آسان است و از این جهت گل مناسبی برای فصل تابستان تلقی می‌شود.

10. گل آفتاب‌گردان

این گل تابستانی که شهره تمام مردم است، نیازی به ذکر خواص آن وجود ندارد و با گلبرگ‌های زردش جلوه مطبوعی برای باغچه شما می‌دهد.

4 دیدگاه در “معرفی 10 گیاه گلدار در تابستان

  1. Sunlight گفت:

    خیلی زیبا و مفید بود!? من عاشق گل‌های تابستونی‌ام، همشون واقعا زیبا هستن??????✨ممنون بابت اطلاعات خوبتون??

  2. علی گفت:

    من عاشق گل وگیاهم
    چه آپارتمانی دائمی
    چه فصلی
    به نظرم گلها ضد افسردگی هستند

  3. بهار گفت:

    من هم عاشق گل و گیاه هستم خصوصاکاشت گیاه در باغچه،که خیلی صفا داره ،و هصوصا گیاهانی که منتظر گل درآوردنشون میمونیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *