خلاقیت, دکوراسیون, طراحی, طراحی های برتر

نوردآ ، سبزترین دفتر جهان !

هیچ وقت نمی‌توان نقش گیاهان در اجرا و طراحی دکوراسیون داخلی خانه یا محیط کار را نادیده گرفت. در واقع، تصمیمات در خصوص این‌که آیا گیاهان باید در دکوراسیون داخلی باشند یا نه صورت نمی‌گیرد، بلکه تصمیم‌گیری بیشتر در خصوص نوع گیاهانی است که باید در دکوراسیون داخل استفاده شوند! به جز خانه در محیط های کاری نیز گیاهان نقش عمده ای دارند که نمیتوان از آن چشم پوشی کرد و در حوزه ی تجارت نیز میتواند کاملا به شما کمک کند هم از جهت نظریه های فنگ شویی و هم زیبایی بصری برای جذب بیننده و ارتقا پرستیژ کاری شما .

در این مقاله شرکت نوردآ  ( Nordea ) که عنوان سبز ترین شرکت شهر گِدِنیا در کشور لهستان و حتی شاید بتوان گفت جهان را به خود اختصاص داده است ، مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته که در ادامه باهم میخوانیم .

دکوراسیون_سبز_4

تحلیل شرکت کامپیوتری نوردآ ، سبزترین دفتر جهان !

استراتژی معمار این بنا، نوردِآ را به محیط کار کاملا طبیعی تغییر داده است و باعث شده است که یک مفهموم معماری بر پایه سبز ، در این دفتر ایجاد شود و منجر به ساخت یک فضای کاری واقعی ، که تقریبا سبز ترین دفتر جهان است ، شود . یک محیط کاری هماهنگ و سرشار از انرژی مثبت گیاهان و اکسیژن خالص که در راحتی ذهن ما کاملا تاثیر گذار است . این دفتر یک تلنگر برای محیطیست که در آن کار میکنیم ، چند درصد شباهت بین فضای دفتر شما و نوردآ وجود دارد ؟!

مراکز اداری در هر شاخه ای که باشند مسئولیت هایی از قبیل حمایت از بهره وری ، تحریک خلاقیت کارمندان و مراقبت از رفاه آنها را برعهده دارند . طبق تحقیقات صورت گرفته بر شرکت نوردآ ، دفاتر اداری که طبق طراحی دکوراسیون سبز پیش رفته اند ، تاثیر مثبتی بر خلاقیت ، انگیزه و کاهش استرس دارند. پس توصیه ی محققان در این زمینه استفاده از این منابع طبیعی در شرکت هاست که مهم ترین آنها گیاهان هستند .

تعدادی از مطالعات به اثبات رسیده و موفق در زمینه ی طراحی دکوراسیون مبنی بر اینست که طراحی بر اساس عناصر طبیعی راحتی انسان را بهبود می بخشد. مهمترین یافته های مربوط به محیط کار سبز عبارتند از :

  • تصفیه هوا به طور کلی از آلودگی های فرّار و گرد و غبار
  • کاهش سردرد تا 24٪
  • کاهش تحریک چشم تا 52٪
  • کاهش مصرف انرژی برای تهویه اتاق تا 15٪
  • افزایش بهره وری در کار تا 20٪

دکوراسیون_سبز_5

هدف اصلی ساخت شرکت نوردآ چیست ؟!

گزارش های صورت گرفته در این دفتر نشان می دهد که افزایش گردش هوا در محیط، مهارت های شناختی را تا 61 درصد افزایش می دهد. علاوه بر این، دفاتر سبز آلودگی هوا را کاهش می دهند و اطلاعات و قابلیت های شناختی ما را تا 101٪  نسبت به ساختمان های استاندارد بهبود می بخشند.در نتیجه استفاده از گیاهان در دکوراسیون ، بهره وری و رفاه کارکنان را افزایش داده و با ایجاد یک فضای کار دلنشین ، تاثیر واقعی بر نتایج یک سازمان را افزایش می دهد.

هدف اصلی طراحان شرکت نوردآ این بوده است که مکانی را طراحی کنند که یک ابزار تصویری و تجاری باشد ، یک فضای کاری کاربردی و منحصر به فرد که در آن انسان ها در مرکز توجه هستند . در نتیجه ی این اهداف ، شرکت برنامه نویسی نوردآ ، به عنوان یک دفتر با دکوراسیون سبز اجرا شد .

دکوراسیون سبز در نوردآ به چه صورت است ؟!

تیم طراحی دکوراسیون سبز شرکت نوردآ حدود 220 گونه از گیاهان بزرگ را در طول 770 متر مربع فضای دسترسی این شرکت قرار داد به گونه ای که سطح برگ کل گیاهان فضایی به مساحت 4 زمین تنیس را میپوشاند ! ناسا نیز در اجرای دکوراسیون به تیم طراحی کمک کرده است و بر اساس مشاهدات صورت گرفته و طبق استاندارد ، 15 متر مربع فضای مناسب برای هر فرد در نظر گرفته شد . طبق دستورالعمل های ناسا ، موثرترین گونه های تصفیه کننده هوا و اکسیژن ساز در اندازه و اشکال مختلف ، دیوارهای سبز مدرن و گیاهان مناسب مبلمان در این دفتر جای گرفتند .

دکوراسیون_سبز_7

طراحی این دفتر از پارکی در همین شهر به نام  “Kępa Redłowska ” الهام گرفته است . این پارک طبیعی برروی صخره واقع شده و دارای یک بنای قدیمی و متروکه است که توسط گیاهان احاطه شده است و هسته ی اصلی طراحی دفتر را تشکیل میدهد. در کفپوش های این دفتر از رنگ های طبیعی آبی و سبز استفاده شده است تا نشانگر دریای آبی و یک منطقه ی ساحلی باشد .

در آخر تعدادی از عکس های این شرکت سبز را باهم میبینیم .

دکوراسیون_سبز

دکوراسیون_سبز

دکوراسیون_سبز_9

دکوراسیون_سبز_11

دکوراسیون_سبز_12

دکوراسیون_سبز_13

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *