گل ها, گیاهان آپارتمانی, مقالات

پرفروش ترین گل های آپارتمانی

 

بی‌شک داشتن یک یا چند گل و گیاه آپارتمانی، منزل شما را به مکانی متفاوت و چشم‌نواز تبدیل می کند. به خصوص برخی از گل‌های آپارتمانی که زیبایی منحصر به فردی دارند و به خانه شما رنگ و روح خاصی می‌بخشند. نگهداری از گیاهان و پرورش آن‌ها در منزل باعث می‌شود به گیاهانتان وابسته شوید و علاقه هر چه بیشتری به داشتن گیاهان متعدد داشته باشید. از میان تمام گیاهان آپارتمانی بعضی از آن‌ها بین افراد محبوبیت بیشتری دارند و پرفروش‌تر هستند. در این مقاله می‌خواهیم تعدادی از پرفروش‌ترین گل‌های آپارتمانی که حداقل یکی از آن‌ها در هر خانه‌ای پیدا می شود، به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

پرفروش ترین گل های آپارتمانی

1. انواع کاکتوس

کاکتوس را شاید بتوان رایج ترین گیاه آپارتمانی در خانه‌های ایرانی دانست. این گروه معروف از گیاهان به دلیل مقاومت بالایی که دارند به راحتی با شرایط آپارتمانی سازگار می‌شوند. کاکتوس‌ها انواع مختلفی دارند و شما با هر سلیقه‌ای می‌توانید یک یا چند گیاه از خانواده کاکتوس‌ها را انتخاب کرده و در خانه از آن‌ها نگهداری کنید. کاکتوس‌ها را عملا در هر جای خانه بگذارید به حیاتشان ادامه می‌دهند. به آبیاری خیلی کمی نیاز دارند و در نور مصنوعی هم برایشان مشکلی پیش نمی‌آید.

محبوب ترین گل های آپارتمانی

کاکتوس

2. شمعدانی

گل شمعدانی یکی از گیاهانی است که همواره در خانه‌های ایرانی حضور داشته است. نام شمعدانی اغلب برای ما تداعی کننده گلدان های سفالی با گل های قرمز است که لب حوض یا باغچه قرار گرفته‌اند. این گل زیبا در رنگ‌های مختلف همیشه از محبوبترین گل های آپارتمانی بوده است. البته شمعدانی به نور زیادی نیاز دارد و حتما باید آن را در مکانی روشن قرار دهید. پس اگر خانه شما نورگیر خوبی ندارد به سراغ گل‌های مقاوم به نور کم بروید.

پرفروش ترین گل های آپارتمانی

شمعدانی

3. کالانکوئه

گل کالانکوئه هم یکی از پرفروش ترین گل های آپارتمانی است که به دلیل رنگ‌های متنوع و زیبایش از محبوبیت بالایی برخوردار است. کالانکوئه در رنگ های قرمز، زرد، صورتی و … وجود دارد و با این رنگ‌های زیبا می‌تواند طراوت و شادابی را به خانه شما بیاورد. گل کالانکوئه به نور متوسط و آبیاری منظم نیاز دارد. برای تعیین زمان آبیاری یک بند انگشت خود را در خاک گیاه فرو کنید و اگر خشک بود اقدام به آبیاری نمایید.

پرفروش ترین گل های آپارتمانی

پرفروش ترین گل های آپارتمانی

4. بامبو

بامبو که به آن بامبو خوش شانس هم می‌گویند، یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی پرفروش است که در اکثر خانه‌ها دیده می‌شود. بامبو برخلاف چیزی که ممکن است تصور شود، در خانواده نی‌ها(خیزران‌ها) قرار نمی‌گیرد بلکه بامبو از خانواده دراسنا است. در واقع بامبو به دراسنا روبانی هم معروف است.

گیاه بامبو در آب نگهداری می‌شود. البته تمام طول ساقه را نباید در آب بگذارید. ظرف را تا حدی از آب پر کنید که 3 تا 5 بند از ساقه بامبو در آب قرار بگیرد. همچنین بامبو را نباید در برابر نور مستقیم آفتاب قرار دهید. ظرف گیاه را در مکانی قرار دهید که نور متوسط دریافت کند. همچنین بامبو را نباید در مقابل وسایل سرمایشی و گرمایشی قرار دهید چرا که باعث آسیب و زرد شدن برگ ‌های آن می‌شود.

بهترین گیاه برای خرید

بامبو خوش شانس

5. پتوس

پتوس گیاهی از خانواده شیپوریان و بومی جزایر سلیمان است. این گیاه در میان مردم ما به نام دلبر هم شناخته می‌شود. ایرانی ‌ها معمولا بعد از خرید خانه جدید به عنوان چشم روشنی به یکدیگر گل پتوس هدیه می‌دهند. پتوس را هم در خاک و هم در آب می‌توانید نگه دارید. این گیاه به دلیل مراقبت کمی که نیاز دارد از جمله گیاهان آپارتمانی محبوب و پرفروش است. پتوس در برابر نور کم تحمل بالایی دارد و به آبیاری چندانی هم نیاز ندارد. اگر پتوس را در خاک نگهداری می کنید کافیست بعد از خشک شدن خاک گیاه آن را آبیاری کنید.

پرفروش ترین گل های آپارتمانی

پتوس مرمری

 

6. سانسوریا

سانسوریا یا زبان مادرشوهر هم به دلیل مقاومت بالا و انواع گوناگونی که دارد یکی از رایج ترین و پرفروش ترین گیاهان آپارتمانی است. سانسوریا پاکوتاه، ابلق، شمشیری، مهتابی و نیزه ای از انواع مختلف سانسوریا هستند. این تنوع بالای سانسوریا باعث می‌شود که این گیاه بین مردم بسیار محبوب باشد و هر کس نوعی از آن را بپسندد. همچنین سانسوریا یکی از گیاهان تصفیه‌کننده هواست و استفاده از آن در منزل مزایای بسیاری دارد.

پرفروش ترین گل های آپارتمانی

سانسوریا

7. قاشقی

قاشقی گیاهی همیشه‌ سبز و یکی از بهترین گیاهان برای نگهداری در منزل است. برگ‌های این گیاه شکلی قاشق مانند دارد و به همین دلیل به این نام خوانده می‌شود. قاشقی به دلیل مقاومت به سایه به راحتی با زندگی آپارتمانی سازگار می‌شود. البته نوع ابلق قاشقی به نور بیشتری نیاز دارد. قاشقی به آب زیادی هم احتیاج ندارد و بهتر است آبیاری را بعد از خشک شدن خاک گیاه انجام دهید.

محبوب ترین گل های آپارتمانی

پپرومیا قاشقی

8. زاموفیلیا

یکی از گیاهان آپارتمانی که نگهداری آن‌ به افراد مبتدی و تازه‌کار توصیه می‌شود، زاموفیلیا است. زاموفیلیا به آبیاری زیاد حساس است و تنها باید زمانی آن را آبیاری کنید که خاکش خشک شده باشد. همچنین این گیاه به نور غیرمستقیم نیاز دارد و نور مستقیم ممکن است برگ‌های آن را بسوزاند. برای داشتن زاموفیلیای شاداب تر می‌توانید کنار گلدان گیاه ظرف آبی قرار دهید و یا هر چند وقت یک‌بار آن را غبارپاشی کنید تا رطوبت گیاه تامین شود.

پرفروش ترین گل های آپارتمانی

پرفروش ترین گل های آپارتمانی

9. شامادورا

یکی دیگر از گیاهان تصفیه کننده هوا که به دلیل مراقبت آسان، از محبوب ترین و پرفروش ترین گل‌های آپارتمانی به شمار می‌رود نخل شامادورا است. نخل شامادورا با برگ‌های باریک به رنگ سبز تیره دارد. این گیاه رشد نسبتا کندی دارد و حدکثر تا ارتفاع 2 متر می‌رسد. معمولا شامادورا را به عنوان محبوب ترین نخل برای نگهداری در آپارتمان می‌شناسند. برای آبیاری شامادورا ابتدا خاک گیاه را بررسی کنید. اگر خشک یا نیمه خشک بود گیاه را آبیاری کنید. نخل شامادورا تا حدودی سایه را تحمل می کند اما به طور کلی نیاز نوری متوسطی دارد.

پرفروش ترین گل های آپارتمانی

شامادورا

10. اسپاتی فیلوم

اسپاتی فیلوم که در انگلیسی به گل صلح (peace lily) مشهور است با گل‌های سفید زیبایش به هر خانه‌ای جلوه‌ای بی نظیر می‌بخشد. اسپاتی عموما دو بار در سال گل‌های سفید زیبایی می‌دهد. این گیاه در لیست گیاهان تصفیه کننده هوا هم قرار می گیرد. نیازهای کم و مزایای بسیاری که گل اسپاتی فیلوم دارد آن را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای نگهداری در منزل و یا حتی هدیه دادن تبدیل کرده است.

آبیاری گل اسپاتی ساده است و خود گیاه به شما نشان می‌دهد که چه زمانی به آبیاری نیاز دارد. برگ های اسپاتی در صورت تشنگی به سمت پایین خم می‌شوند. بعد از آبیاری برگ‌ها دوباره حالت طبیعی پیدا می‌کنند. البته تشخیص زمان آبیاری از روی خشک شدن خاک هم امکان پذیر است. همچنین اسپانی نیاز نوری کمی دارد و حتی می‌تواند در نیم‌سایه هم به زندگی ادامه دهد. البته باید توجه کنید که قرار گرفتن گیاه در سایه می‌تواند باعث بی‌حال شدن برگ‌ها شود.

پرفروش ترین گل های آپارتمانی

پرفروش ترین گل های آپارتمانی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *