گل ها, گیاهان آپارتمانی, مقالات, نگهداری گیاهان

چک لیست مراقبت از گیاهان در بهار (2)

[vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

مراقبت از گیاهان آپارتمانی در فصل بهار بسیار مهم است زیرا این فصل آغار رویش و جوانه زنی آنهاست و فصلی است که گیاهان انرژی خود را جمع کرده و برای رویارویی با فصل زمستان آن را ذخیره می‌کنند. گیاهان با عبور از سرمای زمستان وارد این فصل می‌شوند و گذشتن از این تغییرات برای آنها استرس زا است. در این مقاله همرا ما باشید تا با قسمت دوم بهترین چک لیست مراقبت از گیاهان در فصل بهار آشنا شوید و قدم به قدم آن را در کنار ما انجام دهید.

چک لیست مراقبت از گیاهان در بهار

چک لیست مراقبت از گیاهان در بهار

چک لیست مراقبت از گیاهان در بهار ( قسمت دوم )

5. بار دیگر کوددهی را شروع کنید

از آنجا که بهار آغاز فصل رشد فعال گیاهان است ، زمان خوبی است که بار دیگر آنها را کوددهی کنید. به یاد داشته باشید که آنها تازه از خواب زمستانی بیدار شده اند و بهتر است به جای دادن دمقدار زیادی از کود ، کوددهی را آرام آرام شروع کنید. در غیر این صورت می تواند برای آنها بسیار شوک آور باشد.

اگر از کود مایع استفاده می کنید ، با دوز 1/4 یا 1/2 مقدار مصرف شروع کنید و تا تابستان آن را به آرامی افزایش دهید.اگرچه استفاده از محصولات ارگانیک به جای محصولات شیمیایی مصنوعی توصیه می‌شود.

بار دیگر کوددهی را شروع کنید

بار دیگر کوددهی را شروع کنید

6. گیاهان را هرس کنید

در طول زمستان ، ممکن است برخی از گیاهان آپارتمانی شما ضعیف شده باشند و یا شاخه های نا مناسبی بر روی آنها رشد کرده باشد. بهار بهترین زمان برای هرس گیاهان خانگی به منظور از بین بردن شاخه ها یا برگ های ناسالم و تمیز کردن آنها است. هرس گیاهان خانگی در بهار شاخه و رشد تازه را تشویق می کند. هر گونه برگ و شاخه مرده یا در حال مرگ را بریده و نوک و لبه های برگ قهوه ای را هرس کنید.

گیاهان را هرس کنید

گیاهان را هرس کنید

7. آب باران را برای گیاهان خود جمع آوری کنید

آب باران بهترین نوع آب برای استفاده برای گیاهان خانگی است و رایگان است! بنابراین می‌توانید در فصل بهار که فصل باران است بشکه های آب باران را جمع کنید و آن را در طول سال استفاده کنید.

آب باران را برای گیاهان خود جمع آوری کنید

آب باران را برای گیاهان خود جمع آوری کنید

[/vc_column_text][woodmart_products layout=”carousel” items_per_page=”7″ product_hover=”quick” orderby=”rand” element_title=”پیشنهاد خرید انواع بذر سبزیجات و صیفی‌جات و گلدان گیاهان” taxonomies=”61, 216″ slides_per_view=”4″ autoplay=”yes” hide_pagination_control=”yes” hide_prev_next_buttons=”no” center_mode=”yes” wrap=”yes” img_size=”510*510″ sale_countdown=”0″ stock_progress_bar=”0″ highlighted_products=”0″ products_bordered_grid=”0″ lazy_loading=”no” scroll_carousel_init=”yes”][vc_column_text text_larger=”no”]

 

8. پنجره ها را باز کنید و کمی هوا به گیاهان بدهید

در روزهای گرم بهار ، پنجره های نزدیک گیاهان داخلی خود را باز کنید تا به آنها هوای تازه و رطوبت دهید. این یک روش عالی دیگر برای شروع سازگاری گیاهان با زندگی در خارج از خانه است. اما حتی اگر قصد انتقال آنها به بیرون را ندارید ، گیاهان خانگی شما همچنان از هوای تازه و همه آن رطوبت جالب توجهی که از پنجره های باز وارد می شود بهره مند می شوند.

پنجره ها را باز کنید و کمی هوا به گیاهان بدهید

پنجره ها را باز کنید و کمی هوا به گیاهان بدهید

 

9. گیاهان حساس را از پنجره های آفتابگیر دور کنید

بهار به معنای روزهای طولانی تر و نور شدیدتر خورشید است. اما این افزایش نور خورشید می تواند گیاهان حساس داخلی که به نور زیادی نیاز ندارند را بسوزاند و آسیب بزند. در واقع پنجره آفتابی در بهار و تابستان می تواند یک اثر گلخانه ای برای آنها ایجاد کند ، که برای بعضی ها بسیار گرم است. بنابراین ، اگر گیاهان خانگی حساس را برای زمستان به لبه پنجره آفتابی منتقل کرده اید ، باید آنها را در بهار قبل از شدت گرفتن آفتاب طی چند ماه آینده منتقل کنید.

اگر مشاهده کردید که هر یک از برگها سفید ، قهوه ای یا شفاف می شوند ، به این معنی است که آنها بیش از حد آفتاب می گیرند. بنابراین ، آنها را کمی بیشتر از پنجره دور کنید.

گیاهان حساس را از پنجره های آفتابگیر دور کنید

گیاهان حساس را از پنجره های آفتابگیر دور کنید

سوالات متداول در مورد مراقبت از گیاهان در بهار

در زیر به برخی از سوالات متداول در مورد مراقبت از گیاهان آپارتمانی بهاری پاسخ خواهیم داد.

  • چه زمانی باید کود دهی گیاهان آپارتمانی خود را در بهار شروع کنم؟

با دادن مقدار کمی از کود به گیاهان خانگی در اوایل بهار ( فروردین – اردیبهشت ) شروع کنید. سپس به تدریج مقدار کوددهی را تا شهریور افزایش دهید تا گیاهتان کاملاً قدرت رویارویی با زمستان را داشته باشد. 

  • آیا می توانم گیاهانم را به خارج از خانه منتقل کنم؟

بله ، اما بسیار مراقب باشید که این کار را به آرامی انجام دهید. به یاد داشته باشید ، آنها به زندگی در یک محیط کنترل شده با درجه حرارت آرام و کم نور عادت کرده اند. انتقال آنها بلافاصله به خارج از خانه و در آفتاب مستقیم می تواند صدمات عمده ای وارد کند و برگ های آنها را بسوزاند. وزش باد شدید و باران نیز می تواند خسارات اساسی وارد کند. 

بیرون بردن گیاهان

بیرون بردن گیاهان

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *