دکوراسیون, گل ها, گیاهان آپارتمانی, مقالات

با انواع گیاهان خوش یمن آشنا شوید

از زمان‌های گذشته مردم همواره برای این که حسی از طبیعت را به خانه خود بیاورند انواع گیاهان آپارتمانی را در منزل نگهداری کرده‌اند. نگهداری گیاهان در منزل نشاط و شادی را برای همه افرادی که در آن خانه زندگی می‌کنند به ارمغان می‌آورد. همچنین از همان زمان بعضی گیاهان به عنوان گیاهان خوش یمن شناخته می‌شدند و تعدادی از گیاهان هم به باور برخی، حامل انرژی منفی بودند. شاید برایتان جالب باشد که چرا به کاکتوس خاردار، کاکتوس انرژی منفی می‌گویند. یا مثلا بخواهید با گلی که انرژی منفی را می گیرد آشنا شوید. در این مقاله می‌خواهیم تعدادی از گیاهان خوش یمن که به باور برخی از مردم شانس و خوشبختی می‌آورند را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

گیاهان خوش یمن

گیاهان خوش یمن

 

کاکتوس و انرژی منفی !؟

کاکتوس‌ها گیاهانی هستند که اغلب دارای تیغ هستند و رشد کمی دارند و معمولا خیلی طول می‌کشد تا میوه یا گل بدهند. این مسئله باعث شده برخی از افراد کاکتوس‌ها را گیاهانی با انرژی منفی بدانند. در آیین فنگ‌شویی هم گیاهان خاردار مثل کاکتوس به عنوان عواملی که می‌توانند خلق و خوی خشن در افراد ایجاد کنند شناخته می‌شوند. البته طبق همین آیین اگر کاکتوس‌ها را در مکان مناسبی قرار دهید می‌تواند انرژی‌های بد را به خارج از خانه منتقل کند.

همچنین باید بدانید که انواع کاکتوس اگر به سن کافی برسند گل های بسیار زیبایی می‌دهند که نظیر آن‌ها در هیچ گیاه دیگری دیده نمی‌شود. پس در واقع کاکتوس انرژی منفی وجود ندارد بلکه حتی نگهداری انواع کاکتوس در خانه و مشاهده آن‌ها می‌تواند عامل رفع خستگی و انرژی منفی باشد. در مقابل کاکتوس‌ها بعضی از گیاهان هم همواره نماد موفقیت و ثروت بوده‌اند. در ادامه با این گیاهان خوش یمن بیشتر آشنا می‌شویم.

گیاهان انرژی زا

گیاهان انرژی زا

 

انواع گیاهان خوش یمن

بامبو

سال‌های طولانی است که مردم باور دارند نگهداری گیاه بامبو می‌تواند خوشبختی، موفقیت و ثروت را برای صاحبش به ارمغان بیاورد. به همین دلیل است که به گیاه بامبو، بامبو خوش شانس می‌گویند. این اعتقاد که بامبو خوش‌شانسی می‌آورد به زمان چین باستان برمی‌گردد. در واقع هر تعداد شاخه از گیاه بامبو در آیین فنگ‌شویی مفهوم خاصی دارد. در ادامه به شما می‌گوییم نگهداری از هر تعداد بامبو چه معنا و مفهومی دارد.

یک شاخه بامبو : نگهداری از یک شاخه بامبو به معنای داشتن رفاه در زندگی است. به کسانی که به تازگی کسب و کار خود را شروع کرده‌اند یک شاخه بامبو هدیه می‌دهند.

دو : در چین هدیه دادن دو شاخه از گیاه بامبو به معنی ابراز عشق و علاقه است.

سه : سه شاخه از بامبو می‌تواند سه عامل عمر طولانی، ثروت و پیشرفت شغلی را به همراه بیاورد.

چهار : هدیه دادن 4 شاخه بامبو به یکدیگر در کشور چین نوعی بی‌ادبی محسوب می‌شود. به این دلیل که اعتقاد دارند چهار شاخه بامبو می‌تواند مرگ را برای فرد به همراه بیاورد و نشانه خوبی ندارد.

پنج : طبق باوری قدیمی پنج شاخه بامبو باعث آمدن ثروت به زندگی فرد می‌شود. البته این ثروت فقط از نوع پول نیست. ثروت به طور کلی با داشتن شغلی خوب و روابطی خوب هم تعریف می‌شود.

شش : شش شاخه بامبو را سمبل موفقیت می‌دانند.

هفت : هفت شاخه بامبو سلامتی را به همراه می‌آورد.

بامبو خوش شانس

بامبو خوش شانس

 

درخت پول

پاچیرا یا درخت پول یک درختچه آپارتمانی زیباست که ساقه‌هایش معمولا به هم بافته می‌شوند و منظره بسیار زیبایی ایجاد می‌کنند. این که چرا این گیاه به درخت پول معروف است داستان جالبی دارد. می‌گویند در زمان قدیم مرد فقیری که آرزوی ثروتمند شدن در سر داشت در مسیر خانه اش به بوته‌ای عجیب برمی‌خورد. این مرد دیدن این گیاه را به فال نیک می‌گیرد و آن را با خود به خانه می‎‎‌‌برد. بعدها مرد با فروش بذرهای درخت ثروت زیادی کسب می‌کند.

امروزه هم دانه گیاه پاچیرا کاربرد خوراکی و اقتصادی دارد. نگهداری از درخت پول در کشور چین و ژاپن بسیار مرسوم است. اما ژاپنی‌ها بیشتر به ثروت‌آوری این گیاه باور و عقیده دارند. در آیین فنگ‌شویی هم این عقیده وجود دارد که نگهداری درخت پول، ثروت و شانس را به ارمغان می‌آورد. ساقه‌های درخت پول هنگام رشد معمولا به هم بافته می‌شوند. می‌گویند 3 تا 5 ساقه بافته شده خوش یمن است و ثروت را به همراه دارد.

گیاهان خوش یمن

گیاهان خوش یمن

اسپاتی فیلوم

اسپاتی فیلوم یکی از گیاهان تصفیه‌کننده هواست که سمومی مانند بنزن و فرمالدئید را از هوا می‌زداید. به طور کلی عده‌ای بارو دارند که این گل می‌تواند حال آدم‌ها را از درون بهتر کند. در واقع اسپاتی را به عنوان گلی که انرژی منفی را می گیرد یا گل انرژی زا می‌شناسند. اسپاتی یا گل صلح به آوردن صلح و دوستی و آشتی هم معروف است. همچنین این گل با تصفیه کردن هوا در بهبود سلامت تاثیر زیادی می‌گذارد. هرچه سلامت انسان بیشتر باشد در کارش پیشرفت می‌کند که همین برایش ثروت و خوشبختی بیشتری به ارمغان می‌آورد. از این رو اسپاتی فیلوم به عنوان گیاهی که با خود ثروت به همراه می‌آورد هم شناخته می‌شود.

گلی که انرژی منفی را می گیرد

گلی که انرژی منفی را می گیرد

گیاه یشم

یکی دیگر از گیاهان خوش یمن که به آوردن خوشبختی و موفقیت معروف است، گیاه یشم یا کراسولا است. گیاه یشم را برای پیشرفت کسب و کار به صاحبان مشاغل هدیه می‌دهند. اگر از گیاه یشم به خوبی نگهداری کنید سالیان سال به عنوان درختچه‌ای کوچک برایتان می‌ماند. این گیاه را می‌توان به عنوان خوشامدگویی در ورودی منزل قرار داد. 

گل انرژی زا

گل انرژی زا

گل ارکیده

ارکیده یکی از زیباترین گیاهان گلدار است. در آیین فنگ شویی گل ارکیده می‌تواند آورنده ی شانس و خوشبختی در عشق باشد. طبق این عقیده حضور گل ارکیده می تواند باعث بهبود روابط شود و یا حتی شانس شما را برای پیدا کردن شریک زندگی‌تان بالا ببرد. ارکیده در شب اکسیژن تولید می‌کند و اگر در اتاق‌خواب قرار بگیرد موجب خوابی راحت برای شما خواهد شد. می‌توان گل ارکیده را هم یک گل انرژی زا دانست.

گل انرژی زا

گل انرژی زا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *