گل ها, مقالات

با معانی و نماد گل اسپاتی فیلوم آشنا شوید

آرامش بخش ، استوایی و زرق و برق دار این هدایای اسپاتی فیلوم برای شماست ! داشتن شاخ و برگ سبز تیره و گلهای سفید و خیره کننده ، حضور بسیار زیاد این گیاه می تواند فضای هر اتاقی را بدون زحمت آرام کند. اگر به این گل زیبا علاقه دارید پس در این مقاله همراه ما باشید تا با معانی و نماد مختلف اسپاتی فیلوم نیز آشنا شوید تا بیش از پیش به آن علاقه پیدا کنید.

نمادهای مختلف اسپاتی فیلوم

نمادهای مختلف اسپاتی فیلوم

اسپاتی فیلوم در موقعیت های گوناگون معانی و نمادین متفاوتی دارد اما معمولاً نشانه صلح ، بی گناهی ، پاکی ، شفا ، امید و سعادت است. این گل زیبا به نشانه همدردی ، طول عمر ، زیبایی ، تولد دوباره ، پاکدامنی یا فضیلت هدیه داده می شود.

معانی اسپاتی فیلوم

هر گیاهی معنی خاص خود را دارد و به همین دلیل است که تزئین فضای منزل یا محل کار خود با گیاهی که نمادی از احساسی نزدیک به قلب شما است قطعاً تأثیر مثبتی بر محیط شما خواهد داشت. اسپاتی می تواند معانی مختلفی داشته باشد، از امید و آرامش گرفته تا بی گناهی و پاکی که در این مقاله یک به یک درباره آنها بحث می‌کنیم.

صلح

تقریباً در هر نقطه از جهان، به اسپاتی فیلوم یا سوسن صلح ( peace lily ) به عنوان نشانه صلح و آرامش نگاه می شود. گل سفید آن یادآور پرچم سفیدی است که در سراسر جهان به عنوان نشانه ای از آتش بس شناخته شده است. بنابراین اگر می خواهید یک دشمنی قدیمی را به آرامش بکشید ، ارسال این گل به شخص ایده خوبی است و ارسال این گیاه حتی ممکن است آغازی برای یک دوستی جدید باشد.

صلح

 

معصومیت و پاکی

رنگ سفید همیشه با پاکی و پاکدامنی همراه بوده و از این رو گل های سفید اسپاتی نشانه پاکی و بی گناهی است. با توجه به هنر و دانش چینی باستان در مورد فنگ شویی ، اسپاتی می تواند با پاکی روح فرد همراه باشد. اعتقاد بر این است که نگهداری این گیاه در خانه به از بین بردن انواع انرژی های منفی و تزریق انرژی مثبت به محیط کمک می کند.

از نظر علمی ، اسپاتی یک گیاه “تصفیه کننده” است که به دفع سموم از هوا کمک می کند. اگرچه تأثیر آن بر کیفیت هوای باز بسیار ناچیز است اما حداقل به خلوص هوای خانه شما کمک می کند.

امید

همچنین اعتقاد بر این است که این گیاه نمادی از امید است. در فنگ شویی ، اسپاتی انرژی یک مکان را تسکین و هماهنگی می بخشد و احساس امیدواری و سازش را تقویت می کند. همچنین ، توانایی این گیاه برای شکوفایی فصلی پس از فصل بیانگر امید است. این گواهی است که همیشه چیز خوب و زیبایی وجود دارد که می توان در زندگی منتظر آن بود.

اسپاتی می تواند هدیه ای عالی برای شخصی باشد که تازه صاحب فرزند شده است زیرا این گل نه تنها یادآوری کاملی از بی گناهی کودک است بلکه پدر و مادر را به آینده روشن کودک امیدوار می کند.

معصومیت و پاکی

 

التیام بخش

معنای محبوب دیگر Peace Lily مربوط به بهبودی و ایجاد تعادل روحی مناسب برای آرامش و هماهنگی بیشتر زندگی فرد است. این گل یک هدیه ایده آل برای کسی است که از بیماری بهبود می یابد و به او ادامه روند بهبودی را امید می‌دهد.

جالب اینجاست که ثابت شده بسیاری از گیاهان آپارتمانی تأثیر مثبتی بر میزان بهبودی بیماران در بیمارستان و همچنین کاهش علائم جسمی و روانی دارند.

رفاه

اسپاتی با شاخ و برگهای سبز و انبوهی از گیاهان بزرگ و حجیم برکت داده شده است. این گیاه می تواند در تمام طول سال تحت شرایط و مراقبت مناسب گل دهد. به همین دلیل است که اغلب با فراوانی و شکوفایی همراه است. آیا به دنبال راهی ایده آل برای آرزوی زندگی شاد و سعادتمندانه برای یک عزیز هستید؟ نیلوفرهای صلح می توانند گزینه مناسبی باشند!

التیام بخش

سمبل اسپاتی فیلوم برای هدیه

اسپاتی فیلوم آرامشی را در فضا به وجود می آورد که با هیچ گیاه دیگری امکان پذیر نیست. این یکی از دلایل محبوبیت زیاد آن به عنوان یک گیاه خانگی است. اکنون که با ماعنی اسپاتی آشنا شدیم در ادامه با مناسبت های مختلف هدیه دادن این گل زیبا و سمبل های آن آشنا می‌شویم.

ابراز همدردی

از آنجا که اسپاتی نماد همدردی است ، می تواند یک هدیه ایده آل برای عرض تسلیت باشد. حتماً بارها دیده اید که نیلوفرهای صلح به عنوان ابراز همدردی به خانواده فرد متوفی هدیه داده می شود. شما می توانید آنها را به عنوان یک ادای احترام زنده به شخصی که درگذشت و همچنین یک روش ملایم برای ابراز همدردی با شخصی که عزیز خود را از دست داده است ، قلمداد کنید.

طول عمر

اسپاتی گیاهی چند ساله و گرمسیری است. گیاه چند ساله در واع گیاهی است که بیش از دو سال عمر کند. این بدان معنی است که اگر از این گیاه به خوبی مراقبت کنید، می‌تواند سالها رشد کرده و دوباره شکوفا شود.

در حقیقت ، در شرایط مطلوب ، این گیاه می تواند بیش از یک دهه زنده بماند. این جنبه از این گیاه چند ساله آن را به نمادی از طول عمر تبدیل کرده است. بنابراین دفعه بعدی که می خواهید آرزوی یک زندگی طولانی و سالم را داشته باشید ، هدیه دادن یک اسپاتی ممکن است ایده خوبی باشد.

سمبل اسپاتی فیلوم برای هدیه

 

زیبایی

باید اعتراف کنیم گلهای اسپاتی مترادف زیبایی هستند. برگهای سبز و براق این گیاه به گونه ای است که اغلب شاعران از آن برای توصیف جذابیت علایق عشقی خود استفاده کرده اند. بنابراین اگر شیفته کسی هستید ، اسپاتی یک روش عالی برای اطلاع دادن به اوست که چقدر برای شما خاص است.

تجدید حیات

همانطور که قبلا گفته شد ، گلهای اسپاتی فصل به فصل شکوفا می شوند. آنها همچنین در طول سال رشد می کنند و پس از مردن دوباره فصل دیگر شکوفا می‌شوند که این ویژگی در دین مسیحیت با قیام حضرت عیسی مسیح مرتبط شده است. بنابراین اسپاتی نماد تجدید حیات روح و تعالی معنوی از زندگی روی زمین است.

عفت و فضیلت

در مسیحیت ، اسپاتی نمادی از پاکدامنی و فضیلت است و اغلب نماد حضرت مریم شمرده می‌شود. این امر همچنین با ذات  ظریف بانوان در هماهنگی است و بنابراین انتخاب مناسبی برای هدیه دادن به بانویی است که ازدواج می کند و فصل جدیدی از زندگی خود را آغاز می کند.

عفت و فضیلت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *