گل ها, گیاهان فضای باز, مقالات

با 15 گل زمستانی مقاوم به سرما آشنا شوید !

اگرچه هوا کم کم رو به رسد شدن خواهد رفت اما این امر به منزله تمام شدن فصل باغبانی نیست. بسیاری از گیاهان چمد ساله، یکساله و حتی فصلی وجود دارند که حتی در سردترین ماههای سال نیز شکوفا می‌شوند و با وجود نشستن برف روی شاخ و برگشان بازهم به زیبایی خودنمایی می‌کنند. اما شناخت گیاهان مقاوم به سرما ضروری است تا بتوانید یک باغچه زیبا با گیاهان شاداب داشته باشید. گلهای زیادی نیز وجود دارند که در فصل سرما شکوفا می‌شوند که در این مقاله با آنها آشنا می‌شویم.

15 گل زمستانه که در سرما شکوفا می‌شوند

 

15 گل زمستانه که در سرما شکوفا می‌شوند

1. گل بنفشه ( Pansies and Violas )

گل زیبای بنفشه یشتر در فصل زمستان و در آب و هوای معتدل شکوفا می‌شود و برخی از انواع آن در فصل بهار در آب و هوای سرد رشد می‌کنند. گلهای بنفشه از نظر فنی یکساله هستند ، اما بسیاری از گونه های آن گرده افشانی می‌کنند و بهار آینده مجدد رشد می‌کنند.

گل بنفشه ( Pansies and Violas )

2. گل برفی ( Snowdrops )

گل برفی که گالانتوس نیز نامیده می‌شود، برای نمایش گلهای زیبایش در فصل بهار باید اوایل پاییز کاشته شود و یک دوره سرمای زمستانه را تحمل کند. این گلهای دوست داشتنی در باغچه های ورودی منزل یا در گلدانهای تراس زیبا به نظر می‌رسند و اغلب هنگامی که هنوز برف روی زمین است شکوفا می‌شوند.

گل برفی ( Snowdrops )

3. گل یاس زمستانی ( Winter Jasmine )

این درختچه رونده دارای شاخه های بلند و قوسی شکل و گلهای زرد روشن است. این نوع یاس معطر نیست ، اما در چشم اندازهای برفی و سفید کسل کننده اواخر زمستان، با گلهای زردش بسیار چشمگیر است.

گل یاس زمستانی ( Winter Jasmine )

4. گل رز نوئل ( Hellebores  )

خربق سیاه گیاهی چندساله و زیبا است که به رز نوئل نیز معروف است، زیرا در زمان عید پاک مسیحیان شکوفا می‌شود و بسته به محل زندگی شما ، از اواسط تا اواخر زمستان گلدهی دارد. علیرغم ظاهر ظریف گلها ، آنها مانند ناخن محکم هستند.

گل رز نوئل ( Hellebores  )

 

5. گل آندرومدا ( Pieris )

این درختچه زیبا از اواسط تا اواخر زمستان زمانی که هوا به اوج سرمای خود می‌رسد، شکوفا می‌شود ! صدها گل زنگوله مانند از ساقه های ریز روی این درختچه همیشه سبز چشمگیر آویزان شده است که زیبایی خاصی به آن می‌بخشد.

گل آندرومدا ( Pieris )

6. درختچه خاس ( Winterberry  )

درختچه خاس، آیلکس یا canadian holly یک گیاه برگریز است ، به این معنی که در زمستان برگهای خود را می‌ریزد، اما شاخه های زرق و برق دار مملو از توت در برابر فرشی از برف ظاهر می‌شود. این گیاه در شرایطی در زمستان میوه ( توت ) نیز می‌دهد.

درختچه خاس ( Winterberry  )

7.  گل آرانتیس ( Winter Aconite )

این گل کمتر شناخته شده دارای شکوفه هایی به رنگ زرد است که بسیار جسورانه در برف و سرما ظاهر می‌شوند ! برای زیباتر شدن باغچه یا گلدان خود آن ها را به صورت توده ای و متراکم بکارید.

گل آرانتیس ( Winter Aconite )

8. سیکلامن ( Cyclamen )

این گل زیبا در ایران به نام نگونسار ایرانی مشهور است و اغلب به عنوان گیاه آپارتمانی به فروش می‌رسد. سیکلامن در آب و هوای معتدل ، گلهای ظریفی در رنگ بندی صورتی ، سفید ، بنفش و … تولید می‌کند. این گل آفتاب زمستانی و سایه تابستانی را ترجیح می‌دهد ، بنابراین آنها را زیر درختان برگریز بکارید.

سیکلامن ( Cyclamen )

9. هاماملیس ( Witch Hazel )

درختچه هاماملیس یا فندق افسونگر در بهمن یا اسفند ، گلهایی به شکل رشته های زرد رنگ در شاخه های چوبی، تولید می‌کند. ظاهر عجیب و غریب این گل زیبا باعث می‌شود که چشم انداز خاصی به فضای شما اضافه شود . توجه داشته باشید که حتماً نوع گلدار زمستانی هاماملیس را بکارید تا از گلهای آن در زمستان بهره مند شوید چرا که این گیاه انواع مختلفی دارد.

هاماملیس ( Witch Hazel )

10. گل مغربی ( English Primrose )

این گلهای خوش عطر ، بسته به محل زندگی شما ، از اولین گیاهان چند ساله ای هستند که در اواخر زمستان تا اوایل بهار شکوفا می‌شوند. گل مغربی انواع مختلفی دارد و در هنگام خرید توجه داشته باشید که نوعی را انتخای کنید که بتواند سرمای شدید زمستان را تحمل کند و در هوای سرد شکوفا شود.

گل مغربی ( English Primrose )

11. گل کاملیا ( Camellia )

این درختچه های همیشه سبز زیبا دارای گلهای سفید، صورتی یا قرمز هستند که از پاییز تا زمستان شکوفا می‌‌شوند. گل کاملیا انواع مختلفی دارد و تنها بعضی از گونه های آن در زمستان شکوفا می‌شوند.

گل کاملیا ( Camellia )

12. گل شکوه برف ( Glory of the Snow )

همانطور که از نام این گل مشخص است، گلهای کوچک و ظریف آن در سردترین آب و هوا نیز از برف عبور می‌کند و شکوفا می‌شود. این گلها در رنگ های آبی ، صورتی و سفید هستند و بهترین پوشش گیاهی برای درب ورودی منازل و یا گلدان های داخل تراس است.

گل شکوه برف ( Glory of the Snow )

13. گل بیدمشک ( Pussy willow )

این گیاه دارویی گلهای بزرگ و رنگارنگی ندارد اما در اواخر زمستان و اوایل بهار، شکوفه هایی شبیه به پنبه تولید می‌کند که نشان می‌دهد فصل بهار نزدیک است.

گل بیدمشک ( Pussy willow )

14. گل دانه برفی ( Leucojum )

این گل های ظریف به شکل دانه های گوله شده برف هستند و به همین دلیل به آن دانه برفی نیز گفته می‌شود. زمانی که هنوز برف روی زمین در اواخر زمستان یا اوایل بهار وجود دارد گلهای آن ظاهر می‌شود و زیبایی خاصی به فضا می‌دهد.

گل دانه برفی ( Leucojum )

15. ماهونیا ( Mahonia )

این درختچه همیشه سبز دارای برگهای شبیه به گل و خوشه های چشمگیر از گلهای زرد روشن است که در اواخر پاییز یا اوایل زمستان ظاهر می‌شود. در هنگام خرید مطمئن شوید که نوع خریداری شده برای زنده ماندن در زمستان مناسب است.

ماهونیا ( Mahonia )

 

3 دیدگاه در “با 15 گل زمستانی مقاوم به سرما آشنا شوید !

  1. داود گفت:

    بسیار اطلاعات خوبی بود متشکر

  2. موحد گفت:

    سلام. مرسی. شما بذر گلها رو میفروشین ارسال دارین؟

  3. افسانه گفت:

    گل مغربی نوشتین اما عکس پامچال گذاشتین!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *