مقالات

با 7 مزیت پرتقال برای سلامتی آشنا شوید

پرتقال یکی از مرکبات تابستانی سرشار از منبع غذایی کامل است. وقتی به فواید پرتقال برای سلامتی فکر می کنید ، اولین چیزی که به ذهن خطور می کند احتمالاً ویتامین C است. مرکبات منبع فوق العاده ای برای این ویتامین هستند ، اما پرتقال (یک پرتقال با اندازه متوسط ​که حدود 62 کالری دارد) تعدادی از مواد مغذی مورد نیاز بدن را نیز تأمین می کند. در این مقاله هفت دلیل برای خوردن بیشتر پرتقال ، مزایای سلامتی آب پرتقال و پوست پرتقال ذکر شده است. همراه ما باشید.

7 فایده پرتقال برای سلامتی

7 فایده پرتقال برای سلامتی

7 فایده پرتقال برای سلامتی

1. پرتقال سرشار از آب است

یک پرتقال متوسط ​ نیم فنجان آب بدن را تأمین می کند. تقریباً 60-70٪ از بدن انسان از آب تشکیل شده است و برای هر فرآیندی در بدن مورد نیاز است. طبق گفته موسسه پزشکی ، زنان 19 سال به بالا به 2.7 لیتر مایعات در روز (حدود 11 فنجان ) و مردان به 3.7 لیتر (حدود 15 فنجان) نیاز دارند. اما این مایعات کل است و نه فقط نوشیدنی ها بلکه غذاها نیز می توانند 20٪ مایعات روزانه شما را تأمین کنند و غذاهای غنی از آب مانند پرتقال حتی بیشتر به نیاز روزانه کمک می کنند. مصرف مایعات روزانه به میزان کافی به پشتیبانی از انرژی روحی و جسمی ، بهبود گردش خون ، بهینه سازی عملکرد اعضای بدن ، دفع مواد زائد و به حداکثر رساندن متابولیسم کمک می کند.

2. پرتقال فیبرهای محافظت کننده از روده را تولید میکند

یک پرتقال به طور متوسط ​​حدود سه گرم فیبر یعنی 12٪ از هدف روزانه بدن به فیبر را تامین میکند. فیبر موجود در پرتقال از عملکرد گوارشی پشتیبانی می کند ، به تنظیم قند خون و سطح انسولین کمک می کند ، احساس سیری را تقویت می کند و حتی می تواند به خواب سالم کمک کند.

تقریباً دو گرم از سه گرم فیبر موجود در یک پرتقال ، فیبر محلول است. نشان داده شده است که این نوع فیبر به کاهش کلسترول خون و دفع چربی داخلی شکم به نام چربی احشایی کمک می کند. یک مطالعه که برروی بزرگسالان بیش از پنج سال آزمایش شد نشان داد که برای هر 10 گرم افزایش فیبر محلول مصرف شده ، میزان تجمع چربی شکمی احشایی 3.7٪ کاهش می یابد.

نکته : حمل چربی احشایی بیشتر با افزایش التهاب و خطر بیشتر بیماری های مزمن ، از جمله دیابت نوع 2 ، فشار خون بالا و برخی سرطان ها در ارتباط است.

پرتقال فیبرهای محافظت کننده از روده را تولید میکند

پرتقال فیبرهای محافظت کننده از روده را تولید میکند

3. پرتقال دارای ویتامین C بالایی است

یک پرتقال حدود 80٪ از هدف روزانه ویتامین C را تشکیل می دهد. این ماده مغذی مهم علاوه بر حمایت از عملکرد سیستم ایمنی ، به تولید کلاژن ، کاهش التهاب و تقویت توانایی بدن برای استفاده از چربی به عنوان منبع سوخت ، چه در هنگام ورزش و چه در هنگام استراحت کمک می کند. ویتامین C خون کم نیز به افزایش چربی بدن و افزایش دور کمر مرتبط است.

ویتامین C همچنین به افزایش جذب آهن کمک می کند ، که می تواند در دسترس بودن اکسیژن را افزایش دهد و خستگی را کاهش دهد. این امر به ویژه برای زنان قبل از یائسگی که از طریق قاعدگی آهن از دست می دهند و کسانی که رژیم غذایی گیاهی را دنبال می کنند بسیار مهم است ، زیرا آهن به راحتی از منابع گیاهی جذب می شود. ویتامین C همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان مبارزه با پیری عمل می کند و برای ترمیم DNA و تولید سروتونین مورد نیاز است. سروتونین به ارتقای سطح شادی و خواب کمک می کند.

4. پرتقال سایر مواد مغذی اصلی را تأمین می کند

پتاسیم و فولات دو ماده غذایی حیاتی اضافی هستند که در پرتقال یافت می شوند. پتاسیم از عملکرد قلب و انقباضات عضلانی پشتیبانی می کند و به حفظ توده عضلانی کمک می کند. این ماده معدنی همچنین به عنوان یک ادرار آور طبیعی عمل می کند ، تا فشار خون را کاهش دهد و با حبس شدن مایعات مقابله کند. فولات از مغز و سیستم عصبی پشتیبانی می کند و مقادیر کافی ممکن است در محافظت در برابر افسردگی و مشکلات حافظه کمک کند. پرتقال همچنین مقدار کمتری کلسیم ، منیزیم ، ویتامین A و ویتامین های گروه B را نیز تأمین می کند.

پرتقال سایر مواد مغذی اصلی را تأمین می کند

5. پرتقال سوپراستارهای آنتی اکسیدانی

آنتی اکسیدان های فلاونوئیدی موجود در پرتقال فواید ضد التهابی ، ضد ویروسی و ضد میکروبی دارند. آنها همچنین در برابر استرس اکسیداتیو ، که اساساً عدم تعادل بین تولید رادیکال های آزاد آسیب رسان به سلول و توانایی بدن در مقابله با اثرات مضر آنها است ، دفاع می کنند.

آنتی اکسیدان های موجود در پرتقال همچنین ممکن است از سلامت روان شما محافظت کنند. مطالعه منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان داد که مصرف بیشتر فلاونوئید ممکن است با خطر افسردگی پایین تر ، به ویژه در زنان مسن مرتبط باشد. مصرف بیشتر فلاونوئید نیز با جلوگیری از افزایش وزن و کاهش چربی بدن مرتبط است.

پرتقال سوپراستارهای آنتی اکسیدانی 

پرتقال سوپراستارهای آنتی اکسیدانی

6. پوست پرتقال نیز سرشار از فایده است

مواد مغذی محافظ سلامت فقط در پرتقال و آب پرتقال یافت نمی شوند. آنها همچنین در پوست پرتقال نیز وجود دارند. تحقیقات نشان می دهد که فلاونوئیدهای موجود در پوست مرکبات می توانند از تولید مثل ، رشد و گسترش سلولهای سرطانی جلوگیری کرده و همچنین از آپوپتوز ، توالی خود تخریبی که بدن برای از بین بردن سلولهای ناکارآمد استفاده می کند ، پشتیبانی کنند.

یک مطالعه قدیمی در دانشگاه آریزونا نتیجه گرفت که خوردن یک قاشق غذاخوری از مرکبات در هفته ممکن است خطر ابتلا به سرطان پوست سلول سنگفرشی را تا 30٪ کاهش دهد. همچنین مشخص شده است که یک ترکیب خاص به نام هرپریدین موجود در پوست پرتقال از بیماری های تخریب کننده عصبی مانند آلزایمر محافظت می کند.

اگر از پوست مرکبات استفاده می کنید ، برای کاهش قرار گرفتن در معرض بقایای سموم دفع آفات ، پرتقال های ارگانیک را انتخاب کنید. با استفاده از یک رنده ، پوست خارجی را خراشیده و از خوردن مغز سفید تلخ جلوگیری کنید. 

پوست پرتقال نیز سرشار از فایده است

پوست پرتقال نیز سرشار از فایده است

7. آب پرتقال و فواید بسیار برای سلامتی

پرتقال کامل احساس سیری بیشتری به ما میدهد و فیبر بیشتری تأمین می کند اما آب آن می تواند به عنوان بخشی از مصرف روزانه میوه محسوب شود. یک مطالعه نشان داد که مصرف بیشتر آب مرکبات با بهبود عملکرد شناختی در افراد مسن ارتباط دارد.

آب پرتقال و فواید بسیار برای سلامتی

آب پرتقال و فواید بسیار برای سلامتی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *