گیاهان دارویی, مقالات

بهترین داروی گیاهی برای تقویت موی سر !

آیا شما نیز بهترین محصولات تقویت موی سر و بلند شدن مو ، موجود در بازار را امتحان کرده‎‌اید و نتیجه نگرفته‌اید ؟ شاید جواب تمام مشکلات و درمان خانگی ریزش مو در آشپزخانه شما باشد !! کمی بیشتر کابینت های آشپزخانه خود را بگردید و از یک داروی گیاهی برای تقویت موی سر خود استفاده کنید. در این مقاله با ما همراه باشید تا با بهترین درمان ریزش مو با استفاده از مواد ارگانیک و طبیعی را به شما معرفی کنیم.

دارو برای جلوگیری از ریزش مو مردان

بهترین داروهای گیاهی برای تقویت موی سر را بشناسید

  • ماسک موری آلوئه ورا :

به آلوئه ورا اعتماد کنید! این گیاه معجزه آسا تاثیر خود را در درمان بسیاری از بیماری ها و مشکلات جسمی ثابت کرده است. بسیاری بر این باورند که استفاده از آلوئه ورا از 6000 سال پیش و در کشور سودان شروع شد. این گیاه در آن زمان در تمامی سرزمین های خاورمیانه استفاده می‌شد. آلوئه ورا علاوه بر اینکه به عنوان دارو برای جلوگیری از ریزش مو استفاده می‌شود، باعث تقویت مو و سلامت پوست سر شما نیز می‌گردد.

فقط لازم است مغز ساقه آن را استخراج کنید و با آن موهای خود و پوست سرتان را ماساژ دهید و 45 دقیقه بعد، آن را با آب سرد شست شو دهید و منتظر تاثیرات فوق العاده آن باشید !

دارو برای جلوگیری از ریزش مو مردان

  • روغن زیتون :

روغن زیتون نیز یکی از درمان های موثر در تقویت و جلوگیری از ریزش مو می باشد. شما می‌توانید با ماساژ روغن زیتون مواد مغذی را به ریشه و پوست موی خود برسانید. همچنین می‌توانید از ترکیب روغن زیتون و تخم مرغ استفاده کنید. باور کنید همگی ما با بوی خاص تخم مرغ آشنا هستیم! اما اگر به بوی آن عادت کنید این ماسک با وجود مقادیر زیاد گوگرد، فسفر و پروتیئین یک روش استثنایی برای درمان خانگی ریزش مو است.

برای ساخت این ماسک مو کافی است یک سفیده تخم مرغ را با یک قاشق چایخوری روغن زیتون و یک قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید. سپس این ماسک را از انتهای ریشه مو تا نوک موی خود بمالید، پس از 20 دقیقه موی خود را با شامپوی معمولی شست و شو دهید. قابل توجه آقایان ! این یک روش درمان ریزش مو در مردان با داروی گیاهی است !

داروی گیاهی برای بلند شدن مو

  • ماسک موی نارگیل :

آیا می‌دانستید پروتئین های موجود در شیره‌ی نارگیل یک داروی گیاهی برای بلند شدن مو می باشد؟ استفاده از این ماسک یکی از روش های سریع در توقف ریزش و تقویت و رشد موهای شما می‌باشد. استفاده از شیر نارگیل تازه با کمک یک برس، که به رسیدن پروتئین ها به سطح پوست سرتان کمک می‌کند،  تمام کاریست که باید برای متوقف کردن ریزش موی خود انجام دهید!  بعد از زدن ماسک به مو، سرتان را به مدت 20 دقیقه در یک حوله نگه دارید و سپس آن را با آب بشویید.

درمان ریزش مو در مردان با داروی گیاهی

 

  • چای سبز :

یک فنجان چای سبز که هر روز شما را از خواب بیدار می‌کند نیز، می‌تواند یک داروی گیاهی برای تقویت موی سر باشد. در اینجا یک روش خانگی برای تهیه این چای را به شما آموزش می‌دهیم. دو تا سه عدد چای سبز کیسه ای (تی بگ) را در دو فنجان آب گرم قرار دهید. پس از خنک شدن معجون، آن را بر مو و سر خود ریخته و به آرامی روی ریشه ها ماساژ دهید.

درمان خانگی ریزش مو

 

  • آملا یا انگور فرنگی هندی :

آملا یا انگور فرنگی هندی سرشار از ویتامین C است و بهتر از هر ماده دیگری فولیکل های مو را تقویت می‌کند و می‌شود گفت آملا  بهترین داروی گیاهی برای تقویت موی سر است. این مسافر هندی نقش به سزایی در درمان طبیعی ریزش و جلوگیری از ساییدگی زودرس مو دارد. ترکیب خمیر پودر آمولا و آبلیمو را بر روی پوست سر خود بکشید. توجه داشته باشید به هیچ وجه نگذارید این ترکیب بر سر شما خشک شود و مطابق معمول پس از استفاده سر و موهای خود را بشویید.

دارو برای جلوگیری از ریزش مو1

 

  • ماسک موی شنبلیله :

تمامی ما اسم شنبلیله را شنیده‌ایم و مزه آن را در سبزی خوردن کنار غذا تجریه کرده‌ایم. این گیاه اسرار آمیز هم، می‌تواند تاثیر مثبتی به عنوان داروی گیاهی برای تقویت موی سر داشته باشد. کافی است به مدت 1 شب شنبلیله را در آب بگذارید. روز بعد پس از له کردن آن می‌توانید از خمیر به دست آمده بر مو و پوست سر خود استفاده کنید و نتایج یک درمان ارگانیک را بر روی موهای خود ببینید.

دارو برای جلوگیری از ریزش مو

 

  • پیاز و سیر :

شاید باور این روش به علت بوی مطبوعشان، سخت باشد. ولی براساس تحقیقات به عمل آمده توسط پرشکان و متخصصان استفاده از آب پیاز و سیر تا حدود هشتاد درصد تاثیر مثبت در جلوگیری از ریزش و رویش مجدد موی شما دارد. در این روش اجازه دهید آب پیاز به مدت 30 دقیقه بر روی موهایتان باشد سپس آبکشی انجام دهید و با شامپو بشویید.

داروی گیاهی برای بلند شدن مو1

 

  • روغن رزماری :

رزماری علاوه بر این که گیاه آپارتمانی زیبا و خوشبویی است، به خوبی در درمان ریزش مو و تقویت موهای شما نیز تاثیر دارد. روغن رزماری خواص زیادی مانند ضدعفونی کننده‌ی قوی ، رفع شوره و تقویت مو دارد که مطمئنا تاثیر خوبی بر موهای شما به‌جا می‌گذارد.

بهترین داروی گیاهی برای تقویت موی سر4

 

  • حنا :

حنا از زمان قدیم به عنوان یک رنگ کننده طبیعی و نرم کننده مو شناخته شده است. همچنین می‌توانید در کنار حنا از کشک نیز استفاده کنید. بدون شک حنا نیز یک داروی گیاهی برای تقویت موی سر شناخته می‌شود.

تقویت موی سر

 

  • شیرین بیان :

استفاده از شیرین بیان نیز می‌تواند یک روش درمان ریزش مو در مردان با داروی گیاهی باشد. برای استفاده از این گیاه شگفت انگیر ابتدا بگذارید ریشه شیرین بیان، در آب به مدت 12 ساعت خیس بخورد،  سپس با کوبیدن ریشه ها خمیر بدست آمده را بر روی مو و پوست سر خود بمالید. پس از چند ساعت می‌توانید موهای خود را بشویید.

دارو برای جلوگیری از ریزش مو مردان1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *