مقالات

بهترین گیاهان مناسب دمنوش برای پرورش در خانه

دمنوش های طبیعی فواید بسیاری برای جسم و روح ما دارند که نمی‌توان انکار کرد. علاوه بر فواید زیاد، طعم بی‌نظیر یک دمنوش نعنا و یا چای لیمو تا مدت ها در خاطر ما می‌ماند و روح ما را صفا می‌بخشد. حال تصور کنید بتوانید این گیاهان را به راحتی در خانه پرورش دهید و از باغچه کوچک خود بچینید و از آنها دمنوش تهیه کنید، لذت آن دو چندان خواهد بود. در این مقاله همراه ما باشید تا با گیاهان دمنوشی که می‌توانید به راحتی آنها را در خانه پرورش دهید آشنا شوید.

بهترین گیاهان مناسب دمنوش برای پرورش در خانه

بهترین گیاهان برای تهیه دمنوش با رشد آسان در گلدان

1. ریحان – Tulsi

نام گیاه شناسی : Ocimum tenuiflorum

ریحان همانطور که می‌دانید یک گیاه معطر است و می توان آن را به راحتی در گلدان پرورش داد. بسیاری از مردم از برگ های این گیاه معطر برای تهیه چای گیاهی استفاده می‌کنند. دمنوش ریحان به درمان سرفه ، آنفولانزا و آسم کمک می‌کند و فشار خون را کاهش می‌دهد.

1. ریحان – Tulsi

2. علف لیمو – Lemon Grass

نام گیاه شناسی : Cymbopogon

علف لیمو یکی از بهترین گیاهان برای باغچه چای است. این گیاه دارای عطر تازه و طعم لیمویی دارد و خواص مختلفی برای سلامتی را داراست. دمنوش تهیه شده با این گیاه به بهبود خواب ، تقویت ایمنی و کاهش وزن کمک می‌کند. بهترین راه استفاده از تمامی خواص این گیاه، تهیه دمنوش آن است.

2. علف لیمو – Lemon Grass

3. زنجبیل – Ginger

نام گیاه شناسی : Zingiber officinale

چای ماسالای معروف هندی بدون داشتن زنجبیل ناقص است. این گیاه دارویی محبوب و طبیعی برای درمان مشکلاتی مانند سرفه ، سرماخوردگی ، بلع ، درد معده و سوزش گلو مناسب است. علاوه بر تهیه دمنوش زنجبیل می‌توانید پودر آن را در غذا استفاده کنید و از آن لذت ببرید.

3. زنجبیل – Ginger

4. گیاه به لیمو – Lemon Verbena

نام گیاه شناسی : Aloysia citrodora

برگهای این گیاه طعم لیموی شیرین دلپذیر را در چای می افزاید و رایحه ای با طراوت ارائه می‌دهد. نوشیدن این دمنوش هضم را بهبود می بخشد و علائم آسم را تسکین می دهد. این گیاه به راحتی رشد می کند و برای رشد خوب به آفتاب کامل نیاز دارد.

4. گیاه به لیمو – Lemon Verbena

5. نعناع – Mint

نام گیاه شناسی : Mentha

نعنا یک گیاه طراوت بخش است و بسیاری از مزایای سلامتی مانند تسکین ناراحتی معده و علائم سرماخوردگی را داراست. به راحتی می توانید آن را در خانه بکارید و از برگ های تازه آن در چای و یا به صورت تازه در کنار غذا استفاده کنید. علاوه بر تهیه دمنوش می‌توانید برگهای آن را خشک کرده و از پودر آن در انواع سالاد و یا ماست ها استفاده کنید.

5. نعناع – Mint

6. بادرنجبویه – Lemon Balm

نام گیاه شناسی : Melissa officinalis

فواید دارویی بادرنجبویه شبیه نعناع است و در سراسر جهان رشد می کند. بسیار از مردم هندی دوست دارند از این گیاه برای تهیه چای معطر لیمو ترش استفاده کنند.

6. بادرنجبویه – Lemon Balm

7. استویا – Stevia

نام گیاه شناسی : Stevia rebaudiana

استویا یک گیاه ایده آل برای بیماران دیابتی است و این افراد با اضفه کردن این شیرین کننده طبیعی، رژیم غذایی را به خوبی رعایت می کنند. این گیاه جایگزین عالی برای قند است و همان شیرینی را بدون هیچ گونه کالری به چای اضافه می کند !

7. استویا – Stevia

8. زردچوبه – Tumeric

نام گیاه شناسی : Curcuma longa

زردچوبه یکی از ادویه های محبوب هندوستان است و فواید دارویی بسیاری دارد و مردم قرن هاست از آن به عنوان یک اویه مهم آشپزی و داروی طبیعی استفاده می کنند. چای زردچوبه فواید مختلفی دارد و از برگهای گیاه زردچوبه به راحتی می‌توانید برای تهیه آن استفاده کنید.

8. زردچوبه – Tumeric

9. گشنیز – Cilantro

نام گیاه شناسی : Coriandrum sativum

گشنیز فواید بسیار زیادی دارد و معمولا در سبزی غذاها و یا به صورت سبزی خوردن تازه استفاده می‌شود به طور موثر مشکلات گوارشی را درمان می‌کند. می‌توانید گشنیز را پرورش دهید تا برگهای آن را به صورت تازه در چای خود اضافه کنید.

9. گشنیز – Cilantro

10. مریم گلی – Sage

نام گیاه شناسی : Salvia officinalis

مریم گلی یک گیاه تغذیه ای پر از آنتی اکسیدان ، ویتامین ها و مواد معدنی است. این گیاه به کاهش قند خون کمک می کند و از سلامت مغز حمایت می کند. این گیاه پر فایده را پرورش دهید و از برداشت تازه برگ معطر مریم گلی در چای خود لذت ببرید.

10. مریم گلی – Sage

11. میخک – Clove

نام گیاه شناسی : Syzygium aromaticum

اگر فضای باغی بزرگی دارید ، می توانید درخت میخک بکارید و از این گیاه مفید استفاده کنید. میخک دارای خواص ضد عفونی کننده ، ضد ویروسی و ضد میکروبی است که برای بدن بسیار مفید است.

11. میخک – Clove

12. هل – Cardamom

نام گیاه شناسی : Elettaria cardamomum

هل ادویه ای خوش طعم و بو با طعم کمی شیرین است که در انواع دمنوش و چای و بسیاری از دسر ها استفاده می‌شود. این گیاه خوش عطر برای درمان بوی بد دهان ، مشکلات گوارشی و کاهش فشار خون مفید است.

12. هل – Cardamom

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *