خلاقیت, گل آرایی, گل ها, مقالات

خودتان تاج گل مصنوعی عروس بسازید (3) + عکس

در کنار تاج گل های تازه، نوع مصنوعی آنها نیز وجود دارد که ماندگاری خیلی بالاتری دارند. برای ساخت تاج گل طبیعی شما باید روز مراسمتان اقدام به ساخت آن کنید، چرا که گل طبیعی باید تازه باشد و پژمرده بودن آن جلوه ی زیبایی ندارد. اما زمانی که شما می‌خواهید یک تاج گل مصنوعی درست کنید، میتوانید از چند روز قبل مراسمتان گلهارا تهیه کرده و تاج را درست کنید. تمامی گلهای طبیعی قابل استفاده در دسته گل , نوع مصنوعی نیز دارند. می‌توانید به راحتی با استفاده از راهنمای خرید دسته گل ، گلهای مصنوعی خود را انتخاب کرده و استفاده کنید.

آموزش ساخت تاج گل مصنوعی با تل سر

وسایل مورد نیاز :

  • یک تل پلاستیکی یا فلزی
  • گلهای مصنوعی مورد علاقیتان
  • روبان و چسب حرارتی یا مایع

1. یک تل پلاستیکی اندازه‌ی سر خودتان تهیه کنید. توجه داشته باشید که رنگ و طرح تل اصلا مهم نیسپ چرا که گلها قرار است برروی این تل چسبانده شوند. توجه کنید که تل انتخابی شما نباید خیلی پهن و یا برآمده باشد، زیرا زیبایی تاج سر به دلیل تراکم گل برروی آن است و اگر تل معلوم باشد، زیبایی آن کمتر می‌شود.

 

2. روبان انتخاب شده را دور تل بپوشانید. بهترین گزینه برای رنگ روبان، رنگ سبز است چرا که در ترکیب با گلها بهترین عملکرد را دارد و زیبایی گلها بیشتر از رنگ ربان به چشم می‌خورد. اما اگر شما رنگ سبز را نمی‌پسندید گزینه‌ی بعدی ، رنگی متناسب با رنگ گلبرگ هاست. توجه کنید که رنگ روبان در نتیجه ی کار شما بسیار مهم است و در صورت انتخاب رنگی تند مانند آبی برای گلهایی با تم رنگی قرمز صورتی، نتیجه ی کار بسیار نا هماهنگ و ناپسند خواهد بود. پیچیدن روبان دور تل باعث می‌شود رنگ اصلی آن پنهان شود و چسب بهتر برروی آن بنشیند.

 دو روش برای وصل کردن روبان به تل وجود دارد :

راه اول : میتوانید روبانی با عرض بیشتر از تل انتخاب کرده و آن را به اندازه‌ی 6 سانت بیشتر از طول تل ببرید . وسط روبان را برروی وسط تل قرار داده و با چسب حرارتی یک نقطه در وسط تل بگذارید و وسط روبان را روی آن بچسبانید و ادامه را از 2 طرف پایین بیاورید تا به انتهای تل برسد . در این حالت شما از هر طرف 3 سانتی متر روبان اضافه دارید . اضافه های روبان را با چسب به زیر تل بچسبانید .

راه دوم : یک سر روبان را بدون آنکه برش بزنید با چسب برروی یک انتهای تل بچسبانید . روبان را به صورت پیچشی برروی تل بپیچید تا به انتهای تل برسید . بهتر است که هنگام پیچاندن برروی تل ، روبان ها کمی همپوشانی برروی یکدیگر داشته باشند . انتهای روبان را نیز به آخر تل بچسبانید .

 

3. چند گل مصنوعی را انتخاب کنید و شگوفه هارا از انتهای ساقه ها ببرید. سعی کنید برش بسیار نزدیک به گل باشد تا یک سطح صاف زیر گل ایجاد شود. بعد از برش ممکن است کمی سطح زیرین گل، توپی مانند و نا هموار باشد و این امر از صاف ایستادن گل برروی تل جلوگیری می‌کند، پس بهتر است که تا جایی که می‌توانید تمامی اتصالات به گل را حذف کنید اما اینکار را با دقت تمام تنجام دهید چرا که در صورت بریدن نقاطه اتصال گلبرگ ها ممکن است که گل از هم پاشیده شود.

تاج-گل-مصنوعی-1

 

4. مقدار چسب حرارتی برروی سطح صاف زیرین گل بریزید و آن را به همه جای اتصال گلبرگها برسانید. گل را برروی تل بچسبانید و فشار دهید تا به آن بچسبد. 

ریسه-گل-مصنوعی

5. بعد از خشک شدن گل اول، دومین گل را انتخاب کرده و آن را تا جای ممکن، نزدیک به گل اول بچسبانید. برای پر کردن شکاف بین گلها می‌توانید از شاخ و برگ کوچکتر استفاده کنید. تاج گل شما آماده است و می‌توانید آن را برای هر مراسمی استفاده کنید و یا برروی سر دختر کوچکتان قرار دهید.

تاج-گل-مصنوعی

توجه کنید که هرچقدر ظاهر گلهای مصنوعی انتخاب شده، به گلهای طبیعی شبیه تر باشد، تل گل شما زیباتر خواهد بود. استفاده از رنگهای ملایم و شبیه به هم در گلها و شاخ و برگ، برای خانم ها مناسبتر است اما برای دختر بچه ها می‌توانید از هر رنگ و مدلی استفاده کنید. اگر می‌خواهید تاج گلی که خودتان درست کرده اید را به دوستانتان هدیه دهید بهتر است در ابتدا با انواع و نماد گل ها آشنا شوید تا با انتخاب بهترین گل برای روی سر، بهترین تاج گل را بسازید و هدیه دهید.

 

 

5 دیدگاه در “خودتان تاج گل مصنوعی عروس بسازید (3) + عکس

  1. afshin گفت:

    ممنون از راهنمایتون اما متاسفانه همه چیز خراب میشه

  2. afshin گفت:

    نمیدونم چرا !با اینکه این همه هزینه برای خاک مرغوب که خودم ترکیبی درست میکنم از کودهای مناسب و بزند اما همچناندخراب میشه گاهان واقعلا دیگه کلافه شدم اگر عشق به گل وگیاه نمیدانمشتم قطعلا تا بحال کنار کشیده بودم

  3. afshin گفت:

    نمیدونم چرا !با اینکه این همه هزینه برای خاک مرغوب که خودم ترکیبی درست میکنم از کودهای مناسب و برند اما همچنان خراب میشه گلهام واقعلا دیگه کلافه شدم اگر عشق به گل وگیاه نمیدانمشتم قطعلا تا بحال کنار کشیده بودم

  4. afshin گفت:

    لطفلا یک راه چاره کرده کار بهم بگید
    انجامش بدم استاد بزرگوار🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *