دکوراسیون, گیاهان آپارتمانی, مقالات

مناسبترین گلدان های مدرن برای دکوراسیون فضاهای داخلی

این روزها بیشتر مردم برای تزیین و دکور خانه از گلدان ها استفاده می کنند و گیاهان در کنار گلدان ها باعث رنگ و رو بخشیدن به فضای خانه و دکوراتیو شدن خانه می شوند. در این مقاله با ما همراه باشید تا با چند نمونه از گلدان های مورد استفاده در فضای خانه و محل مناسب هرکدام آشنا شوید.

گلهای مناسب آپارتمان

گلهای مناسب آپارتمان

بهترین گلدان ها برای فضاهای داخلی

1. فضای اشپزخانه

برای استفاده از فضای آشپزخانه گلدان هایی با اندازه ی متوسط یا رومیزی مانند گلدان های شیشه ای، سفالی و سرامیکی گزینه های خوبی هستند. این گونه گلدان ها را می توان بر روی میز ناهار خوری یا غذا خوری و یا در کنار پنجره قرار داد. نمونه  دیگر گلدان پایه دار در کنار فضای خالی کنار کابینت یا برای پوشاندن فضایی غیر قابل استفاده گزینه ی مناسبی است. برای تزئینات فانتزی آشپزخانه کاشت سبزیجات یا میوه جلوه گلدان را زیباتر می‌کند و به فضا رنگ و بوی تازه ای می‌بخشد.

گیاه مناسب آشپزخانه :

استفاده از گیاه پپرومیا در گلدان های سرامیکی، گیاه پتوس در گلدان فلزی و گیاه  زاموفیلیا در گلدان سفالی و یا استفاده از گل مصنوعی در گلدان شیشه ای ایده های مناسبی برای آشپزخانه ی شما است.

گلدان مناسب آپارتمان

آشپزخانه

2. سالن پذیرایی

بهترین گلدان ها برای سالن پذیرایی گلدان های بزرگ، پایه دار و یا ایستاده هستند که در کنار میز تلویزیون و یا پنجره های قدی یا مبلمان فضای خوبی به وجود می‌آورند. توجه داشته باشید که رنگ گلدان با اتاق پذیرایی شما باید هارمونی قابل توجهی داشته باشد. در اینجا هم شما می توانید از گلدان های رومیزی و کوچیک برای میز پذیرایی استفاده کنید.

گیاه مناسب سالن پذیرایی :

استفاده از گیاه سانسوریا در گلدان سفالی پایه دار، گیاه بنجامین در گلدان سرامیکی یا گیاه فیکوس در گلدان فلزی ایده های مناسبی برای سالن شما است.

گیاهان مناسب برای پذیرایی

گیاهان مناسب برای پذیرایی

 

3. اتاق خواب

بهترین فضا برای گلدان در اتاق خواب مکانی است که گلدان در دید باشد و از نور مناسبی برخوردار باشد. اگر فضای کمی در اتاق دارید گلدان های کوچک و تزئینی که بر روی میز تحریر یا میز کنار تخت شما قرار گیرند جای مناسبی است. اگر به گل های طبیعی علاقه دارید فضای اتاق را کاملا ارامش بخش می سازد. استفاده از گیاهان درشت با گلدان بزرگ  اتاق را شلوغ تر نشان می دهد پس بهترین گزینه همان گل های طبیعی ظریف یا گیاهان فانتزی کوچک با گلدان سرامیکی یا فلزی بهترین گزینه است.

گیاه مناسب اتاق خواب :

استفاده از گیاه کالانکوئه در گلدان سفالی، گیاه اشوریا در گلدان سرامیکی و یا لیندا در گلدان فلزی ایده های مناسبی برای اتاق خواب شما است.

اتاق خواب

اتاق خواب

4. سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی فضای خوبی برای همه سایز گلدون ها است ولی با توجه به اندازه فضای شما طرز قرار دادن انها در فضا مهم است.لبه ی اینه ها و فضای خالی روی روشویی  یا لبه ی پنجره برای گیاهان تزئینی مثل کاکتوس ها یا گیاهان مصنوعی یا گل های طبیعی ریز مناسب است. برای فضاهای خالی سرویس بهداشتی مثل کنار وان یا کنار روشویی درختچه ها یا گلدان های بزرگ و ایستاده پیشنهاد خوبی است.البته اگر سرویس بهداشتی شما از نور خوبی برخوردار نیست بهتر است گیاهانی را انتخاب کنید که به نور و اب کمتری نیاز دارند.اما در مجموع استفاده از گیاه در سرویس بهداشتی باعث تصفیه هوا و مطلوب کردن فضای اتاق می شود.

گیاه مناسب سرویس بهداشتی :

گیاه یوکا در گلدان چوبی، گیاه پتوس در گلدان سرامیکی و یا شامادورا در گلدان فلزی و درختچه هایی مثل فیکوس، سانسوریا، بنجامین ایده های مناسبی برای سرویس بهداشتی شما است.

گلدان مناسب سرویس بهداشتی

گلدان مناسب سرویس بهداشتی

5. بالکن

بالکن ها بهترین فضا برای دکور کردن با گلدان و گیاه و بهترین فضا برای رشد گیاه به دلیل دارا بودن نور زیاد است. گلدان های اویزانی یکی از گزینه های خوب و ایده ال برای فضای بالکن است. برای بالکن استفاده از گلدان های بزرگ بهتر است و کاشت سبزیجات رشد بهتری دارد.کاشت گل هم زیبایی چشمگیری به بالکن می دهد و فضای شادابی را ایجاد می کند.اگر حشرات در بالکن باعث ازار شما می شوند گیاه اکالیپتوس باعث فراری دادن انها می‌شود. برای تزئین دیوار های بالکن خود استفاده از گیاه های رونده جذاب است و کل دیوار را پر می کند. گلدان های پایه دار چوبی یکی از بهترین ایده ها برای دکور بالکن است.اگر در بالکن خود میزی کوچیک داید یک گلدان شیشه ای ایده ی خوبی برای پر کردن فضای خالی میز است.

گیاه مناسب بالکن :

درخت هایی که میوه می‌دهند و یا گیاه فیکوس در گلدان چوبی، گیاه برگ انجیری در گلدان پلاستیکی، گیاه کنتیا در گلدان سفالی و یا گیاه دراسنا در گلدان سرامیکی و کاشت سبزیجات در گلدان شیشه ای ایده های مناسبی برای بالکن شما است.

در نهایت استفاده از گلدان هادکوراتیو و شیک، فضای خانه، محل کار، مغازه و یا هر جای دیگر را شاداب و جذاب می کند که برای سلامتی جسم و روح افراد بسیار مفید است.

گیاهان مناسب بالکن

گیاهان مناسب بالکن

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *