گل ها, گیاهان آپارتمانی, مقالات, نگهداری گیاهان

چک لیست مراقبت از گیاهان در بهار (1)

مراقبت از گیاهان آپارتمانی در فصل بهار بسیار مهم است زیرا این فصل آغار رویش و جوانه زنی آنهاست و فصلی است که گیاهان انرژی خود را جمع کرده و برای رویارویی با فصل زمستان آن را ذخیره می‌کنند. گیاهان با عبور از سرمای زمستان وارد این فصل می‌شوند و گذشتن از این تغییرات برای آنها استرس زا است. در این مقاله همرا ما باشید تا با بهترین چک لیست مراقبت از گیاهان در فصل بهار آشنا شوید و قدم به قدم آن را در کنار ما انجام دهید.

چک لیست مراقبت از گیاهان در بهار

چک لیست مراقبت از گیاهان در بهار

چک لیست مراقبت از گیاهان در بهار

از آنجا که گیاهان از استراحت طولانی زمستانی خود بیدار می شوند، در فصل بهار نیازهای مختلفی دارند. بنابراین از این چک لیست استفاده کنید و برای تنظیم روال مراقبت از گیاهان خود در این زمان مهم همراه ما باشید.

1. برگها را تمیز کنید

وقت نظافت بهاره است و گیاهان خانگی شما نیز از این قاعده مستثنی نیستند. گرد و غبار دقیقاً مانند مبلمان شما روی برگ گیاهان نیز می نشیند. تمیز كردن برگها به آنها كمك می كند تا ظاهر بهتری داشته باشند و سالم تر باشند. برای تمیز کردن گیاهان داخلی در بهار ، می توانید آنها را بیرون بیاورید و برگها را با اسپری ملایم از شلنگ باغ بشویید. همچنین به جای آوردن آنها به بیرون ، می توانید آنها را در سینک ظرفشویی یا دوش با فشار کم آب بشویید. یا می توانید با پاک کردن آرام برگ ها با پارچه مرطوب برگ ها را تمیز کنید.

نکته : از هر نوع براق کننده یا واکس برگ استفاده نکنید. این نوع محصولات می توانند منافذ پوست را مسدود کرده و به گیاهان حساس در خانه آسیب برسانند.

برگها را تمیز کنید

برگها را تمیز کنید

2. تعویض گلدان را فراموش نکنید

بهار بهترین زمان برای تعوبض گلدان گیاهان آپارتمانی است. تعویض گلدان باعث رشد جدید و تحریک فضای جدید می شود و فضای کافی برای گسترش گیاهان را فراهم می‌کند. اما باید در نظر داشته باشید که تنها بعضی گیاهان به تعویض گلدان نیاز دارند و بعضی با گلدان جدید دچار شوک شده و از بین می‌روند. گیاهان خود را چک کنید و ببینید اگر بعضی از آنها مدت زیادی است که رشدی نداشته اند، بهتر است گلدان آنها را تعویض کنید.

برخی از رایج ترین نشانه هایی که گیاه شما در گلدان رشد کرده است و به گلدان جدیدی نیاز دارد :

  • ریشه ها از پایین گلدان یا از بالای خاک رشد می کنند
  • گلدان به نظر می رسد در شرف ترکیدن است
  • آب بدون اینکه خاک را خیس کند از طریق خاک عبور می کند
  • ریشه ها به صورت دایره ای در داخل گلدان رشد می کنند
تعویض گلدان را فراموش نکنید

تعویض گلدان را فراموش نکنید

3. به آهستگی گیاهان را به بیرون ببرید

بسیاری از گیاهان آپارتمانی از بیرون بودن در بهار تابستان بهره می‌برند. اما نباید فقط آنها را ناگهان به آنجا منتقل كنید. بهتر است آنها را به آرامی برای زندگی در فضای خارج سازگار کنیم.

گیاهان آپارتمانی نیز ممکن است مانندما دچار آفتاب سوختگی شوند. آنها همچنین عادت کرده اند که در فضای بسته و بدون باد ، باران شدید یا درجه حرارت شدید ، زندگی مطلوبی داشته باشند. بنابراین ، برای جلوگیری از آسیب جدی به گیاهان خانگی در بهار ، آنها را در ابتدا به یک فضای نیمه باز و یا سایه منتقل کنید و طی چند هفته به آرامی آنها را به فضای باز منتقل کنید. توجه داشته باشید که آنها را در شب به بیرون منتقل نکنید زیرا دمای شب بسیار کمتر است و گیاه دچار سرما زدگی می‌شود.

هر روز آنها را بررسی کنید. اگر هر برگ قهوه ای ، سفید یا شفاف مشاهده کردید ، آنها بیش از حد آفتاب می گیرند. در این صورت ، آنها را برای چند روز دیگر به سایه برگردانید.

به آهستگی گیاهان را به بیرون ببرید

به آهستگی گیاهان را به بیرون ببرید

4. آب بیشتر و به طور مکرر

از آنجا که گیاهان خانگی شما در بهار بیدار می شوند ، وقت آن است که مرتباً آبیاری آنها را شروع کنید. این امر به آنها کمک می کند تا بتوانند از طریق رشد سالم به فصل رشد برسند. برای بیشتر گیاهان داخلی ، بهتر است خاک در طول ماه های بهار و تابستان مرطوب باشد. بنابراین چک کردن خاک به صورت هفتگی در بهار را شروع کنید و هنگامی که احساس خشکی کردید آنها را آبیاری کنید.

هرگز هرگز به طور خودکار با یک برنامه مشخص آب را آبیاری نکنید و همیشه ابتدا انگشت خود را به عمق یک اینچ در خاک بچرخانید. اگر احساس خیسی کرد ، آب بیشتری به آن ندهید.

آب بیشتر و به طور مکرر

آب بیشتر و به طور مکرر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *