اخبار, مقالات

جمعه سیاه یا بلک فرایدی در ایران

” جمعه سیاه ” ( Black friday ) یکی از معروفترین رویداد ها در سال است که اغلب مشاغل در سرتاسر دنیا تخفیف های قابل توجهی را روی محصولاتشان عرضه می‌کنند و درآمد خود را در این روز به چند برابر می‌رسانند. در ایران نیز چندین سال است که همزمان با دیگر کشورها، فروشگاه های بزرگ و کوچک محصولات فروش ویژه خود را در غالب حراج‌جمعه سیاه در بازار عرضه می‌کنند و یک خرید هیجان انگیز را برای مشتریان خود رقم می‌زنند. اما نام ” بلک فرایدی ” برای این روز از کجا نشأت گرفته است ؟! در ادامه با ما همراه باشید تا با این روز بزرگ و تخفیف های هیجان انگیز ایران درخت برای بلک فرایدی 99 آشنا شوید.

بلک فرایدی

بلک فرایدی

جمعه سیاه یا بلک فرایدی چیست ؟!

در طول تاریخ، جمعه سیاه ( جمعه پس از تعطیلات روز شکرگذاری در آخرین پنجشنبه ماه نوامبر ) به یکی از معروف ترین تخفیف ها و شروع فصل خرید تعطیلات تبدیل شد. جالب است بدانید که در دوشنبه بعد از جمعه سیاه، یک رویداد خرید 24 ساعته نیز برگزار می‌شود که برای ترغیب مردم به انجام خرید های آنلاین در نظر گرفته شده است. این روز به دوشنبه سایبری معروف شده است و امروزه به عنوان تمدید فروش جمعه سیاه تلقی می‌شود.

خریداران جمعه سیاه بیشتر از فروشگاه های حضوری، به خرید آنلاین می‌پردازند. به همین دلیل فروشگاه هایی که از سایت و یا سامانه های اینترنتی برای فروش برخوردارند، درآمد بیشتری در این روز به دست می‌آورند. همچنین با توجه به همه گیری ویروس کرونا در سال 2020 فروش آنلاین در مقایسه با فروش حضوری جایگاه بالاتری کسب کرده است و سایت های فروش آنلاین از جمله ایران درخت پیشنهادات ویژه ای را برای مشتریان خود عرضه کرده اند.

دوشنبه سایبری

دوشنبه سایبری

جمعه سیاه چگونه نام خود را به دست آورد ؟

از قرن نوزدهم میلادی تاکنون، جمعه پس از روز شکر گذاری به معنای آغاز تعطیلات بوده است و با توجه به فعالیت های خرید زیاد مردم در این روز، مغازه داران و اکثر مشاغل این روز را یکی از پر سود ترین روز های سال می‌دانستند. از آنجا که حسابداران هنگام ثبت حساب کتاب از رنگ سیاه برای سود و از رنگ قرمز برای ضرر استفاده می‌کرده اند، این روز به جمعه سیاه معروف شد چرا که دفتر آنها در این روز کاملا سیاه می‌شده و نشاندهنده سود کلان آنها بوده است.

مقایسه سود در روز شکرگزاری و بلک فرایدی

مقایسه سود در روز شکرگزاری و بلک فرایدی

بلک فرایدی در ایران چگونه برگزار می‌شود !؟

با توجه به زمان بلک فرایدی در کشور های خارجی، بسیاری از مردم سعی می‌کنند هدایای عید و خرید سال نو را در این روز خریداری کنند تا تخفیفات بیشتری بگیرند. اما بلک فرایدی تنها مختص کشور های اروپایی نیست و در قاره آسیا نیز کشور های بزرگی مانند چین پرچم دار فروش حضوری و اینترنتی در این روز هستند. در سال 2018، 159 کشور در مراسم بلک فرایدی شرکت کردند که ایران نیز در این لیست حضور داشته و هرسال بر تعداد فروشگاه هایی که به جمعه سیاه می‌پیوندند بیشتر می‌شود.

در ایران این روز در ماه آذر قرار دارد و با توجه به اینکه آذر آخرین ماه از فصل پاییز است، بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند که با توجه به نوسانات دلار خرید زمستانی و یا بهاره خود را در حراجمعه فروشگاه ها انجام دهند. بلک فرایدی در سالهای اخیر در ایران مرسوم شده است و بسیاری از فروشگاه های بزرگ اینترنتی مانند ایران درخت، محصولات خود را با قیمت های باور نکردنی در سایت عرضه می‌کنند و پیشنهاد های ویژه ای از جمله ارسال رایگان برای مشتریان خود فراهم می‌کنند. 

بلک فرایدی در ایران

بلک فرایدی در ایران

کرونا و حراج بلک فرایدی ؟!

با توجه به خطر ویروس کرونا در رابطه با خرید حضوری، بسیاری از فروشگاه ها به خرید اینترنتی روی آورده اند و از این نظر پیش بینی می‌شود که بلک فرایدی امسال رکورد فروش اینترنتی سالهای گذشته را بشکند. دنیای اینترنت وخرید مجازی بسیاری از کار ها را آسان کرده است و زمانی که می‌توان تنها با چند کلیک یک وسیله مورد نیاز و یا یک هدیه برای عزیزانتان را سفارش دهید، چرا در صف های شلوغ و ترافیک های روزانه وقت خود را هدر دهید ؟! بنابراین در سال جاری با وجود کرونا، بلک فرایدی در تمامی کشور ها برقرار است و می‌توان گفت مهم ترین جمعه سیاه در سالهای اخیر محسوب می‌شود. 

خطر کرونا در زمان خرید

خطر کرونا در زمان خرید

پیشنهادات شگفت انگیز ایران درخت در حراجمعه 1400

علاوه بر خرید لباس و مایحتاج زندگی، خرید گل و گیاهان آپارتمانی نیز در بلک فرایدی تقاضای بالایی دارد. از این رو فروشگاه اینترنتی گل و گیاه ایران درخت نیز به کمپین بلک فرایدی پیوسته است و با پیشنهادات شگفت انگیز خود، علاوه بر افراد علاقه مند به گیاه، تمامی مردم با هر سلیقه ای را به خود جذب کرده است. 

  • تا 90 درصد تخفیف ویژه خرید گل و گیاه
  • ارسال رایگان سفارش های گل و گیاه بالای 150 هزار تومان

پیشنهاد ویژه ایران درخت برای بلک فرایدی 1400 است که از جمعه 5 آذر تا روز چهار شنبه 10 آذر برقرار است. در ضمن ایران درخت تضمین کیفیت 72 ساعته برای محصولات خود در نظر گرفته است تا از هر نظر این اطمینان را به شما بدهد که سفارش شما در بهترین کیفیت و به زیبایی تمام به دست شما و عزیزانتان می‌رسد. بنابراین برای حفظ جان خود و خانواده تان در خانه بمانید و از رفتن به بازارهای شلوغ خودداری کنید و با رفتن به سایت ایران درخت، از تخفیفات جذاب بلک فرایدی بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *