اخبار

راهنمای انتخاب بهترین گل برای عیادت بیمار

یکی از زیباترین سنت هایی که در همه جای دنیا مرسوم است عیادت از بیماران می باشد. اما عیادت از بیماران با آداب خاصی همراه است که لازم است از آن ها آگاهی داشته باشیم. معمولا برای فرد بیمار هنگام عیادت هدیه ای به نیت بهبود و بازگشت سلامتی او برده می شود. این هدیه می تواند کمپوت و آبمیوه باشد و یا یک دسته گل زیبا. نتیجه تحقیقات نشان داده است که گل ها می توانند باعث آرامش روانی و ایجاد حس شادی در بیمار شوند. به همین دلیل است که یک دسته گل برای عیادت مریض می تواند بهترین انتخاب شما باشد. اما گل مناسب برای عیادت بیمار چیست؟ بهترین گل برای بیمار را چگونه انتخاب کنیم؟ اگر شما هم به دنبال بهترین گل برای عیادت بیمار می گردید با ما در این مقاله همراه باشید.

گل برای عیادت بیمار

گل برای عیادت بیمار

برای عیادت بیمار چه هدیه ای ببریم؟

یکی از آداب عیادت بیماران همراه بردن هدیه ای مناسب است. البته به خاطر داشته باشید که اولین هدیه ای که شما به بیمار می دهید حضور خودتان است. چرا که حضور شما کنار بیمار خود نوعی دلگرمی محسوب می شود. اما به هر حال افراد معمولا هدیه ای هم با خود برای عیادت بیمار به همراه می برند. ساده ترین هدیه انواع میوه و آبمیوه و کمپوت است. مثلا برای بیمارانی که به تازگی عمل جراحی باز انجام داده اند کمپوت آناناس می برند که به درمان زخم ها کمک می کند. یک انتخاب خلاقانه‌تر می تواند یک دسته گل برای عیادت مریض باشد. همه می دانیم که گل و گیاه می تواند در روحیه بیمار تاثیر بسیار مثبتی بگذارد و فضای سرد بیمارستان را برای او تلطیف کند.

بهترین گل برای بیمار

بهترین گل برای بیمار

مزایای هدیه بردن دسته گل برای عیادت مریض

تاثیر گل و گیاه در بهبود روحیه انسان و ایجاد حس شادی همیشه موردتوجه بوده است. پژوهشگران نشان داده اند که هدیه دادن گل به خصوص به بیماران می تواند باعث شود که روحیه آن ها به کلی تغییر کند. هدیه دادن یک دسته گل زیبا به بیمار همچنین می تواند از طریف افزایش روحیه باعث تسریع بهبود او شود. اگر در مقابل چشمان بیمار یک گلدان کوچک و یا دسته گل قرار دهیم آرامش او بیشتر می شود و حس شادی و رضایت در او به وجود می آید. اگر بیمار را در بیمارستان عیادت می کنید بهتر است دسته گل مناسبی برایش هدیه ببرید اما اگر برای عیادت به خانه بیمار می روید یک گلدان کوچک و کم دردسر هم می تواند تاثیر بسزایی در افزایش روحیه او داشته باشد.

دسته گل برای عیادت مریض

دسته گل برای عیادت مریض

نکاتی برای انتخاب بهترین گل برای عیادت بیمار

رنگ دسته گل

یکی از نکاتی که برای خرید بهترین گل برای عیادت بیمار باید به آن توجه کنیم، رنگ دسته گل است. رنگ دسته گل برای عیادت مریض در روحیه او تاثیر بسزایی دارد. استفاده از رنگ های گرم مثل نارنجی و قرمز می تواند باعث القای شور و اشتیاق در بیمار شود. این گل ها روحیه بخش بوده و باعث نشاط و سرزندگی بیمار می شوند. البته اگر بیماری که به عیادت او می روید فردی آرام است بهتر است از یک رنگ آرامش بخش استفاده کنید. رنگ سفید، گلبهی و صورتی برای این منظور مناسب اند.

عطر دسته گل

قبل از هدیه دادن دسته گل به بیمار باید از شرایط جسمی او آگاهی داشته باشید. بعضی از گل های معطر ممکن است برای بیمار آزاردهنده باشند. همچنین بعضی از گل ها گرده افشان هستند و ممکن است باعث بروز حساسیت در افراد شوند. مثلا برای بیماران تنفسی هرگز نباید گل های معطر و گرده افشان هدیه ببرید. پس قبل از خرید گل حتما به این موارد توجه کنید.

اندازه دسته گل

اندازه دسته گل هم یک عامل مهم در انتخاب دسته گل عیادت بیمار است. دسته گل انتخابی شما نباید بیش از اندازه بزرگ باشد که فضای زیادی اشغال کند و جابه‌جایی آن مشکل شود. با این کار بیمار هم برای نگهداری از دسته گل به زحمت زیادی می افتد. پس هنگام خررید دقت کنید که سبد گل یا دسته گل انتخابی اندازه ای متناسب داشته باشد که نه شما برای حمل آن به دردسر بیافتید و نه خود بیمار.

دسته گل عیادت بیمار

دسته گل عیادت بیمار

 

بهترین گل برای عیادت بیمار

گل های رز، میخک و داوودی را بهترین گل ها برای عیادت بیمار می دانند. گرده این گل ها در داخل گل بسته بوده و به همین دلیل باعث حساسیت نمی شود. از تهیه گل هایی مثل لیلیوم که ممکن است باعث ایجاد حساسیت شوند خودداری کنید. قبل از خرید گل حتما بررسی کنید که گل ها حشره و آفت نداشته باشند. اگر گل هایی که برای بیمار هدیه می برید آفت زده باشند به دنبال خود دردسر های زیادی را به همراه دارد. در ادامه بهترین گل های مناسب عیادت را به شما معرفی می کنیم.

بهترین گل برای عیادت بیمار: گل رز

کمتر کسی است که این گل محبوب را دوست نداشته باشد. گل رز تنوع بسیار بالایی در ظاهر و رنگ دارد و هر کس با هر سلیقه ای می تواند از بین این تنوع، رز موردعلاقه اش را انتخاب کند. علاوه بر این تنوع بالا، گل رز خاصیت آرامش بخش و ضد افسردگی دارد. همه این ها باعث شده که گل رز یک گل مناسب برای عیادت بیمار به شمار رود.

گل مناسب برای عیادت بیمار

گل مناسب برای عیادت بیمار

بهترین گل برای عیادت بیمار: میخک

گل میخک صدپر با رنگ های شاد و پرشور می تواند به عوض شدن روحیه بیمار کمک زیادی کند. رایج ترین رنگ میخک صدپر در بازار رنگ بنفش است اما رنگ های دیگر آن را هم می توان پیدا کرد. میخک سفید نماد خلوص و پاکی و همچنین خوش شانسی و میخک صورتی هم نماد خاطرات است.

گل مناسب برای عیادت بیمار

گل مناسب برای عیادت بیمار

بهترین گل برای عیادت بیمار: آنتوریوم

پرچم این گل درون گلبرگ هایش قرار دارد و به همین دلیل باعث حساسیت نمی شود. پس آنتوریوم یک گل مناسب برای عیادت بیماران تنفسی است. این گل تنوع رنگی بالایی هم دارد و شما می توانید بر حسب سلیقه رنگ موردنظر خود را انتخاب کنید. مثلا گل آنتوریوم سفید نماد محبت مادرانه است. به همین دلیل این گل برای مادران تازه فارغ شده یک هدیه کاملا مناسب و پرمعنی می باشد.

گل مناسب برای عیادت بیمار

گل مناسب برای عیادت بیمار

بهترین گل برای عیادت بیمار: آلسترومریا

یکی از زیباترین گل ها برای هدیه دادن به بیمار گل آلسترومریا است. رنگ های مختلف این گل معانی متفاوتی دارند. اما آلسترومریای زرد و سفید نماد اهمیت و نگرانی است و بنابراین یکی از بهترین هدیه ها برای عیادت بیماران محسوب می شود.

بهترین گل برای عیادت بیمار: گل داوودی

گل داوودی نماد مثبت اندیشی و عمر طولانی بوده و به همین دلیل یک گل مناسب برای عیادت بیمار است. همچنین داوودی یک گل آرامش بخش است و باعث تقویت روحیه بیمار هم می شود.

دسته گل عیادت بیمار

دسته گل عیادت بیمار

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *