گیاهان آپارتمانی, مقالات

معرفی انواع سینگونیوم (syngonium) + روش نگهداری

اگر به دنبال یک گیاه زیبا با شرایط نگهداری آسان هستید، سینگونیوم یک انتخاب شایسته است. علاوه بر زیبایی، سینگونیوم در نظریه فنگ شویی نیز اهمیت بالایی دارد و منبع انرژی مثبت محسوب می‌شود. بگرهای قلبی شکل این گیاه با افزایش سن دچار تغییر رنگو شکل می‌شوند و زیبایی های جدیدی را به نمایش می‌گذارند. در این مقاله همراه ما باشید تا با انواع سینگونیوم آشنا شوید و نوع مورد علاقه خود را انتخاب کرده و از آن نگهداری کنید.

بهترین انواع سینگونیوم (syngonium)

1.سینگونیوم صورتی Pink Allusion

ترکیب فوق العاده رنگ های صورتی و سبز روی شاخ و برگ آن همراه با حاشیه های سبز تیره باعث می‌شود این نوع سینگونیوم نسبت به باقی اعضای خانواده خود برجسته تر شود و طرفداران زیادی داشته باشد. این گیاه زیبا نیاز به مراقبت متوسطی دارد و نور خورشید روشن و فیلتر شده را ترجیح می دهد تا همیشه برگهای صورتی ملایمی داشته باشد. در صورتی که این واریته در نور کم قرار بگیرد، رنگ زیبای برگهای خود را از دست می‌دهد و کم کم به رنگ سبز تغییر می‌کند.

سینگونیوم صورتی Pink Allusion

2. سینگونیوم پروانه ای White Butterfly

ترکیب جذاب سایه های سبز و سفید همراه با حاشیه متضاد سبز تیره، شباهت پروانه ای شکل به آن می‌بخشد. این گونه از سینگونیوم شاخه های رونده دارد و می توان به صورت عمودی با استفاده از چوب یا قیم خزیه ای، طناب یا توری آن را به جهت دلخواه حرکت داد.

سینگونیوم پروانه ای White Butterfly

3. سینگونیوم مینیاتوری Mini Pixie

این یک نوع واقعاً کوچک از سینگونیوم است که به دلیل طبیعت توده ای خود شناخته شده است. به لطف برگهای سبز تیره به شکل قلب که با مرکز نقره ای برجسته شده است، جذابیت زیادی دارد.
Syngonium Varieties 2

سینگونیوم مینیاتوری Mini Pixie

4. سینگونیوم Variegatum

این گونه دارای شاخ و برگ سبز با پاشش های تصادفی رنگ سفید است. این گیاه زیبا شاخ و برگ خود را به شکل قلب رشد می‌دهد که با رسیدن به بلوغ به تدریج شکل نوک پیکان را به خود می‌گیرند.

سینگونیوم Variegatum

5. سینگونیوم عجیب Exotic Allusion

در این گونه برگهای سبز روشن به طور مساوی با سایه سفید خامه ای لکه دار شده و با گوشه های سبز تیره جذاب تر به نظر می رسند. در نور خورشید روشن و فیلتر شده بهترین عملکرد را دارد.

سینگونیوم عجیب Exotic Allusion

6. سینگونیوم طلای سبز  Green Gold

شاخ و برگهای این گونه دارای برگهای سبز رنگ با حاشیه و رگبرگهای زرد مایل به طلایی است. این گونه برگهای افشان و کمی آویز دارد و برای سبد و یا گلدان های آویز انتخاب خوبی است.

سینگونیوم طلای سبز  Green Gold

7. سینگونیوم بولد Bold Allusion

برگهای سبز کم رنگ این واریته با رگه های صورتی بسیار ملایم در قسمت زیرین منقش شده اند و یک گیاه شگفت انگیز را ایجاد می‌کند. این گیاه بسیار مقاوم است و مراقبت از آن آسان است.

سینگونیوم بولد Bold Allusion

8. سینگونیوم کرمی Cream Allusion

این گیاه شاخ و برگ سبز کرم برجسته با رگه های صورتی را به نمایش می‌گذارد. این گونه گیاهی جمع و جور و بوته ای است و دارای شاخ و برگ متوسط ​​است.

سینگونیوم کرمی Cream Allusion

9. سینگونیوم پنچ انگشتی Five Finger

همانطور که از نامش پیداست ، شاخ و برگ این گیاه با 2 ، 3 ، 5 ، 6 لوب ظاهر می‌شود. برگهای قلبی شکل به رنگ سبز تیره هستند که به خوبی با لکه های پودر مانند سفید ترکیب شده اند.

سینگونیوم پنچ انگشتی Five Finger

10. سینگونیوم نقاشی شده Painted Arrow

تنوع کم نظیر سایه های کرم ، سفید و سبز بر روی شاخ و برگ این گیاه واقعا کمیاب به نظر می‌رسد. این گیاه خیره کننده را در نور زیاد قرار دهید تا زیبایی برگهای خود را از دست ندهد.

سینگونیوم نقاشی شده Painted Arrow

11. سینگونیوم هالی Holly

برگهای این گیاه بیشتر شبیه رنگ نقره ای-سبز است. برخلاف انواع دیگر ، شاخ و برگ نوک تیز است و فشرده و کوچک باقی می ماند.

سینگونیوم هالی Holly

12. سینگونیوم صورتی Pink Splash

برگهای ریز و سبز کم رنگ این گیاه با خالهایی از رنگ صورتی آن را از بقیه متمایز می‌کند. این گیاه آپارتمانی به خوبی با تهویه مطبوع داخلی سازگار است. فرم ظاهری برگهای این گونه کشیده و بدون داشتن فرم قلبی است.

سینگونیوم صورتی Pink Splash

13. سینگونیوم نگین زمرد Emerald Gem

برگهای این گونه زیبا دارای رنگ سبز زمردی هستند که با رگه های عمیق کرم جذاب تر به نظر می‌رسند. این گیاه تمایل زیادی به گلدان های کوچک دارد.

سینگونیوم نگین زمرد Emerald Gem

14. سینگونیوم چرخ و فلک Trileaf Wonder

شاخ و برگ سینگونیوم چرخ و فلک بسیار باریک است و با برگهای سبز کم رنگ شروع می‌شود و با گذشت زمان سبز براق و تیره می شود. این گیاه به سرعت رشد می‌کند و به خوبی با رطوبت زیاد و نور غیر مستقیم خورشید واکنش مثبت نشان می‌دهد.

سینگونیوم چرخ و فلک Trileaf Wonder

15. سینگونیوم آلبولیناتوم Albolineatum

این گونه از سینگونیوم سریع رشد می‌کند و برگ هایی به رنگ سبز کم رنگ و به شکل پیکان تولید می‌کند که رگه هایی از رنگ کرم سرتاسر برگ کشیده شده است.

سینگونیوم آلبولیناتوم Albolineatum

1 دیدگاه در “معرفی انواع سینگونیوم (syngonium) + روش نگهداری

  1. علیرضامحروقی گفت:

    گیاه شفرای من تاالان 2باربرگهایش میریزه دفعه 2برگهایش کوچک بودریخت علتش چی هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *