خلاقیت, مقالات

چگونه با استفاده از گیاهان، موهای خود را به طور طبیعی رنگ کنیم

بسیاری از خانم ها رنگ کردن مو را دوست دارند و عده ای هم با بالا رفتن سن ترجیح می‌دهند که برای از بین بردن رنگ سفید موهایشان، آنها را رنگ کنند. متاسفانه رنگ موهای شیمیایی دارای مواد مضری هستند که به ساقه و ریشه موها آسیب می‌زنند و بعد از 2 یا 3 بار استفاده از آنها، باید با حالت نرم و خوش فرم موهای خود خداحافظی کنید ! بهترین راه برای ایجاد تغییر، استفاده از رنگ موهای طبیعی است که علاوه بر حفظ فرم طبیعی مو، برای استحکام ریشه مو مزیت های فراوانی دارند.

 

رنگ گیاهی مو

 

رنگ کردن مو با گیاهان طبیعی

رنگ کردن مو با گیاهان طبیعی

رنگ کردن مو با گیاهان طبیعی را امتحان کنید

طیف گسترده ای از گیاهان وجود دارند که برای رنگرزی و رنگ آمیزی منسوجات و چوب استفاده می‌شوند و طی هزاران سال است که از آنها برای رنگ مو، بدن و … نیز استفاده می‌شود. این رنگ های طبیعی از گیاهان موجود در طبیعت گرفته می‌شوند و استفاده از آنها بسیار آسان است. همچنین هایلایت مو با رنگ های طبیعی نیز امکان پذیر است و می‌تواند بک تناژ طبیعی روی موهای ما به وجود آورد.

اگر می‌خواهید همراه با ایجاد تغییر در رنگ موهایتان، آنها را تقویت کنید و ظاهری زیبا و آراسته داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که از رنگهای طبیعی استفاده کنید تا نتیجه آن را مشاهده کنید. در مقایسه با رنگهای شیمیایی، رنگهای طبیعی دارای مزیت تغذیه، لطافت، تقویت و صیقل دادن موها هستند و به موهای ما ظاهری سالم و روشن می‌بخشند.

رنگ کردن مو با حنا

رنگ کردن مو با حنا

شناخته شده ترین رنگدهنده طبیعی مو

بهترین و شناخته شده ترین رنگ طبیعی در بین تمامی گیاهان رنگ حنا است که از خرد شدن برگ های گیاه حنا ( lawonia inermis )، تنها گیاه رنگی دائمی بدست می آید. حنا تنها گیاهی است که به طور مستقیم به کراتینه مو متصل می‌شود و بر روی آن طبقه بندی می‌شود. علاوه بر حنا که سه رنگ قرمز ( شرابی )، سیاه و مسی را ارائه می‌کند، گیاهان موثر دیگری مانند : ریـواس ( rhubarb )، بـابونه ( chamomil )، پـوست گردو ( walnut husk )، گیاه چـای ترش ( hibiscus ) و گیاه رونـاس ( madder ) وجود دارند. با استفاده از این گیاهان می‌توانیم تناژ های ظریف زیادی را بدست آوریم که موهای ما را به روشی طبیعی هایلایت می‌کند.

استفاده از این گیاهان برای ایجاد رنگهای شخصی در خانه امکان پذیر است اما در زمان تهیه و استفاده از آنها باید دو عامل را در نظر بگیرید :

1. اولین مورد این است که حنای قرمز تنها گیاهی است که موهای سفید را تغییر رنگ می‌دهد و پایه رنگ ها محسوب می‌شود. بنابراین تمام فرمول های ما برای رنگ های طبیعی، حتی برای موهای بور، باید با حنای قرمز شروع شوند و بسته به اینکه می‌خواهیم در نهایت چه رنگی به دست آوریم، باید از درصد های مختلف حنا استفاده کنیم.

2. دومین عاملی که باید در نظر گرفت، رنگ نهایی ترکیب است. رنگ نهایی شما به درصد گیاهی که در آب استفاده کرده اید بستگی دارد و قبل از استفاده بهتر است آن را در بخشی از مو امتحان کنید.

بابونه

بابونه

روش استفاده از حنا برای رنگ کردن مو

شما می‌توانید مخلوطی از رنگ دهنده های طبیعی را در خانه تهیه کنید و با استفاده از ترکیب آنها با آب گرم یک رنگ موی طبیعی با رنگ دلخواه خود درست کنید. برای روشن کردن موها با حنا، در ابتدا باید یک پیمانه از حنا را با 1.2 پیمانه آب مخلوط کنید. اگر ترکیب بیش از حد سفت شد با قاشق به آن آب اضافه کنید تا ترکیب نرم و خمیر مانند شود. خمیر به دست آمده را به مدت 12 ساعت در جایی قرار دهید تا رنگ آن ثابت شود. سپس خمیر را به صورت رشته ای به مو بمالید و مطمئن شوید که تمام سر را گرفته باشد. برای رنگ نگرفتن قسمت پیشانی و گوش ها بهتر است آنها را با چسب، پلاستیک یا پارچه بپوشانید.

پس از اتمام رنگ، سر را با کلاه حوله ای یا پشمی بپوشانید و یا در معرض آفتاب قرار بگیرید زیرا رطوبت و گرما سرعت انتقال رنگ طبیعی گیاهان به موها را افزایش می‌دهد. حداقل 1 یا 2 ساعت وقت بگذارید تا موها رنگ بگیرند ( مدت زمان ماندن رنگ بر روی مو در دریافت رنگدانه های گیاهی تاثیر زیادی دارد. ) سپس موها را با آب ولرم بشویید و در آخر از یک شامپو برای تمیز کردن نهایی موها استفاده کنید. نتیجه نهایی این رنگ مو شما را حیرت زده می‌کند و نه تنها سایه خوشرنگ و جدیدی بر روی موهای شما می‌اندازد، بلکه سبب سلامتی، زیبایی و درخشندگی بیشتر آنها می‌شود.

نکته : توجه داشته باشید که این گیاهان رنگدهنده نیز می‌توانند باعث تحریک موقت پوست سر شوند. بنابراین در صورتی که در هنگام استفاده، پوست سر شما شروع به خارش کرد، باید بلافاصله آن را آبکشی کنید و موها را با شامپو بشویید.

رنگ کردن مو با حنا

رنگ کردن مو با حنا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *