گیاهان آپارتمانی, مقالات, نگهداری گیاهان

چگونه بیماری دراسنا کامپکت را درمان کنیم ؟!

دراسنا کامپکت یکی از بهترین گیاهانیست که هر کسی می تواند آن را در منزل نگهداری کند. این گیاه نگهداری ساده ای دارد که تقریبا همه می توانند از پس آن بربیایند. اما گاهی ممکن است گیاه کامپکت شما به بیماری دچار شود و شادابی و طراوت خود را از دست بدهد. اگر با علت زرد شدن برگ دراسنا کامپکت ، علت سوختگی نوک برگ دراسنا کامپکت و علت سیاه شدن برگ دراسنا کامپکت آشنا باشید به راحتی می توانید از این بیماری ها پیشگیری کرده و گیاهتان را همیشه سالم نگه دارید. پس برای آشنایی با بیماریهای گل کامپکت با ما در این مقاله همراه باشید.

درمان بیماری های دراسنا کامپکت

درمان بیماری های دراسنا کامپکت

بیماریهای گل کامپکت

علت سوختگی نوک برگ دراسنا کامپکت

علت خشک شدن نوک برگ دراسنا کامپکت کمبود رطوبت محیط است. خشک بودن هوا و آبیاری کم باعث می شود نوک برگ های گیاه قهوه ای و سوخته شوند. برای جلوگیری از بروز این مشکل باید از روش های تامین رطوبت مثل غبارپاشی و ساخت جزیره کمک بگیرید.

علت سوختگی نوک برگ دراسنا کامپکت

علت سوختگی نوک برگ دراسنا کامپکت

علت زرد شدن برگ دراسنا کامپکت

علت زرد شدن برگ دراسنا کمپکت و افتادگی و شل شدن گیاه آبیاری بیش از اندازه است. دراسنا خاک خیش را دوست ندارد و خیس بودن طولانی مدت خاک باعث پوسیده شدن ریشه و در نهایت مرگ گیاه می شود. زرد و قهوه ای شدن برگ ها اولین نشانه پوسیدگی ریشه است. برای این که ریشه گیاه پوسیده نشود فواصل آبیاری را بیشتر کنید. همچنین زهکشی خاک و گلدان را بررسی کنید که باز باشد و آب به راحتی خارج شود.

علت سیاه شدن برگ دراسنا کامپکت

سیاه شدن نوک برگ های دراسنا یکی از رایج ترین عارضه های آن است. این مشکل به دلیل آبیاری زیاد یا آبیاری با آب دارای املاح و کلر به وجود می آید. برای رفع مشکل باید نوک برگ که سیاه شده است را بریده و آبیاری را با آب بدون املاح انجام دهید. علت سیاه شدن برگ دراسنا کامپکت ممکن است تغذیه بیش از حد گیاه هم باشد. در این صورت باید کوددهی را متوقف کنید. در کل دراسنا به کوددهی زیاد حساس است و خاک آن نباید بیش از حد شور باشد.

علت سیاه شدن برگ دراسنا کامپکت

علت سیاه شدن برگ دراسنا کامپکت

ریزش و قهوه ای شدن نوک برگ ها

این مسئله نشانه این است که گیاه تشنه می باشد. دفعات آبیاری را بیشتر کنید تا گیاه خشک نشود. همچنین می توانید به مدت 15 دقیق گلدان را درون یک تشت آب قرار دهید.

ریزش و کمرنگ شدن برگ ها

ریزش برگ ها و کم رنگ شدن آن ها نشانه گرم و خشک بودن محیط نگهداری گیاه است. بهتر است گیاه را در محلی خنک تر بگذارید و با غبارپاشی رطوبت آن را تامین کنید.

رشد علفی گیاه

اگر ساقه دراسنا به صورت علفی رشد می کند و فاصله برگ ها از یکدیگر زیاد شده است این مسئله نشان دهنده نور کم محیط است. گلدان را محیط پرنورتری منتقل کنید تا مشکل رفع شود.

بیماری قارچی

اگر روی برگ ها لکه های قهوه ای مشاهده کردید ممکن است گیاه شما به قارچ مبتلا شده باشد. برای جلوگیری از بروز بیماری های قارچی از خیس و غرقاب کردن خاک دراسنا و همچنینی اسپری کردن بیش از حد آب روی برگ ها بپرهیزید. زهکشی خاک را بررسی کنید و از باز بودن سوراخ گلدان و خروج آب مطمئن شوید. در صورت ابتلای گیاه به بیماری قارچی استفاد از قارچ کش ها برای درمان موثر است.

بیماری قارچی

بیماری قارچی

آفات دراسنا کامپکت

کنه عنکبوتی :

تارعنکبوتی شدن سطح زیرین برگ ها نشانه حمله آفت کنه به گیاه است. احتمال ابتلا به کنه در شرایط کمبود رطوبت بیشتر می شود. برای مبارزه با این آفت از سم کنه کش(مثل پروپاترین) طبق دستور استفاده نمایید.

کرم سفید خاک :

برای از بین بردن کرم های خاک می توانید از سم دیازینون طبق دستور و به صورت آبیاری به خاک بدهید. سمپاشی را بعد از یک هفته مجددا تکرار کنید تا آفقات کاملا از بین بروند.

شپشک آردآلود :

یکی از مهم ترین آفت هایی که به دراسنا حمله می کند، شپشک آردآلود است. نشانه های این آفت ایجاد زخم های سفید پنبه ای روی گیاه می باشد. برای درمان این بیماری ابتدا باید دراسنا را از بقیه گیاهانتان جدا کنید تا آن ها را آلوده نکند. سپس با یک پنبه الکلی نواحی آلوده را تمیز کنید. اگر این روش کارساز نبود و آفت ها باقی ماندند باید به سراغ مبارزه شیمیایی یعنی استفاده از سم بروید. سمی مثل کونفیدور برای از بین بردن آفت شپشک آردآلود مناسب است.

شپشک آردآلود :

شپشک آردآلود :

 

6 دیدگاه در “چگونه بیماری دراسنا کامپکت را درمان کنیم ؟!

  1. امیر گفت:

    بسیار جامع و کامل بود

    1. ملک لی گفت:

      بادرودوآرزوی سعادت برای کلیه کارکنان ، توضیحات ارآیه شده که امیددارم علمی وتجربی باشه خوب بود سپاس

  2. Samira گفت:

    سلام،وقت بخیر
    دراسنا کامپکت قلمه و با زدن ریشه کاشتم.ولی برگ ها از پایین شروع به زرد شدن کردن.لطفا راهنماییم کنید‌.متشکرم

  3. علیرضا حضرتی گفت:

    کامپکت قارچی رو چطوری درمان کنیم روش استفاده از قارچ کش چه فاصله و آیا فقط آبیاری یا غبارهای هم کنیم لطفا راهنمایی کنی د

  4. مریم گفت:

    چه قارچ کشی مناسب است و چندبار تکرار شود؟

  5. هدیه دریس گفت:

    سلان کامپکت من از طرف ساقه بطرف نوک برگ شروع به زرد شدن و سیاه شدن کرده و خیلی سریع همه برگها دارن از بین میرن خواهش میکنم کمکم کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *