دکوراسیون, طراحی, گیاهان آپارتمانی

کاربرد باورنکردنی سانسوریا در دکوراسیون منزل

سانسوریا یکی از محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی است. یکی از دلایل اصلی نگهداری بسیار ساده و مقاومت بالای آن است. سانسوریا بیش از 70 گونه دارد که همگی بومی جنگل‌های استوایی اروپا، آفریقا و آسیا هستند. سانسوریا به دلیل داشتن برگ‌های بلند و تیز به نام زبان مادرشوهر یا سانسوریا شمشیری نیز معروف است. امروزه استفاده از گیاهان آپارتمانی در دکور خانه بسیار متداول است. سانسوریا یکی از بهترین گیاهان برای استفاده در دکور خانه است. البته این گیاه در خارج خانه هم می تواند به خوبی رشد کند. در این مقاله به شما می‌گوییم مکان‌های مناسب خانه برای نگهداری و چیدمان سانسوریا ( استفاده از گیاهان در دکوراسیون منزل ) کدامند و برای نگهداری سانسوریا چه نکاتی را باید رعایت کنید. با ما همراه باشید.

نکات نگهداری سانسوریا

گیاه شمشیری به نور غیرمستقیم آفتاب نیاز دارد. نگهداری گلدان سانسوریا کنار پنجره‌های نورگیر یک انتخاب خوب است. هر چه گیاه نور بیشتری دریافت کند سرعت رشدش بیشتر می‌شود. نور کافی اما غیرمستقیم شرایط بهینه نگهداری سانسوریاست. البته که سانسوریا در برابر نور شدید هم مقاومت بالایی دارد.

نکته دیگری که در نگهداری سانسوریا مهم است، میزان آبیاری آن است. سانسوریا به آبیاری زیاد حساس است پس از آبیاری بیش از حد سانسوریا پرهیزکنید. سانسوریا از ساکولنت‌هاست و آب را در برگ‌هایش نگه می دارد بنابراین نیاز به آبیاری زیاد ندارد. آبیاری را هر دوهفته یک‌بار و فقط هنگامی که خاک گیاه خشک می‌شود انجام دهید. در تابستان تعداد دفعات آبیاری را بیشتر و در زمستان کمتر کنید.

با نگهداری سانسوریا بیشتر آشنا شوید

چیدمان سانسوریا در خانه

اگرچه سانسوریا گیاهی بسیار تطبیق‌پذیر است و در بسیاری از مکان‌ها رشد می کنند اما عده‌ای عقیده دارند که بهترین مکان برای نگهداری سانسوریا اتاق‌خواب است. بیشتر به این دلیل که سانسوریا یک گیاه تصفیه کننده هواست. سانسوریا در شب هم اکسیژن تولید میکند و سموم هوا را از بین می برد. این ویژگی سانسوریا را برای نگهداری در اتاق خواب بسیار مناسب کرده است. سانسوریا علاوه بر تمیز کردن هوا با داشتن برگ های زیبا و رنگهای جذاب برای استفاده در اتاق خواب ایده آل است.

همانطور که گفته شد نگهداری سانسوریا در در داخل یا بیرون خانه مزایای بسیاری دارد. تنها کاری که باید بکنید این است که گونه موردعلاقه خود را از بین انواع سانسوریا پیدا کرده و با خود به خانه بیاورید.

بسیاری از نقاط خانه برای قرار دادن گلدان سانسوریا مناسب است. مثلا می توانید گلدان‌های سانسوریا را در راهروی ورودی خانه قرار دهید و از مهمان‌هایتان با هوای تازه و دکور زیبای ورودی استقبال کنید.

گلدان سانسوریای خود را برای داشتن جلوه‌ای زیباتردر کنار ساکولنت‌های دیگر قرار دهید. برای مثال می توانید گوشه‌ای از خانه را به گلدان‌هایتان اختصاص دهید. برای این کار از گلدان‌های رنگی مختلف و زیبا استفاده کنید تا گوشه ای سبز و چشم نواز در خانه داشته باشید.

بعد از مدتی با رشد سانسوریا شما به گلدان بزرگتری نیاز دارید. ریشه برای گسترش پیدا کردن به فضای بیشتری نیاز دارد تا گیاه سالم بماند. هر‌چه گلدان و گیاه آن بزرگ‌تر باشد شکل و رنگ گیاه جلوه‌ی بیشتری پیدا می‌کند.

بهترین مکان برای سانسوریاهای کوچک‌تر در اتاق‌خواب روی پاتختی است. البته بهتر است در طول روز گلدان کنار پنجره باشد تا نور کافی دریافت کند. میز اداری نیز مکان مناسبی برای نگهداری سانسوریا است. البته نگهداری گونه های بزرگ تر روی میز کار سخت‌تر است و بهتر است از انواع کوچک‌تر و کم‌رشد سانسوریا روی میز کار استفاده کنید. یک گیاه زیبا در کنار چراغ مطالعه روی میز می تواند توجه همه را به خودش جلب کند.

یک یا دو گلدان سانسوریا روی میز غذاخوری یا در پذیرایی خانه می تواند به عنوان دکوری زیبا مورداستفاده قرار بگیرد.  برای این که گلدان‌ها بیشتر به چشم بیایند آنها را روی میزی جداگانه در مکانی نورگیر از خانه قرار دهید و تعدادی کتاب زیر گلدان‌ها قرار دهید.

با گذاشتن چند گلدان سانسوریای سبز یا ابلق در اتاقی که رنگ های خنثی یا سفید دارد به اتاق رنگ بدهید. برگ های سبز تیره سانسوریا تضاد زیبایی با بقیه دکور ایجاد میکند.

و در نهایت سانسوریا از جمله گیاهانی است که می تواند به عنوان جداکننده در خانه مورد استفاده قرار بگیرد. برای این منظور از گونه‌های بلندتر سانسوریا استفاده کنید و به خانه‎‌تان جلوه خاصی ببخشید.

بیماری های سانسوریا

گیاهان موجودات زنده و طبیعی هستند، وجود لک بر روی آن ها به مقدار معقول، عادی بوده و نباید سخت گیری زیادی انجام دهیم، اما اگر میخواهید مطمئن شوید گیاه شما از سلامت کافی برخورد است یا خیر توصیه می‌شود مقاله ی بیماری های سانسوریا و راه درمان آنها را در لینک زیر مطالعه کنید .

بیماری های سانسوریا و راه های درمان آن را یاد بگیریم

خرید سانسوریا

قیمت انوع سانسوریا بسته به تعداد برگ‌ها، طول شاخه‌ها و تعداد پاجوش‌ها متفاوت است. جهت حفظ سلامت گیاه در انتقال به منزل، ما به شما خرید اینترنتی سانسوریا را توصیه می کنیم. ایران درخت با داشتن مجموعه‌ای کامل از انواع سانسوریا تجربه خریدی راحت و بی‌دغدغه را برای مشتریان فراهم کرده‌است.

1 دیدگاه در “کاربرد باورنکردنی سانسوریا در دکوراسیون منزل

  1. پوران گفت:

    با سلام اصلا از درمان گندیدگی ساقه گیاه که در اثر غرقابی ابیاری حاصل شد ه سخنی به میان نمی اید فقط می گویید غرقابی نشه حالا اگه شد و گندید راهکار ارائه بدید لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *