گیاهان آپارتمانی

استفاده از اسپری براق کننده برگ گیاهان آپارتمانی

اسپری براق کننده برگ گیاهان آپارتمانی

همه ما ساعات زیادی از عمرمان را داخل محیط خانه می گذرانیم و یا دست کم ساعات استراحت خود را در خانه هستیم. حضور گل ها و گیاهان آپارتمانی در خانه، محیط گرمی را به وجود می آورد و باعث می شود که فضای استراحت شما آرامش بیشتری را به همراه داشته باشد. اما فراموش نکنید که گیاهان هم مانند هر موجود زنده دیگری، به مراقبت های خاص خود نیاز دارند. استفاده از اسپری براق کننده برگ گیاهان آپارتمانی یکی از راه های مراقبت از گیاهانتان برای حفظ شادابی و زیبایی آن هاست.

3 دلیل استفاده از اسپری براق کننده برگ گیاهان

اسپری براق کننده برگ گیاهان آپارتمانی

  • تامین سلامت گیاه و خودتان: گرد و غبار موجود بر روی برگ گیاهان نه تنها سلامت گیاه را به خطر می اندازد، بلکه می تواند سبب تحریک آلرژی در شما شود. گرد و غبار موجود بر روی برگ ها مانع از دریافت نور مناسب برای فتوسنتز می شود. تمام این اتفاقات سبب می شود تا گیاهان به اندازه مناسب، اکسیژن تولید نکنند و در نتیجه تاثیر حضور آن ها بر سلامت شما کاهش یابد.
  • فرصتی برای بررسی ظاهر آن ها: هنگامی که برای استفاده از اسپری براق کننده برگ گیاهان آپارتمانی به سراغ گیاهتان می روید، فرصتی برای شما پیش می آید تا سلامت برگ ها را از نظر کپک و قارچ بررسی کنید و برگ های مرده را بردارید.
  • از حشرات و آفات دور خواهید بود: گیاهان آپارتمانی نیز مانند گیاهان فضای باز، جاذب پشه ها و آفات هستند. مراقب دائمی از برگ ها به بهانه استفاده از اسپری براق کننده موجب می شود تا شما خیلی سریع متوجه تغییر رنگ و بافت برگ که در نتیجه آفات ایجاد می شود، بشوید.

مراقب اسپری های براق کننده تجاری باشید.

اسپری های براق کننده تجاری

آسیب های اسپری براق کننده برگ تجاری می تواند بیشتر از مزایای آن باشد. گیاهان منافذ ریز متعددی به نام روزنه دارند که در بسیاری از عملکرد های گیاه مهم است. در طی فرآیند تنفس، روزنه ها به اکسیژن اجازه عبور می دهند. در طی فرآیند فتوسنتز، روزنه ها به دی اکسید کربن اجازه عبور می دهند و در طی فرآیند تعرق، روزنه ها اجازه عبور بخار آب را می دهند. بسیاری از محصولات براق کننده برگ، منافذ را با روغن یا موم مسدود می کنند و تبادل گاز های ضروری روزنه ها محدود می شود.

گاهی اوقات باقی ماندن اسپری های براق کننده بر روی برگ ها، گرد و غبار و زباله های بیشتری را جذب برگ می کند و نهایتا گیاه براقی نخواهید داشت. ما به شما پیشنهاد می کنیم که پیش از خرید اسپری براق کننده برگ گیاهان آپارتمانی با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید و یا اگر امکان مشورت ندارید، از اسپری های خانگی استفاده کنید.

  • اسپری براق کننده سرکه

استیک اسید موجود در سرکه نقش پررنگی در از بین بردن باکتری ها و قارچ ها دارد. تهیه یک اسپری سرکه ای علاوه بر اینکه سبب حفظ سلامت گیاهان می شود، گرد و غبار، کثیفی و چربی را هم از سطح برگ ها می زداید. درخشندگی حاصل از این اسپری گاه تا هفته ها بر روی برگ گیاه باقی می ماند.

برای تهیه این اسپری، 4 فنجان آب تصفیه شده، یک‌ چهارم قاشق چایخوری سرکه، 1 یا 2 قطره صابون ظرفشویی و 2 قطره روغن نارگیل را با هم ترکیب کنید. محلول حاضر را داخل قوطی بریزید و روی برگ ها اسپری کنید. می توانید از یک پارچه نخی استفاده کنید تا گرد و غبار را بهتر پاک کنید.

  • اسپری براق کننده حاوی شیر

اسپری براق کننده حاوی شیر

شیر به دلیل اسید لاکتیک موجود در ترکیباتش، مانند سرکه نگهدارنده خوبی در مقابل باکتری ها و قارچ هاست. علاوه بر این، شیر یک براق کننده قدیمی برای گل ها و گیاهان است.

برای تولید یک اسپری شیر، 30% از حجم ظرف اسپری خود را با شیر بدون چربی و 70% آن را با آب پر کنید. پس از اسپری کردن محلول بر روی برگ ها، زیر برگ ها که محل تجمع کپک هاست را خوب نگاه کنید.

  • اسپری براق کننده روغن چریش

یکی از قدیمی ترین انواع اسپری براق کننده برگ گیاهان آپارتمانی روغن چریش است. تاثیر این روغن بر از بین بردن آفات، کپک ها، شته ها، قارچ ها و… اثبات شده است.

یک قاشق چایخوری روغن چریش غلیظ را با یک دوم قاشق غذاخوری صابون ظرفشویی و یک گالن آب ترکیب کنید و بر روی برگ های گیاهتان اسپری کنید. البته بهتر است که این محلول را مستقیم بر روی گیاه اسپری نکنید و ابتدا بر روی یک پارچه میکروفیبر بپاشید و سپس برگ ها را با آن پارچه تمیز کنید.

  • اسپری براق کننده نمک اپسوم

نمک اپسوم حاوی منیزیم و سولفات است. این دو ماده می توانند نقش کودی عالی را برای گیاه بازی کنند؛ در نتیجه فتوسنتز تقویت می شود و برگ های شاداب، سرزنده و براق خودنمایی می کنند.

یک قاشق غذاخوری نمک اپسوم را در 2 لیتر آب حل کنید و اسپری براق کننده برگ گیاهان آپارتمانی خود را بسازید. پس از اسپری کردن محلول، برگ ها را مالش ندهید. اجازه دهید تا مواد مغذی یک الی دو دقیقه خیس بخورند. در آخر می توانید محلول اضافی روی برگ ها را با یک پارچه میکروفیبر پاک کنید.

جمع بندی

استفاده از اسپری براق کننده برگ گیاهان آپارتمانی یکی از راه های مناسب برای نگهداری از گیاهان است. استفاده از این اسپری ها مزیت هایی دارد؛ اما گاه زیان هایی را نیز به همراه دارد که بعضا جبران ناپذیر هستند. به همین دلیل شاید بهتر باشد تا از اسپری های خانگی استفاده کنید. ما در این مقاله درباره براق کننده های برگ گیاهان خانگی اطلاعاتی را به شما ارائه کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *