مقالات, نگهداری گیاهان

با انواع گلهای آویز آپارتمانی آشنا شوید

پرورش گل و گیاه در منزل یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که می توان در اوقات فراغت انجام داد. به علاوه حضور گیاهان نه تنها مزیت های بسیاری برای سلامت انسان دارد بلکه می توان به کمک گیاهان یک دکوراسیون خاص برای منزل طراحی کرد. گیاهان اپارتمانی اویزی بهترین انواع گیاهان برای استفاده در دکوراسیون هستند. به خصوص اگر فضای کف خانه شما محدود است و نمی توانید گلدان های زیادی روی زمین بچینید. پتوس، هدرا، گندمی و … انواع گلهای آویزی هستند که با حضورشان می توانند دکوراسیون منزل شما را کاملا دگرگون کنند. در این مقاله با انواع گلهای آویز آپارتمانی که برای کاشتن در گلدان های آویز مناسب اند آشنا می شویم. با ما همراه باشید.

گلهای اویزان اپارتمانی

گلهای اویزان اپارتمانی

انواع گلهای آویز آپارتمانی

پتوس

کمتر کسی است که با گیاه پتوس آشنا نباشد. این گیاه آپارتمانی زیبا نیازهای کمی دارد و به همین علت برای افراد مبتدی کاملا ایده آل است. پتوس را می توان به صورت رونده و به فرم دلخواه رشد داد. همه این ها باعث شده که پتوس به راحتی خودش را در قلب افراد جا کند و گیاهی بسیار محبوب باشد. حتی تکثیر این گیاه هم به سادگی و تنها با گذاشتن یک قطعه ساقه در آب امکان پذیر است. اگر پتوس را در گلدان آویزی نگه دارید به صورت آویز رشد کرده و جلوه فوق العاده ای پیدا می کند. یکی از مزیت های پتوس این است که می توان آن را در یک گلدان شیشه ای و در آب نگهداری کرد بدون این که مشکلی برای آن پیش بیاید.

گیاهان اپارتمانی اویزی

هدرا(پاپیتال)

پاپیتال یکی دیگر از انواع گلهای آویز آپارتمانی است. این گیاه همیشه سبز رشدی رونده دارد و به همین از آن برای پوشاندن دیوارها استفاده می شود. پاپیتال به نور خوب و آبیاری متعادل نیازمند است و برای تامین رطوبت آن غبارپاشی روزانه توصیه می شود. اگر فضای کافی در اختیار هدرا قرار دهید به خوبی رشد کرده و ساقه هایش از گلدان به شکلی زیبا آویزان می شوند. به دلیل رشد زیاد و گسترده هدرا بهتر است یکی از اتاق های بزرگ خانه را برای آویزان کردن گلدان آن انتخاب کنید.

گیاهان اپارتمانی اویزی

گیاهان اپارتمانی اویزی

سرخس شمشیری

بسیاری از انواع سرخس ها را می توان به صورت آویزی رشد داد و از زیبایی آن ها استفاده کرد. نکته مهم در نگهداری سرخس تامین رطوبت آن است. کافی است این عامل را به خوبی برایش فراهم تا کنید تا زیبایی اش را به بهترین شکل به نمایش بگذارد. سرخس را هم می توان در گلدان های آویز کاشت و هم به صورت کوکدامای آویز در آورد.

گیاهان اپارتمانی اویزی

گیاهان اپارتمانی اویزی

کالیسیا

کالیسیا که به آن عروس چمن و برگ بیدی مینیاتوری هم می گویند، یکی دیگر از گیاهان اپارتمانی اویزی با رشد رونده است. انواع سبز و صورتی کالیسیا موجود است که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند. نیاز نوری کالیسیا متوسط است و به آبیاری منظم نیاز دارد. با نگهداری کالیسیا در یک گلدان آویز می توانید جلوه گیاه را چندین برابر کنید.

گیاهان اپارتمانی اویزی

گیاهان اپارتمانی اویزی

کاکتوس غوره ای

ساکولنت غوره ای که در انگلیسی به آن رشته مروارید می گویند یکی از بهترین انواع گلهای اویزان اپارتمانی است. برگ های کاکتوس غوره ای ظاهری خاص دارند و به شکل دانه های مروارید روی یک رشته قرار گرفته اند. برای نگهداری این گیاه تنها باید نور کافی را برایش فراهم کنید. کاکتوس غوره ای نوعی ساکولنت است و نباید نگران آبیاری آن باشید. چرا که ساکولنت ها به آبیاری خیلی کمی نیاز دارند.

گیاهان اپارتمانی اویزی

گیاهان اپارتمانی اویزی

سینگونیوم

سینگونیوم بیشتر به خاطر ظاهر خاص برگ هایش شناخته می شود. این گیاه در واریته ها و رنگ های مختلف موجود است. اگر به سینگونیوم اجازه رشد بدهید بعد از مدتی برگ هایش را به زیبایی از گلدان آویزان می کند. این گیاه به طور طبیعی در کف جنگل ها می روید بنابراین به نور زیادی نیاز ندارد. البته انواع ابلق و رنگی سنگونیوم برای حفظ رنگ هایششان به نور بیشتری احتیاج دارند. همچنین بهتر است سینگونیوم را در محیط مرطوب نگه دارید تا رشد بهتری داشته باشد.

انواع گلهای آویز آپارتمانی

انواع گلهای آویز آپارتمانی

گندمی

گیاه گندمی که در انگلیسی به آن گیاه عنکبوتی می گویند یکی دیگر از انواع گلهای آویز آپارتمانی است. این گیاه علاوه بر داشتن نیازهای کم یک مزیت دیگر هم دارد. گندمی گیاهی سمی نیست و افرادی که حیوانات خانگی دارند می توانند با خیال راحت این گیاه را نگهداری کنند. برگ های سبز و کرم گندمی به طور طبیعی حالتی آویزان ندارند و اطراف گلدان پراکنده می شود. اگر می خواهید دکوراسیونی شیک برای منزلتان داشته باشید، از گیاهان اپارتمانی اویزی به خصوص گندمی زیبا غافل نشوید و حتما گوشه ای از خانه را به آن ها اختصاص بدهید.

انواع گلهای آویزی

انواع گلهای آویزی

تیلاندسیا

تیلاندسیا یک گیاه هوازی است که برگ های آن به صورت آویزان رشد می کنند. این گیاه برای کسانی که حس و حال نگهداری از گیاهان را ندارند کاملا مناسب است. در واقع گیاهان هوازی اصلا به خاک نیاز ندارند و لازم نیست نگران ریختن خاک در گوشه و کنار خانه باشید. تیلاندسیا به نور متوسط و کافی نیاز دارد و برای تامین رطوبت لازم است هر چند وقت یکبار به آن آب اسپری کنید. برای بهبود تهویه هوای گیاه بهتر است ظرف گیاه دارای سوراخ باشد تا هوا به راحتی جابه جا شود.

تیلاندسیا

تیلاندسیا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *