گل ها, گیاهان آپارتمانی, مقالات, نگهداری گیاهان

با دلایل سبز شدن گل اسپاتی فیلوم آشنا شوید

شکوفه های گل اسپاتی فیلوم یکی از مهمترین جاذبه های ظاهری این گیاه خانگی همیشه محبوب است. با این حال ممکن است در مواردی، گلهای زیبا و سفید آن به مرور زمان سبز شوند. از آنجا که زیبایی این گیاه در کنار برگهای چرمی و همیشه سبزش به سفیدی گلهای آن است، در این مقاله همراه ما باشید تا با علت سبز شدن گلهای ایپاتی فیلوم و راه درمان و جلوگیری از آن آشنا شوید.

با دلایل سبز شدن گل اسپاتی فیلوم آشنا شوید

علت سبز شدن گل اسپاتی فیلوم چیست ؟!

شایعترین علت سبز شدن گلهای اسپاتی ، شکوفا شدن آنها در پیری است. شکوفه های سفید با افزایش سن اغلب رنگ سبز پیدا می کنند و در صورت تمایل می توانید آنها را از پایه هرس کنید. نور کم ، سازگاری و کود بیش از حد نیز می تواند به سبز شدن شکوفه های اسپاتی کمک کند.

1. پیر شدن شکوفه ها

شایع ترین علت تبدیل شکوفه های اسپاتی از سفید به سبز ، به سادگی پیر شدن اسپات ها است. برخی از گونه های اسپاتی فیلوم با افزایش سن به تدریج سبزتر می شوند. این به دلیل افزایش تولید کلروفیل در اسپات با افزایش سن است. هدف این امر کمک به گیاه برای تولید انرژی است.

“شکوفه” های اسپاتی در واقع برگهای اصلاح شده هستند و از نظر فنی اسپات نامیده می شوند. اسپاتها به دلیل شباهت آنها به برگهای واقعی توانایی تولید کلروفیل را دارند و به گیاه کمک می کنند تا از نور خورشید انرژی بگیرد. در حالی که گلهای اسپاتی از لحاظ زیبایی فوق العاده به نظر می رسند ، اما هدف واقعی آنها جذب گرده افشان برای کمک به تولید مثل گیاه است.

پیر شدن شکوفه ها

چگونه می توان از پیر شدن اسپات ها جلوگیری کرد ؟

اگر می خواهید تا حد ممکن از شکوفه های سفید زیبا لذت ببرید ، سعی کنید گیاهی خریداری کنید که هیچ تغییر رنگی در شکوفه ها نداشته باشد و از انتخاب اسپاتی با هرگونه شکوفایی در حال مرگ خودداری کنید. گیاهانی که جوانه های جدید در حال ظهور دارند ، احتمالاً بیشترین ماندگاری را دارند.

2. نور کم

جدا از شکوفا شدن در پیری ، چندین عامل دیگر نیز وجود دارد که می تواند باعث سبز شدن زودهنگام گلهای اسپاتی شود. نور کم یکی از رایج ترین مسائلی است که باعث ایجاد گل های سبز می شود.

نور کم می تواند منجر به ظهور شکوفه ها با رنگ سبز یا سبز شدن شکوفه های سفید شود. در شرایط کم نور ، گیاه تلاش می کند تا از نور کم موجود انرژی کافی تولید کند. از آنجا که اسپات ها توانایی تولید کلروفیل را دارند و به گیاه در تولید انرژی کمک می کنند ، شرایط کم نور باعث تحریک گیاه برای انجام این کار می شود.

اگر یک اسپاتی که شکوفه های سفید زیبایی دارد را به خانه بیاورید و بلافاصله آن را در شرایط کم نور قرار دهید ، این تغییر در نور می تواند باعث شکوفه زدن گلها رنگ سبز شود. این را با پیر شدن شکوفه ها اشتباه نکنید. اطمینان حاصل کنید که نور مناسب گیاه خود را فراهم کنید تا عمر شکوفه ها به حداکثر برسد.

نکته :

برخی از مردم فکر می کنند که نور اضافی است که باعث می شود اسپاتی به رنگ سبز شکوفا شود ، زیرا تصور می کنند گیاه کلروفیل بیشتری تولید می کند تا نور فراوان موجود را تصرف کند. اینگونه نیست و در حقیقت ، گیاهان غالباً کلروپلاستهای خود را در شرایط نوری زیاد تنظیم مجدد می کنند تا میزان انرژی نور گرفته شده را کاهش دهند و باعث می شود برگها کمتر سبز جلوه کنند.

نور کم

چگونه از سبز شدن گلهای اسپاتی به دلیل نور کم جلوگیری کنیم ؟!

اسپاتی به نور روشن و غیرمستقیم نیاز دارد و بهتر است در فاصله نزدیکیاز پنجره در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد. بدیهی است که نور در یک اتاق تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله موقعیت پنجره ، فصل ، انسداد در خارج از پنجره و همچنین فاصله گیاه از پنجره قرار دارد.

اگر دست خود را در مقابل دیواری در نور روشن و غیرمستقیم بالا نگه دارید ، دست شما باید سایه ای با طرح کلی مبهم ایجاد کند. اگر سایه بسیار کم دیده شود ، نور بسیار کم است.

یک روش عالی دیگر برای قضاوت در مورد نورپردازی ، تهیه یک برنامه نورسنج برای تلفن خود است. فقط کافیست “برنامه نورسنج” را در تلفن همراه خود جستجو کنید. این برنامه از سنسور دوربین تلفن شما استفاده می کند و دقیقاً به شما می گوید که محیط شما تا چه اندازه روشن است.

نور کم

3. کود

کودهایی که از نیتروژن و آهن تشکیل شده اند باعث رشد سریع رویشی و افزایش تولید کلروفیل می شوند. استفاده از این کودها در حد متوسط ​​بسیار مناسب است، اما مقادیر بیش از حد آن می تواند منجر به سبز شدن گلهای اسپاتی شود.

برگهای اصلاح شده گیاه یا همان اسپات ها با تولید کلروفیل بیشتر به مقدار زیاد آهن و نیتروژن پاسخ می دهند و در نتیجه باعث سبز شدن گلهای سفید می شوند.

اسپاتی فیلوم ها به کود زیادی احتیاج ندارند و کوددهی بیش از خد به ریشه ها و شاخ و برگ گیاه آسیب می‌رساند. استفاده از یک کود استاندارد 2-3 بار در سال و در طول فصل رشد و یا افزودن کمی کمپوست به مخلوط گلدان به طور معمول تمام موارد مورد نیاز گیاه را تامین می‌کند.

4. سازگاری

از آنجا که شرایط در خانه شما، به ویژه در مورد سطح نور نسبت به گلخانه ایده آل نیست. جابه جایی می تواند شکوفه های موجود را برای ایجاد یک رنگ سبز تحریک کند.

بنابراین شما باید شذایط ایده آل اسپاتی را در خانه فراهم کنید. این کار باعث تشویق شکوفه ها تا حد ممکن می شود و آنها را از سبز شدن منصرف می کند.

سازگاری

5. تنوع طبیعی

سبز شدن گلها می تواند یک ویژگی طبیعی برای برخی از گونه های اسپاتی باشد که درجه ای از سبز شدن را در قسمت های مختلف آنها نمایان میکند. بنابراین اگر شرایط خوبی را فراهم می کنید اما گلهای اسپاتی شما هنوز سبز می شوند ، در واقع این ممکن است یک ویژگی طبیعی گیاه شما باشد. اما همچنان بر سالم نگه داشتن گیاه خود تمرکز کنید و شرایط مورد نیاز را تنظیم کنید.

و در نهایت چگونه جلوی سبز شدن گلهای اسپاتی را بگیریم ؟

برای اینکه شکوفه های اسپاتی سفید، زیبا و شفاف به نظر برسد، نور روشن و غیرمستقیم ایجاد کنید ، از کوددهی بیش از حد خودداری کنید و اطمینان حاصل کنید که نیازهای اصلی مراقبت از گیاه شما برآورده می شود.

توجه داشته باشید که به دلیل سازگاری با شرایط موجود در خانه ، ممکن است در چند ماه اول شکوفه ها سبز شوند. برخی از گونه های اسپاتی بیشتر در معرض شکوفه های سبز قرار دارند.

چگونه جلوی سبز شدن گلهای اسپاتی را بگیریم

 

1 دیدگاه در “با دلایل سبز شدن گل اسپاتی فیلوم آشنا شوید

  1. Eti Kia گفت:

    راهنمایی شما ارزنده و مفید بود سپاسگزارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *