سلامت بدن, مقالات

با ۸ خواص خارق العاده میوه “به” برای سلامتی بدن آشنا شوید

“به” (Cydonia oblonga) میوه ای باستانی و بومی مناطق مختلف آسیا و مدیترانه است. کشت آن را می‌توان از یونان و روم باستان ردیابی کرد، جایی که به عنوان نماد عشق و باروری عمل می‌کرد. متاسفانه این میوه مفید امروزه به طور قابل توجهی محبوبیت خود را از دست داده است اما بستگان نزدیک آن یعنی سیب و گلابی همچنان از میوه های محبوب به شمار می‌روند. ” به ” برای چندین دهه در طب سنتی مورد استفاده قرار گرفته است، اما تحقیقات علمی در مورد مزایای آنها هنوز در مراحل اولیه است. در این مقاله همراه ما باشید تا با ۸ مورد از فواید مهم “به” برای سلامتی بدن آشنا شوید.

فواید به چیست ؟

۸ مورد از فواید ” به ” برای سلامتی بدن

1. سرشار از مواد مغذی است

به، حاوی فیبر و چندین ویتامین و مواد معدنی ضروری است که آن را به یک مکمل مغذی برای هر رژیم غذایی تبدیل می‌کند. یک قطعه به یعنی چیزی در حدود 92 گرم، موارد زیر را برای بدن تامین می‌کند :

کالری: 52
چربی: 0 گرم
پروتئین: 0.3 گرم
کربوهیدرات: 14 گرم
فیبر: 1.75 گرم
ویتامین سی  : 15٪
تیامین (ویتامین B1): 1.5٪
ویتامین ب۶ : 2٪
مس: 13 درصد
آهن: 3.6٪
پتاسیم: 4 درصد
منیزیم: 2٪

همانطور که می‌بینید، این میوه مقادیر متوسطی از ویتامین C و مس، به علاوه مقادیر کمی ویتامین B، آهن، پتاسیم و منیزیم را تامین می‌کند. این در حالی است که چربی آن نزدیک به صفر است و طیف وسیعی از مواد مغذی را با کالری بسیار کمی ارائه می‌کند.

خواص به

2. حاوی آنتی اکسیدان های قوی است

بسیاری از فواید مربوط به “به” را می توان به منبع غنی از آنتی اکسیدان نسبت داد. آنتی اکسیدان ها استرس متابولیک و التهاب را کاهش می دهند و از سلول های شما در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد، که مولکول های ناپایدار هستند، محافظت می‌کنند.

برخی از تحقیقات نشان می‌دهد که برخی از آنتی اکسیدان های موجود در به، از جمله فلاونول ها مانند کورستین و کامفرول، التهاب را کاهش می‌دهد و از بدن در برابر بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی محافظت می‌کند.

فواید به در بارداری

3. به مدیریت حالت تهوع ناشی از بارداری کمک می‌کند

برخی از شایع ترین علائم در اوایل بارداری حالت تهوع و استفراغ است. برخی از تحقیقات نشان می‌دهد که “به” ممکن است به تسکین این علائم کمک کند. یک مطالعه روی 76 زن باردار اشاره کرد که 1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) شربت “به” به طور قابل توجهی موثرتر از 20 میلی گرم ویتامین B6 در کاهش تهوع ناشی از بارداری است. اگرچه این نتایج امیدوارکننده هستند، اما تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

4. ممکن است مشکلات گوارشی را برطرف می‌کند‍‌

از قدیم در طب سنتی و عامیانه از به برای درمان انواع اختلالات گوارشی استفاده می شده است. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که عصاره به ممکن است از بافت روده در برابر آسیب های مربوط به بیماری های التهابی روده (IBD) مانند کولیت اولسراتیو محافظت کند. در مطالعه‌ای بر روی موش‌های مبتلا به کولیت اولسراتیو مشخص شد که، در موش‌هایی که به آنها عصاره و آب میوه به داده شده بود، در مقایسه با گروه دیگر، آسیب بافت روده بزرگ به طور قابل‌توجهی کاهش پیدا کرد. با این حال، مطالعات انسانی نیز مورد نیاز است.

خواص به برای کبد

5. ممکن است زخم معده را درمان کند

تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که ترکیبات گیاهی موجود در به ممکن است به پیشگیری و درمان زخم معده کمک کند. در یک مطالعه آزمایشگاهی، آب “به” از رشد هلیکوباکتر پیلوری، یک باکتری که عامل ایجاد زخم معده است، جلوگیری کرد.

6. ممکن است علائم رفلاکس اسید را کاهش دهد

چندین مطالعه نشان می‌دهد که شربت به ممکن است به مدیریت علائم بیماری رفلاکس معده (GERD) که معمولاً به عنوان رفلاکس اسید شناخته می‌شود، کمک کند. یک مطالعه 7 هفته ای روی 80 کودک مبتلا به رفلاکس اسید نشان داد که مصرف روزانه مکمل شربت “به” به اندازه داروهایی است که به طور سنتی برای کاهش علائم این بیماری استفاده می‌شود.

در مطالعه‌ای بر روی 137 زن باردار مشخص شد که، دادن دوز 10 میلی‌گرمی شربت به بعد از غذا، به همان اندازه در تسکین علائم رفلاکس اسید مؤثر است. علاوه بر این، در یک مطالعه 4 هفته ای بر روی 96 کودک مبتلا به رفلاکس اسید، استفاده از کنسانتره به همراه با داروهای سنتی باعث بهبود علائم – مانند استفراغ، بیزاری از غذا، آروغ زدن و درد شکم – به میزان بیشتری نسبت به مصرف دارو شد. با این وجود، مطالعات بیشتری مورد نیاز است.

خواص به برای کبد

7. ممکن است در برابر برخی واکنش های آلرژیک از بدن محافظت کند

به ممکن است با سرکوب فعالیت برخی از سلول های ایمنی مسئول واکنش های آلرژیک، علائم مختلف آلرژی را کاهش دهد. Gencydo یک داروی تجاری آلرژی، ترکیبی از آب لیمو و عصاره میوه به است. چند مطالعه کوچک از توانایی آن در پیشگیری و درمان واکنش های آلرژیک خفیف مانند آبریزش بینی و آسم حمایت می‌کند.

علاوه بر این، مطالعات انجام شده بر روی موش ها نشان می‌دهد که عصاره میوه و دانه به ممکن است از درماتیت آلرژیک جلوگیری کرده و آن را درمان کند. با این حال، مشخص نیست که آیا آنها همان تأثیر را در انسانها نیز خواهند داشت یا خیر. این در حالی است که برخی از کارشناسان حدس می‌زنند که محصولات به ممکن است جایگزین ایمن برای داروهای سنتی آلرژی باشند، اما تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

فواید به

8. ممکن است از عملکرد مناسب ایمنی بدن حمایت کند

به ممکن است از سیستم ایمنی بدن شما حمایت کند. چندین مطالعه آزمایشگاهی نشان می دهد که این میوه دارای خواص ضد باکتریایی است که ممکن است به جلوگیری از رشد بیش از حد برخی باکتری های مضر کمک کند.  علاوه بر این، یک عدد “به” دارای 15 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C است که همین مقدار برای یک سیستم ایمنی سالم و کارآمد ضروری است.

همچنین یک عدد “به” 6 تا 8 درصد از نیاز روزانه بدن به فیبر را نیز تامین می‌کند. مصرف فیبر کافی از باکتری های سالمی که در دستگاه گوارش شما زندگی می‌کنند و به عنوان میکروبیوم روده شناخته می‌شوند، حمایت می‌کند. حفظ یک میکروبیوم روده سالم ممکن است التهاب را کاهش دهد و مقاومت در برابر عفونت های ناشی از باکتری های مضر در دستگاه گوارش شما را بهبود بخشد.

خواص به برای قلب

چگونه به را مصرف کنیم ؟؟

“به” برخلاف میوه های محبوب تر، به ندرت به صورت خام مصرف می‌شود چراکه گوشتی بسیار سفت و طعم ترش و گس دارد. بنابراین، بیشتر دوستداران این میوه، آن را به صورت پخته مصرف می‌کنند.

بعد از خلال کردن یک عدد به، آن را در قابلمه ای با آب و مقدار کمی شکر بریزید و بگذارید بجوشد تا گوشت آن نرم شود. همچنین می‌توانید با افزودن ادویه هایی مانند وانیل، دارچین و زنجبیل طعم آن را لذیذ تر کنید.

علاوه بر این، می‌توانید مربای به درست کنید. با این حال، باید حواستان به محتوای شکر باشد، زیرا مربا دارای قند افزوده بالایی است و خوردن آن برای افرادی که قند دارند مضر است.

خواص به

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *