خلاقیت, گل آرایی, گل ها, مقالات

خودتان تاج گل عروس بسازید (1) + عکس

 

امروزه تاج گل عروس طرفداران زیادی دارد و بسیاری از عروس ها در عکاسی فرمالیته‌ی خود و یا مراسم نامزدی و عروسی، از گلهای زیبا بر روی سر خود استفاده می‌کنند. چه خودتان عروس باشید چه بخواهید در مهمانی از گل استفاده کنید، یک تاج گل دخترانه ایده‌ خوبی برای زیباتر کردن خودتان است. در هر فصلی که هستید، استفاده از شکوفه های تازه‌ی آن فصل می‌تواند بهترین گل برای استفاده بر روی تل باشد. اما به جای خرید تاج گل سر بهتر است خودتان آن را درست کنید!

تاج-گل-عروس--2

پس میتوانید به جای خرید تاج گل سر برای تاج گل ساقدوش تاج گل عقد، نامزدی و یا هر رویداد دیگری، گلهای مورد علاقه خود را خریداری کرده و یک تاج بافته از آنها بسازید. همچنین میتوانید با استفاده از مقاله‌ی راهنمای خرید دسته گل ، با نماد و انواع گلهای قابل استفاده در دسته گل آشنا شده و دسته گل مورد نظرتان را انتخاب کنید. در این مقاله 1 مدل از 3 مدل آموزش ساخت تاج گل عروس به طور کامل آورده شده است، با ما همراه باشید. همچنین میتوانید در مقاله های بعدی مدل های بیشتری از آموزش ساخت تاج گل ، مانند تاج گل بدون سیم و تاج گل مصنوعی را فراگیرید.

تاج-گل

طرز درست کردن تاج گل عروس ( گلهای طبیعی )

ساخت تاج با استفاده از سیم

وسایل مورد نیاز :

  • یک رول سیم 
  • نوار گلسازی 
  • روبان در رنگ دلخواه 
  • قیچی 
  • انبر دست 
  • گلهای مورد علاقه‌ی شما

 

تاج-گل-عروس1. سر خود را اندازه گرفته و 5 سانتی متر به آن اضافه کنید. اگر قرار است این تاج را برروی موی شینیون شده قرار دهید بهتر است که اندازه‌ی موی شینیون را حساب کنید. حواستان به سایز گلها بر روی سر خود باشید.

 

تاج-گل-ساقدوش2. بر اساس اندازه‌ی گرفته شده، یک قطعه سیم نازک و قابل انعطاف را ببرید. سعی کنید از گلهایی با گلبرگ های زیاد استفاده کنید. از نوار سبز رنگی که در مغازه های لوازم گلسازی و یا در گلفروشی ها وجود دارد، برای ثابت ماندن گلها بر روی سیم استفاده کنید. 

 

3. در این مرحله برای تاج گل عروس با سیم حلقه بسازید و انتهای 2 لبه را حدود 3 سانت برروی هم بیاورید. حلقه باید کاملا گرد باشد و شکل خود را حفظ کند. اگر سیم خیلی نرم است و نیمتواند سفت باشد بهتر است دور آنرا دوباره سیم بپیچید تا محکم تر بایستد. 

4. نوار سبز رنگ مخصوص گل را دور تا دور سیم بپیچید تا بستری مناسب برای زدن گلها فراهم شده و سازگاری بیشتری داشته باشد. حتی برای ضخیم تر شدن میتوانید چند دور نوار بپیچید.

 

ارسال-تاج-گل

 

5. گلهای مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کرده و ساقه‌ها را از زیر گل به اندازه ی 3 الی 5 سانتی متر برش دهید. برای بریدن گلهای طبیعی از قیچی و گلهای مصنوعی از انبردست استفاده کنید. سعی کنید تمامی ساقه ها به یک اندازه قطع شوند. این کار به آراسته تر شدن تاج گل عروس کمک بیشتری خواهد کرد. سعی کنید از گل های بزرگ ، متوسط و کوچک استفاده کنید. این روش به تاج شما تنوع می بخشد.

طرز-درست-کردن-تاج-گل

6. گلها را با الگویی که دوست دارید و رنگ بندی دلخواهتان مرتب کنید. در ابتدا گلها را به نوار نپیچید چرا که اعمال تغییرات بر روی گلهای جدا از سیم راحت تر است. پس گلها را در اندازه ها و رنگ های دلخواهتان به صورت دایره ای روی میز بچینید تا طرح دلخواهتان درست شود. در این قسمت ما چند مدل پر طرفدار و زیبا را برای شما مثال میزنیم :

مدل های پرطرفدار و زیبا برای ساخت تاج :

  • بزرگترین گلها را در قسمت بالایی جلوی تاج قرار دهید و هرچه به سمت عقب تاج میروید از گلهای کوچکتر استفاده کنید. 
  • سعی کنید تمام گلها در یک جهت و رو به بالای تاج باشند .
  • گلها لازم نیست همگی در یک فاصله از هم قرار داشته باشند. میتوانید آنها را در فاصله های نزدیک یا دور از هم و یا هر اندازه که میخواهید قرار دهید. 
  • به جای وصل کردن گلها به کل سیم میتوانید تنها در قسمت جلویی سر از گل استفاده کنید. ( این روش برای بردن تاج زیر شال یا روسری روش مناسبی است. )

 

7. اولین گل را به پایه سیم بچسبانید. گل را موازی سیم قرار داده و ساقه در امتداد سیم به صورت افقی قرار داده شود. چند دور نوار سبز رنگ را دور ساقه و سیم بپیچانید تا کاملا محکم شود. سیم را دقیقا از زیر شکوفه شروع کرده و تا زمانی که به انتهای ساقه برسید، محکم بپیچانید. در انتها نوار را برش داده و لبه‌ی آن را محکم به سیم بچسبانید.

تاج-گل-عقد

 

8. دومین گل از تاج گل عروس را درست پشت سر گل اول قرار داده و به همان طریق با نوار محکم کنید. در این مدل تاج گل طبیعی عروس هرچه شکوفه ها به هم نزدیکتر باشند و همپوشانی بیشتری داشته باشند، تاج گل شما پررنگ تر و سنگین تر خواهد شد. اما هرچه شکوفه ها دورتر از هم باشند، شما یک تاج گل دخترانه ، نازک و ظریف خواهید داشت.

آموزش-ساخت-تاج-گل

9. تمامی گلهایی که در این مدل تاج گل طبیعی عروس استفاده کرده اید را به دور حلقه بپیچید تا گلهایتان تمام شود. بعد از تمام شدن گلها از ادامه ی آنها، روبان را اضافه کنید و تا انتها بر روی همپوشانی سیم ها بیاورید. به آرامی روبان را روی سیم ثابت کنید و گره‌ی پاپیونی بزنید.

تاج گل دخترانه

10. تاج گلتان آماده است و میتوانید آن را روی سرتان امتحان کنید. اگر خلأ یا شکافی بین گلها وجود دارد که شما نمیپسندید، به آرامی گلهای آن قسمت را جدا کرده و یکی دیگر را وارد کنید و ببندید. در پایان نیز اگر نمیخواهید گلهایتان پژمرده شوند بهتر است با راهمای جلوگیری از پژمرده شدن گلها بیشتر آشنا شوید. این مدل تاج گل طبیعی عروس برای دختر ها و عروس خانم هایی که برای عکاسی فرمالیته تاج گل عروس میخواهند، بسیار کاربردیست. پس بهتر است به جای خرید تاج گل سر، با این آموزش ساخت تاج گل طبیعی، خودتان یک تاج گل زیبا درست کنید.

مدل-تاج-گل-طبیعی-عروس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *