اخبار, مقالات, نگهداری گیاهان

هرگز از آب مقطر ( آب نرم ) برای گیاهان خود استفاده نکنید !!

یکی از روش هایی که در آن ناخالصی آب تا حدودی گرفته می‌شود، روش تقطیر آب است که در نهایت آب مقطر حاصل می‌شود. آب مقطر می‌تواند معجزه کند ! برای مثال از کاهش میزان صابون مورد استفاده در شستن لباس ها گرفته تا درخشیدن انواع ظروف نقره و استیل همگی با استفاده از آب مقطر حاصل می‌شود و به طور کلی آب مقطر یا آب نرم مزایای زیادی دارد. اما مهم نیست که این آب چقدر برای مصارف خانگی مفید است، نکته مهم اینجاست که آب مقطر نباید برای برای بعضی از گیاهان استفاده شود چرا که در طولانی مدت خسارات جبران ناپذیری برای آن ها به همراه دارد.

آب مقطر چیست

آب مقطر چیست

اما آب مقطر چیست ؟

آب مقطر نوعی آب است که از طریق فرایند تبادل یونی و یا تقطیر برای حذف مواد معدنی خشن، از آب شهری تصفیه می‌شود. در طی فرآیند تبادل یونی، آب کلسیم ، منیزیم ، آهن و سایر مواد معدنی و فلزات محلول خود را از دست می‌دهد. و در عوض ، با کلرید سدیم که معمولاً به عنوان نمک شناخته می‌شود ، اشباع می‌شود. این آب درجه سختی کمتری دارد و به همین دلیل کاربردهای زیادی دارد. اما استفاده از آن برای آبیاری بعضی گیاهان جزء این کاربردها نیست.

جرا آب مقطر برای بعضی گیاهان مضر است ؟

آب نرم شده یا به اصطلاح مقطر برای اکثر گیاهان گزینه مناسبی نیست. اما چرا ؟ این به این دلیل است که نمک اضافی که در طی فرآیند تبادل یونی به آب اضافه می‌شود ، برای گیاهان از جمله ساکولنت ها بسیار زیاد است. اگرچه ممکن است آب نرم برای ما انسانها مزه دار نباشد ، اما گیاهان مطمئناً آن را دوست ندارند.

بیشتر نرم کننده های آب از کلرید سدیم به عنوان محلول نمک برای نرم شدن آب استفاده می‌کنند. در طولانی مدت ، این امر می‌تواند باعث تجمع تدریجی سدیم در خاک گلدان یا باغ شود. در نهایت، باعث رشد نامناسب و مشکلات دیگر در گیاهان می‌شود.

به طور کلی اگر گیاهان خود را با آب نرم آبیاری کنید، یک لایه نمک روی سطح خاک شروع به تجمع می‌کند و این امر سبب می‌شود، منافذ خاک و ریشه ها مسدود شده و راه رسیدن مواد مغذی و آب به گیاه محدود شود. علاوه بر این امر اگر سطح نمک در بستر خاک شما زیاد شود، باغ شما به زودی برای هر نوع پوشش گیاهی نامناسب خواهد شد.

طبق تحقیقات انجام شده تنها 70 میلی گرم در لیتر بالاترین میزان سدیم قابل قبول در آب است. در بافت گیاهی 5 درصد و در مورد خاک 230 میلی گرم در لیتر است. بنابراین هر چیزی فراتر از آن ممکن است منجر به صدمه ای به گیاه شود.

آب مقطر برای بعضی گیاهان مضر است

آب مقطر برای بعضی گیاهان مضر است

اما بهترین جایگزین برای استفاده از آب نرم چیست ؟!

خوب، از آنجا که برای هر مشکلی در جهان راه حلی وجود دارد، برای استفاده از آب مقطر نیز روش های مختلفی وجود دارد که یکی از آنها استفاده از نرم کننده آب بدون نمک است. نرم کننده های آب بدون نمک در واقع مواد معدنی را از آب حذف نمی‎کند، اما اثرات پوسته پوسته شدن آب سخت را بدون حذف کلسیم و منیزیم کاهش می‌دهد. شما می‌توانید از نرم کننده های آب بدون نمک به عنوان یک وسیله برای تنظیم آب گیاهان خود فکر کنید.

چرا بهتر است برای گیاهان از نرم کننده های آب بدون نمک استفاده کنیم ؟

بر خلاف نرم کننده های آب بر پایه نمک، نرم کننده های آب بدون نمک باعث می‌شوند آب بدون کاهش مواد معدنی مانند آهن ، منیزیم و کلسیم ، اثرات پوسته پوسته شدن آن را کاهش دهد. نرم کننده های آب بدون نمک از فرآیند تبادل یونی برای رسوب کلرید سدیم یا پتاسیم در آب استفاده نمی‌کنند. در عوض، آنها فقط کیفیت آب را تضمین می‌کنند و آن را اصلاح می‌کنند تا برای گیاهان سالم تر شود.

خروج آب از نرم کننده های بدون نمک مانند نسخه بهبود یافته آب سخت است. این آب دارای تمام مواد معدنی طبیعی مورد نیاز گیاهان برای رشد سالم و بدون اضافات نمک های مضر است.
نرم کننده های آب بدون نمک، آبی را به مه ارائه می‌دهند که عاری از نمک اضافی است و بهترین چیز این است که آنها به مراقبت زیادی نیز احتیاج ندارند.

اکنون که می‌دانید نرم کننده های آب بدون نمک بهترین جایگزین برای سیستم نرم کننده معمولی آب هستند ، باید انواع آنها را بدانید. در اینجا سه ​​مورد از بهترین نرم کننده های آب بدون نمک معرفی شده است.

بهترین آب برای گیاهان

بهترین آب برای گیاهان

سخن پایانی …

در نتبجه، استفاده از آب نرم روی گیاهان مانند کشتن آهسته و تدریجی گیاهان است. بنابراین ، توصیه می‌کنیم از این آب برای آبیاری گیاهان خود استفاده نکنید. آب نرم غنی از سدیم است که می تواند در طولانی مدت ناسالم باشد.

در عوض ، از آب فرآوری شده با نرم کننده آب بدون نمک استفاده کنید زیرا نمک اضافی ندارد و مواد معدنی سخت را از دست داده است کرده که بر رشد گیاهان شما تأثیر نمی‌گذارد.

در نهایت، به یاد داشته باشید که نرم کننده های آب بدون نمک، نمک را حذف نمی‌کنند ، اما اثرات پوسته پوسته شدن آب سخت را بدون حذف کلسیم ، منیزیم ، آهن و سایر مواد معدنی سخت کاهش می‌دهند. بنابراین، این کار مانند پردازش آب بدون از دست دادن عناصر ضروری آن است.

چه آبی برای رشد گیاهان مناسب است

چه آبی برای رشد گیاهان مناسب است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *