گیاهان آپارتمانی, مقالات

چگونه بیماری دراسنا بلالی را درمان کنیم؟

دراسنا بلالی گیاهی سبز و مقاوم است که می تواند جلوه منزل شما را چندین برابر کند. اما گاهی ممکن است گیاهتان به بیماری دچار شود و طراوت همیشگی خود را از دست بدهد. اگر علت زرد شدن برگهای دراسنا بلالی ، علت افتادگی برگ دراسینا بلالی و سوختن نوک برگ دراسنا بلالی را بدانید به راحتی می توانید از این عوارض جلوگیری نمایید. در این مقاله با بیماری ها و آفات دراسنا بلالی و راه های پیشگیری و درمان آن ها آشنا می شویم. اگر شما هم می خواهید گیاهتان همیشه سبز و سالم مانده و به منزلتان زیبایی ببخشد، با ما همراه شوید.

بیماری های دراسنا بلالی

علت زرد شدن برگهای دراسنا بلالی

آبیاری بیش از اندازه و پوسیدگی ریشه مهم ترین علت زرد شدن برگهای دراسنا بلالی است. در این حالت برگ های دراسنا رنگ سبز خود را از دست داده و کم کم برگ ها زرد و شل می شوند. البته علت زرد شدن برگ دراسنا و ریزش آن ها از قسمت زیرین، به دلیل رشد گیاه بوده و مسئله ای طبیعی می باشد. پس تا وقتی که برگ های جدید جای برگ های قبلی را می گیرند و گیاه رشد خود را حفظ کرده است، نباید نگران بود.

زرد شدن برگ دراسنا بلالی

زرد شدن برگ دراسنا بلالی

سوختن نوک برگ دراسنا بلالی

گرمای هوا و کمبود رطوبت باعث سوختن نوک برگ های دراسنا بلالی می شود. زرد شدن حاشیه برگ ها و در نهایت ریزش آن ها هم از نشانه های تشنگی و کمبود رطوبت گیاه هستند. در صورت مشاهده این علائم بهتر است گلدان را به محیط خنک تری منتقل کرده و برای تامین رطوبت از روش غبارپاشی یا ساخت جزیره کمک بگیرید.

 

سوخنم نوک برگهای دراسنا بلالی

سوخنم نوک برگهای دراسنا بلالی

ریزش برگ ها و توقف رشد گیاه

سرد بودن بیش از حد هوای باعث بروز این مشکل در دراسنا می شود. باید سریعا گیاه را به محیطی گرم تر منتقل کنید تا همه برگ های خود را از دست ندهد.

ریزش برگ های سبز

نوسانات دمایی محیط باعث ریزش برگ های سبز گیاه دراسنا می شود. قرار گرفتن در معرض جریان هوای شدید، جابه جایی و تغییر مکان ناگهانی گلدان هم می تواند باعث ریزش برگ ها شود. در این صورت نگران نباشید چرا که با نگهداری مناسب گیاه دوباره برگ های جدید داده و به رشد خود ادامه می دهد.

 

قهوه ای شدن نوک برگ ها و زرد شدن حاشیه آن ها

این مشکل ناشی از خشک بودن هوا یا سرد بودن محیط است. به کمک روش های تامین رطوبت گیاهان، رطوبت اطراف دراسنا را بالا ببرید و گلدان را در مکانی گرم تر قرار دهید.

علت زرد شدن برگهای دراسنا بلالی

علت زرد شدن برگهای دراسنا بلالی

علت افتادگی برگ دراسینا بلالی

علت افتادگی برگ دراسینا معمولا آبیاری زیاد و باتلاقی شدن خاک است. دقت کنید که برای آبیاری درایسنا حتما بایسد صبر کنید تا خاک گیاه خشک شود. همچنین زهکش خاک و گلدان را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هنگام آبیاری، آب اضافی از سوراخ زیر گلدان خارج می شود.

بی رنگ و خشک شدن برگ ها

این مشکل به دلیل قرار گرفتن گیاه در معرض نور زیاد پیش می آید. برای این که رنگ برگ ها برگردد گلدان را به مکانی با سایه بیشتر منتقل کنید.

لکه های قهوه ای روی برگ ها

معمولا این عارضه از کمبود آبیاری و تشنگی گیاه ناشی می شود. دراسنا قادر است دوره های کوتاه خشکی را تحمل کند اما در صورت تشنگی کشیدن طولانی مدت، گیاه آسیب می بیند. بنابراین حتما به آبیاری منظم گیاه توجه کنید تا به این مشکل دچار نشود.

لکه های سیاه روی برگ دراسنا

لکه های سیاه روی برگ دراسنا

از بین رفتن نوار رنگی برگ ها

اگر گیاه نور کافی دریافت نکند برگ هایش ترکیب رنگی خود را از دست داده و سبز می شوند. برای رفع مشکل یاسد گیاه را به مکانی با نور بیشتر منتقل کنید تا نور موردنیاز خود را دریافت نماید.

لکه های خاکستری مایل به قهوه ای روی برگ ها

این علائم نشان می دهد که گیاه شما به بیماری قارچی مبتلا شده است. هوای سرد و مرطوب باعث افزایش حتمال ابتلا یه بیماری قارچی می شود. برای پیشگیری از این بیماری از خیس کردن برگ های گیاه خودداری کنید. برای درمان بیماری های قارچی می توانید از سموم قارچ کش مثل مانکوزب طبق دستور توصیه شده استفاده نمایید.

ریز بودن برگ های جدید و کند شدن رشد گیاه

کمبود مواد مغذی باعث این مشکل می شود. برای تغذیه گیاه می توانید از کود شیمیایی مخصوص گیاهان آپارتمانی هر دو هفته یک بار استفاده کنید.

آفات دراسنا بلالی

زخم های سفید پنبه ای روی برگ ها

این بیماری توسط حشره آفت ایجاد می شود. برای مبارزه با آفت می توانید هر دو هفته یکبار با سموم حشره کش گیاه را سمپاشی نمایید.

آفات دراسنا

آفات دراسنا

زرد شدن و تارعنکبوتی شدن سطح زیرین برگ ها

عامل این بیماری آفت کنه قرمز می باشد. اگر رطوبت گیاه کم باشد احتمال ابتلا به کنه اقزایش پیدا می کند. پس برای پیشگیری از این آفت رطوبت موردنیاز گیاه را تامین کنید. در صورت ابتلای گیاه به کنه باید از سموم کنه کش مخصوئص طبق دستور استفاده شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *