تراریوم, خلاقیت, طراحی, گیاهان آپارتمانی, مقالات

تزیین خلاقانه خانه با گل و گیاه + ایده تصویری

[vc_row][vc_column][vc_column_text class=”ab-item”]

از مهم ترین قسمت های دکوراسیون، چیدمان گلدان در آپارتمان است. کاشت و نگهداری گیاهان، لذتی بی نظیر دارد و تزیین خانه با گل طبیعی ، علاوه بر افزایش زیبایی خانه، می‌تواند شانس و خوشبختی را نیز به خانه‌ی شما بیاورد. در  طراحی دکوراسیون با گیاهان آپارتمانی لازم نیست که حتما از لوازم گران قیمت استفاده کنید تا به نتیجه دلخواهتان برسید بلکه گاهی میتوان با وسایل و کارهای ساده و ارزان قیمت نتیجه های بسیار مطلوبی گرفت. چیدمان کاکتوس و گیاهان در خانه روش های مختلفی دارد و به صورت عمده قرار گیری آنها، به نور مورد نیاز گیاهان بستگی دارد. با ما همراه باشید تا با تعدادی از ایده های خلاقانه و مدرن آشنا شوید.

چیدمان-گلدان-در-آپارتمان

گیاهان خود را خلاقانه بچینید + ایده تصویری

[/vc_column_text][vc_column_text text_larger=”no”]

با انواع دکوراسیون با گیاهان آپارتمانی آشنا شوید !

گلدان‌های آویز

ممکن است در زندگی آپارتمانی امروز فضای کافی برای نگهداری گیاهان، بر روی زمین یا میز نداشته باشید یا اصلا دوست نداشته باشید گلدانها فضای زمین را اشغال کنند. یک راه مناسب در این مورد استفاده از گلدان های دیواری یا گلدان های آویز است که به راحتی می توانید در منزل و با کمترین امکانات با کنف گلدان های آویز بسازید.

ساخت گلدان آویز با کنف

تزیین-خانه-با-گل-طبیعی

گلدان‌های آویز

خانه‌های جنگلی !

با چیدمان گلدان ها در آپارتمان و در کنار هم میتوانید فضای کوچکی مانند جنگل ایجاد کنید و علاوه بر ایجاد زیبایی در منزلتان از مزایای وجود گیاهان مانند تولید اکسیژن ، تصفیه هوا، افزایش رطوبت محیط و … نیز بهره ببرید. زیرا همانگونه که می دانید برخی از گیاهان تصفیه کننده قوی هوا هستند.

گیاهان تصفیه کننده قوی هوا را بشناسیم

 

دکوراسیون با گیاهان آپارتمانی

خانه‌های جنگلی !

 

کوکداما

کوکداما یک روش ژاپنی است که طبق آن برای جلوگیری از آلودگی های آب و خاک، ریشه‌ی گیاه رو داخل خزه و خاک با کنف میپیچند. کوکداما را می‌توان به راحتی آویزان کرد و یا روی میز قرار داد. اکثر گیاهان را می‌توان به روش کوکداما درست کرد. اما گیاهانی که ریشه های کمتری دارند، در این روش زیباتر ظاهر می‌شوند.

[/vc_column_text][woodmart_products layout=”carousel” taxonomies=”337″ slides_per_view=”6″ autoplay=”yes” hide_pagination_control=”yes” hide_prev_next_buttons=”yes” center_mode=”no” wrap=”no” sale_countdown=”0″ stock_progress_bar=”0″ highlighted_products=”0″ products_bordered_grid=”0″ lazy_loading=”yes” scroll_carousel_init=”no”][vc_btn title=”مشاهده محصولات بیشتر کوکداما” style=”flat” color=”danger” size=”lg” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Firanderakht.com%2Fproduct-category%2Fkokdama%2F|||”][vc_column_text text_larger=”no”]

تزیین خانه با گل طبیعی

کوکداما

میز گلدانی !

شما میتوانید میز اتاق نشیمن خود را تبدیل به یک گلدان کنید یا با خلاقیت در گلدان ، آن را تبدیل به یک میز کنید. در میزهای بسته باید گیاهان مناسب تراریوم را قرار دهید تا به شرایط داخلی آنجا عادت داشته باشند. اما در میزهایی که یک طرف آنها باز است، می‌توانید از گیاهان دیگر نیز استفاده کنید. به عکسهای زیر توجه کنید :

چیدمان-کاکتوس-در-خانه

میز گلدانی !

 

خلاقیت در وسایل کهنه

برای چیدمان گلدان در آپارتمان خود، میتوانید از وسایل کهنه استفاده کرده و گلدان های جذاب بسازید برای مثال میتوانید از کشو های قدیمی یک دراور که دیگر آنها را نمیخواهید به جای گلدان یا زیر گلدانی استفاده کنید و به طور نا منظم آن هارا باز و بسته نگه دارید. آکواریوم قدیمی منزلتان یا حتی جعبه های چوبی میوه نیز ایده های خوبی برای چیدمان گلدان در آپارتمان هستند. حتی در محل کار نیز برای پرداخت هزینه کمتر می‌توانید از وسایل بلا استفاده کمک بگیرید و یک دفتر کار سبز برای خودتان درست کنید.

خلاقیت-در-گلدان

خلاقیت در وسایل کهنه

[/vc_column_text][woodmart_products layout=”carousel” taxonomies=”240″ slides_per_view=”6″ autoplay=”yes” hide_pagination_control=”yes” hide_prev_next_buttons=”yes” center_mode=”no” wrap=”no” sale_countdown=”0″ stock_progress_bar=”0″ highlighted_products=”0″ products_bordered_grid=”0″ lazy_loading=”yes” scroll_carousel_init=”no”][vc_btn title=”مشاهده بیشتر محصولات گل و گیاه” style=”flat” color=”danger” size=”lg” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Firanderakht.com%2Fproduct-category%2Fbuy-houseplants%2F|||”][vc_column_text text_larger=”no”]

چیدمان مرتب و منظم

میتوانید با استفاده از استند جلوه‌ی گیاهان خود را بیشتر کنید و روحی تازه به منزل خود ببخشید. امروزه انواع استند ها در بازار های گل و گیاه و مغازه‌های لوازم دکوری یافت می‌شوند. اما با استفاده از کمی سلیقه و ابزارآلات و تکه‌های چوب، می‌توانید خودتان یک استند زیبا درست کنید.

خلاقیت-در-گلدان

چیدمان مرتب و منظم

 

گیاهان خود را قاب بگیرید!

برای داشتن یک عنصر دکوری منحصر به فرد میتوانید بخشی از گیاهان خود را قاب بگیرید. برای مثال بعضی گیاهان برگهای شگفت انگیزی دارند که در ابتدای خرید آنها، در بهترین حالت خود هستند. می‌توانید در همان زمان 1 یا 2 برگ سالم و زیبای آنها را بچینید و قاب کنید، تا علاوه بر داشتن یک عنصر زنده، از دیدن یک قاب عکس زیبا در اتاق خود لذت ببرید.

دکوراسیون-با-گیاهان-اپارتمانی

گیاهان خود را قاب بگیرید!

 

گلدان یا آباژور !

تلفیق یک آباژور با یک تراریوم، ایده‌ی خلاقانه و منحصر به فردی است که می تواند در دکوراسیون اتاق خواب شما جلوه‌ی خاصی داشته باشد. چیدمان کاکتوس در خانه بهترین گزینه برای این ترکیب محسوب می‌شود چرا که کاکتوس و ساکولنت، از جمله گیاهان آپارتمانی مقاوم به حساب می‌آیند.

خلاقیت-در-گلدان3

گلدان یا آباژور !

 

دکور طبقاتی سبز

میتوانید از گیاهان برای زیبا کردن قفسه های دکوری خود استفاده کنید. گیاهان سبز در کنار کتابها و مجسمه‌های تزیینی، ترکیب زیبایی به وجود می‌آورد. کافیست یکبار امتحان کنید!

تزیین-خانه-با-گل-طبیعی

دکور طبقاتی سبز

 

سرویس بهداشتی !؟

حمام و دستشویی خود را با گیاهان تزیین کنید تا هم چیدمانی مدرن داشته باشید و هم آلودگی ها از شما دور شود. اگر مایلید که با این گیاهان آشنا شوید و نمونه هایی از نحوه چیدمان آن‌ها را مشاهده کنید.

گیاهان مناسب سرویس بهداشتی و حمام

چیدمان-گلدان-در-آپارتمان-2

سرویس بهداشتی !؟

تراس سبز

با استفاده از گیاهان میتوانید بالکنی زیبا و دنج برای خود درست کنید. لازم به هزینه‌های کلان برای کف و دیواره های تراس نیست. تنها کافیست با صرف کمی وقت و سلیقه، گلدان های آویز و گیاهان مناسب فضای باز را انتخاب کنید و در بالکن خود قرار دهید.

خلاقیت-در-گلدان

تراس سبز

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *