گل ها, گیاهان آپارتمانی

معرفی 6 نوع گل از انواع گل بگونیا

انواع گل بگونیا

ترین گیاهان آپارتمانی است که می توانید در خانه های کوچک و خود پرورش دهید؛ زیرا این گیاه برای هر نوع سلیقه ای مدل متفاوتی دارد و در صورت فراهم بودن شرایط رشد، پرورش آن کار چندان دشواری نیست. علاوه بر این ها گیاهان بگونیا شاخ و برگ های بسیار زیبایی دارند و پرورش و نگهداری آن ها در خانه می تواند حس بسیار خوبی را به شما منتقل کند. برای این که بهتر با انواع گل بگونیا آشنا شوید، ادامه مقاله را مطالعه بفرمایید. در این مقاله درمورد مدل های مختلف گل بگونیا توضیح داده شده است.

انواع گل بگونیا

در ادامه به بررسی 6 نوع گل بگونیا می پردازیم. انواع مختلف این گیاه عبارت اند از:

  • بگونیا بال فرشته

بگونیا بال فرشته که به آن اسکارلت بگونیا نیز گفته می شود، مدلی است که به صورت بوته ای رشد می کند و همیشه سبز است. این گیاه برگ های بزرگ و براق با حاشیه های قرمز دارد. برگ های این گیاه به شکل بال فرشته هستند و به همین دلیل این گونه نام گذاری شده است. گل های این گیاه حالت مومی دارند و به صورت خوشه ای رشد می کنند. در بین انواع بگونیا، نوع بال فرشته ای از ساقه ها آویزان می شود و می تواند رنگ هایی مانند قرمز، سفید، نارنجی و یا صورتی داشته باشد. بگونیا بال فرشته ای یک نوع بگونیا با ساقه عصایی است که اگر آن را هرس نکنید ممکن است بتواند تا 60 سانتی متر رشد کند.

  • بگونیا لوسرنا

بگونیای لوسرنا یکی از مدل های بگونیا گلدار است که همیشه سبز است. این گیاه در مقایسه با انواع گل بگونیا شکوفه های کمتری دارد؛ اما مزیتی که آن را از سایر انواع آن متمایز می کند، داشتن شکوفه در تمام سال است؛ بنابراین می توانیم آن را از انواع گیاهان آپارتمانی همیشه گلدار در نظر بگیریم. برگ های این گیاه، باریک و به رنگ سبز زیتونی هستند که روی آن ها لکه های نقره ای کوچک نیز دیده می شود. رگبرگ گیاه نیز رنگ های قرمزی دارد. گل های این گیاه به صورت دسته های بزرگ رشد می کنند و از ساقه آویزان می شوند. بگونیا لوسرنا با ساقه نیشکر است؛ یعنی اگر آن را هرس نکنید گیاه می تواند تا ارتفاع حدود یک متر نیز رشد کند.

انواع گل بگونیا

  • بگونیا خالدار

یکی دیگر از گیاهانی که در بین انواع گل بگونیا دیده می شود، بگونیا ماکولاتا است. این بگونیا را با نام های بگونیای قرل آلا یا بگونیای خالدار نیز می شناسند. بوته این گیاه در تمام روز های سال سبز است. برگ های این گیاه بسیار بزرگ، براق و به رنگ سبز زیتونی هستند که با نقطه های سفید رنگی رشد می کنند. این بگونیا نیز مانند بگونیا لوسرنا شکوفه های کمتری دارد؛ اما مزیتی که دارد این است که می تواند برگ های سبز و زیبای خود را در تمام طول سال حفظ کند. این گیاه را در صورتی که هرس نکنید، می تواند تا 3 متر یا بیشتر رشد کند.

  • بگونیا رکس

بگونیا رکس که به آن بگونیا برگ فانتزی نیز می گویند، یکی از زیبا ترین برگ ها را در میان انواع گل بگونیا دارد. شرایط نگهداری گیاه بگونیا رکس بسیار آسان است و بیشتر افراد آن را به دلیل شاخ و برگ های بزرگ و زیبایی که دارد، پرورش می دهند. بگونیا رکس عادت دارد که به صورت توده رشد کند. شاخ و برگ های این گیاه در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و برگ های آن از زمین ساقه به وجود می آیند؛ از این رو ممکن است ژولیده، چروکیده، خالدار، رگه دار، مومی و یا صاف باشند. بگونیا رکس تقریبا بین 30 تا 60 سانتی متر رشد می کند و عرض آن نیز حدودا به همین اندازه است.

بگونیا خالدار و بگونیا رکس

  • بگونیا سمپرفلورنس

بگونیا سمپرفلورنس یکی دیگر از انواع گل بگونیا متفاوت در بازار است که بوته کوچکی دارد و در تمام فصل های سال سبز است. این گیاه رشد بسیار آسانی دارد و به راحتی با شرایط داخلی خانه سازگار می شود؛ از این رو آن را گیاهی محبوب برای رشد در آپارتمان و خانه های کوچک به شمار می آورند. این مدل بگونیا طیف بسیار گسترده ای از گل های قرمز، سفید، نارنجی و صورتی دارد. مدل های پیوندی و جدید تر این مدل گیاه به طور منظم تری رشد می کنند، فشرده تر هستند و شکوفه های بزرگ تری دارند. این نوع که در میان انواع بگونیا با نام بگونیای مومی نیز شناخته می شود، می تواند بین 15 تا 30 سانتی متر رشد کند.

  • بگونیا گراندیس

بگونیای گراندیس یک نوع بگونیای غده ای است که برگ های ساده ای را روی ساقه های قوسی شکل خود رشد می دهد. این گیاه برگ هایی به رنگ سبز زیتونی دارد و رگبرگ های آن قرمز هستند. قسمت زیر برگ گیاه نیز معمولا قرمز است. گل های بگونیای گراندیس به صورت خوشه هایی به رنگ سفید یا صورتی هستند. نوک ساقه های این گیاه ترکیبی از رنگ صورتی و سفید است. بگونیا گراندیس گیاهی چند ساله است و تا ارتفاع 60 سانتی متر نیز رشد می کند.

بگونیا گراندیس

  • بگونیا گلابرا

بگونیا گلابرا یکی دیگر از انواع گل بگونیا است که به دلیل برگ های درخشان خود و ریشه هایی که در هنگام رشد به هر چیزی می چسبند، شناخته می شود. این گیاه در صورتی که نور خوبی دریافت کند می تواند برگ های جوان به رنگ قرمز روشن داشته باشد. بگونیا گلابرا زمانی که به رشد کامل می رسد، برگ هایش سبز رنگ می شوند. این گیاه بومی آمریکای جنوبی و مرکزی و مکزیک است و برای رشد به هوای گرم و مرطوب نیاز دارد.

نتیجه گیری

گیاهان بگونیا از گیاهانی هستند که به دلیل شرایط نگهداری آسان در بین کسانی که برای اولین بار قصد خرید گیاه دارند و یا زندگی در آپارتمان و خانه های کوچک اجازه نگهداری از گیاهان بزرگ را به آن ها نمی دهد، بسیار محبوب هستند. این گیاهان مدل های گوناگونی دارند که هر کدام از آن ها ظاهر مخصوص به خود را دارد. برای این که بهتر با انواع گل بگونیا آشنا شوید، در این مقاله مدل های مختلف این گیاه نام برده و درمورد آن ها توضیح داده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *