خلاقیت, مقالات

با نماد و شخصیت شناسی 31 گیاه آپارتمانی آشنا شوید ( قسمت سوم )

تمامی گلها و گیاهان معنای خاص خود را دارند و هر کدام نمادی از احساسات، افکار و شخصیت های انسانی هستند. دانستن نماد و معنی هر گیاه به شما کمک می‌کند تا اطراف خود را از گیاهانی پر کنید که متناسب با شخصیتتان هستند و از این طریق یک محیط مثبت ایجاد کنید. همچنین در هنگام انتخاب هدیه برای مناسبت های خاص مانند عروسی، مراسم ختم و یا … نماد گرایی مهم است و زمانی که نماد گیاهان را بدانید، می‌توانید هدیه های معنادارتری انتخاب کنید. بنابراین برای اینکه مفهوم هر گیاه را بهتر بشناسید و با تاریخچه نمادهای محبوبترین گیاهان آشنا شوید در این مقاله همراه ما باشید.

نماد گیاهان

با معنی و نماد گیاهان بیشتر آشنا شویم

21. مارانتا – (Maranta leuconeura) Prayer Plant

نماد : فداکاری و تمرکز
شخصیت شناسی : مارانتا برای کسی که دوست دارد یک زندگی سازماندهی شده و طبق برنامه داشته باشد، بسیار مناسب است.

نگهداری : مارانتا را در محدوده دمایی 12 الی 29 درجه سانتی گراد و در نور روشن متوسط ​​تا فیلتر شده نگهداری کنید، اگرچه این گیاه می‌تواند در نور کم نیز زنده بماند. برای آبیاری از آب گرم استفاده کنید و رطوبت خاک را همیشه تامین کنید، اما از خیس نگهداشتن بیش از حد خاک و آبیاری زیاد خودداری کنید.

نماد گیاهان

22. کالانکوئه – (Kalanchoe blossfeldiana) Kalanchoe

نماد : عشق ابدی و پایدار
شخصیت شناسی : کالانکوئه برای کسی که می‌خواهید استقامت در عشقش را به او یادآوری کنید، بسیار مناسب است.

نگهداری : کالانکوئه نور را دوست دارد اما مطمئن شوید که بیش از دو ساعت در معرض نور مستقیم خورشید قرار نمی‌گیرد و در دمای بالای 15 درجه سانتی گراد نگهداری می‌شود. برای آبیاری بهتر است از خشک بودن خاک آن مطمئن شوید و از خشکی دادن بیش از حد به آن خودداری کنید.

نماد گلها

23. اسطوخودوس – Lavender (Lavandula)

نماد : آرامش و آسایش
شخصیت شناسی : این گیاه زیبا برای کسایی که نیاز به آرامش دارد و سفرهای آرام را ترجیح می‌دهد بسیار مناسب است.

نگهداری : اسطوخودوس نور کامل خورشید و هوای گرم را ترجیح می‌دهد. اسطوخودوس جوان را یک یا دو بار در هفته آبیاری کنید و با رشد آنها آبیاری را کاهش دهید.

نماد گل اسطوخودوس

24. ارکیده – (Orchidaceae) Orchid

نماد : تحسین و عشق
شخصیت شناسی : ارکیده برای یک مربی یا کسی که از شما الهام گرفته است، بسیار مناسب است.

نگهداری : ارکیده ها می‌توانند در دمای 15 الی 37 درجه در طول فصل رشد خود و 12 الی 21 درجه  در خارج از فصل خود زنده بمانند. بسته به نوع گل ارکیده، شرایط مراقبت متفاوتی وجود دارد.

نماد گل ارکیده

25. گل صد تومانی – Peony (Paeonia)

نماد : شفقت و روابط خوب
شخصیت شناسی : گل صد تومانی برای کسی که در یک رابطه جدید یا در حال تکامل است یا کسی که تشکیل خانواده می‌دهد، بسیار مناسب است.

نگهداری : گل صد تومانی برای رشد به حدود شش ساعت نور خورشید متوسط ​​نیاز دارد. بسته به رطوبت خاک باید هفته ای یک تا دو بار آبیاری شوند.

گل صد تومانی

26. گل رز – Rose (Rosa)

نماد : عشق عمیق
شخصیت شناسی : این گل زیبا و معروف برای کسی که دوستش دارید بسیار مناسب است.  گل های رز با رنگ های مختلف نشان دهنده انواع مختلف عشق هستند.

نگهداری : گل رز حداقل به مدت شش ساعت در روز به نور روشن نیاز دارد و دمای کمتر از 12 درجه سانتی گراد را ترجیح می‌دهد.

گل رز

27. رزماری – (Rosmarinus officinalis) Rosemary

نماد : عشق و وفا
شخصیت شناسی : رزماری برای کسانی که عاشق آشپزی یا نگهداری از گیاهان خود هستند، مناسب است.

نگهداری : این گیاه دارویی عاشق نور زیاد است و باید هفته ای دو بار آبیاری شود. رزماری نمی‌تواند دمای کمتر از 0 درجه سانتی گراد را را تحمل کند.

رزماری

28. مریم گلی – (Salvia officinalis) Sage

نماد : سلامتی، پاکی و خرد
شخصیت شناسی : برای کسانی که مراقبه و فنگ شویی می‌کنند تا انرژی منفی را از خانه دور کنن بسیار مناسب است.

نگهداری :  مریم گلی در نور متوسط ​​تا روشن بهترین عملکرد را دارد و در دمای کمتر از -3 درجه عملکرد خوبی ندارد. برای آبیاری اجازه دهید خاک گیاه مریم گلی در بین آبیاری خشک شود. مریم گلی نسبتاً به سرما و خشکی مقاوم است و مراقبت از آن بسیار آسان است.

مریم گلی

29. آفتابگردان – (Helianthus) Sunflower

نماد : شادی، پرستش و وفاداری
شخصیت شناسی : آفتابگردان برای کسی که مهربان، نوع دوست و مبهم است و روز همه را می‌سازد بسیار مناسب است.

نگهداری : آفتابگردان ها به نور کامل خورشید نیاز دارند، محدوده دمایی 21 الی 26 درجه سانتی گراد را ترجیح می‌دهند و نیاز آبیاری آنها بر اساس فاز آنها در چرخه رشد متفاوت است. گل‌های آفتابگردان را بهتر است به‌ عنوان گیاهانی در فضای باز نگهداری کنید، زیرا می‌توانند به ارتفاع 2 تا 4 متر رشد کنند، اما داخل منزل نیز می‌توانند به عنوان یک دسته گل زیبا داخل آب نگهداری شوند.

نماد گل آفتابگردان

30. لاله – Tulip (Tulipa)

نماد : عشق و شادی بی قید و شرط، قدردانی
شخصیت شناسی : این گل زیبا برای هدیه به مادران و تشکر و قدردانی از زحمات آنها بسیار مناسب است.

نگهداری : گل لاله را باید حدود یک یا دو بار در هفته آبیاری کرد و در جایی قرار داد که در طول روز آفتاب و سایه باشد. لاله ها دوست دارند در خاک سرد کاشته شوند اما دمای هوای متوسط ​​را ترجیح می‌دهند.

نماد گل لاله

31. کاکتوس کریسمس – Winter Cactus (Schlumbergera)

نماد : شادابی و جشن
شخصیت شناسی : کاکتوس کریسمس برای کسانی که مسافرت زیاد می‌روند مناسب است و برای هدیه دادن در زمان تعطیلات، تولد و هدیه به میزبان گزینه خوبی هستند.

نگهداری : کاکتوس کریسمس عاشق نور غیرمستقیم خورشید است، اما به مدت شش هفته قبل از فصل زمستان به 12 ساعت تاریکی در روز نیاز دارند. آنها باید کاملاً آبیاری شوند و در فاصله بین آبیاری خاک خشک شود.

کاکتوس کریسمس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *