دکوراسیون, طراحی, گل ها, گیاهان آپارتمانی, مقالات

چیدمان گل های آپارتمانی

نگهداری گیاهان در خانه و رشد و پرورش آن‌ها کاری بسیار لذت‌بخش است. علاوه براین استفاده از گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون می‌تواند جلوه‌ی خانه شما را چند برابر کند. اگر می‌خواهید به خانه‌تان روح ببخشید و با مناسب‌ترین هزینه، بهترین و طبیعی‌ترین دکوراسیون را داشته باشید استفاده از گیاهان آپارتمانی می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد. برای این‌که بهترین چیدمان گل های آپارتمانی را داشته ‌باشید کافیست چند نکته را بدانید و هنگام تزیین خانه با گل های زیبا این نکات را رعایت کنید.

در این مقاله به شما چندین ایده برای تزیین خانه با گل طبیعی می‌دهیم. البته بهتر است قبل از استفاده از گیاهان در چیدمان خانه شرایط منزلتان را بررسی کنید تا ببینید چه گیاهی برای شما مناسب است. به این ترتیب با در نظر گرفتن فضای خانه‌ می‌توانید بهترین دکوراسیون را داشته باشید. با ما همراه باشید.

تزیین خانه با گل

تزیین خانه با گل

چیدمان گل در فضاهای مختلف منزل چگونه است ؟

چیدمان گل های آپارتمانی در نشیمن

در هر خانه‌ای گوشه‌ای وجود دارد که عملا بی‌استفاده مانده و کاربردی ندارد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم با قرار دادن چند گیاه زیبا در این گوشه از فضای خالی مانده به بهترین شکل استفاده کنید. حتی می‌توانید میزی مخصوص گیاهان تهیه کنید و آن را در گوشه ای از پذیرایی قرار دهید. روی این میز چند گلدان کوچک و بزرگ با رنگ‌های مختلف بگذارید تا منظره‌ای سبز و چشم‌نواز در خانه داشته‌باشید.

اگر مجله‌های مد و دکوراسیون منزل را دیده باشید حتما تصویر یک گلدان بزرگ در کنار کاناپه برایتان آشناست. برای تزیین خانه با گل طبیعی، بزرگ ترین گلدانتان را انتخاب کنید و آن را کنار کاناپه نشیمن بگذارید. این کار به پذیرایی خانه جلوه‌ای فوق‌العاده می دهد. یکی دیگر از جاهایی که برای قرار دادن گلدان مناسب است، پشت پنجره‌های نورگیر می‌باشد. چند گیاه نوردوست کنار پنچره‌های بزرگ بگذارید تا منظره‌ای سبز و دلپذیر ایجاد کند.

چیدمان گل های آپارتمانی در نشیمن

چیدمان گل های آپارتمانی در نشیمن

اگر فضای کافی برای قرار دادن گیاهان روی زمین ندارید پیشنهاد ما استفاده از گیاهان آویزی است. کوکداما از بهترین المان هایی است که می‌توانید به عنوان گیاهان آویزی استفاده کنید. حتی خودتان هم به راحتی می‌توانید برای گلدان‌هایتان آویز بسازید. قرار دادن گیاهان در قفسه‌های دیواری هم یک روش دیگر برای استفاده بهینه از فضای خانه است. به کمک گلدان‌های کوچک در کنار چند کتاب، به دیوار خانه‌تان جلوه‌ای زیبا ببخشید. گیاهانی که برگ‌های آویزان دارند هم برای تزئین قفسه‌های دیواری مناسب‌اند.

تزیین خانه با گل

تزیین خانه با گل

[/vc_column_text][vc_btn title=”خرید انواع گلهای آپارتمانی” style=”gradient” gradient_color_1=”purple” gradient_color_2=”turquoise” size=”lg” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Firanderakht.com%2Fproduct-category%2Fbuy-houseplants%2F|||”][vc_column_text text_larger=”no”]

چیدمان گل های آپارتمانی بر روی میز غذاخوری

به شما پیشنهاد می‌کنیم از فضای روی میز ناهارخوری به بهترین شکل استفاده کنید. غذا خوردن سر میزی که گیاهی سبز در وسطش قرار دارد قطعا لذت‌بخش‌تر از غذا خوردن روی میزی بی‌روح است که نشانی از طبیعت ندارد. عکس زیر یک مدل تزیین خانه با گل را نشان می‌دهد که با استفاده از گل‌های فصلی رنگارنگ و زیبا روی میز غذاخوری فضایی زیبا خلق کرده است. با این کار طبیعت را به خانه‌ی خود می‌آورید و خانه‌تان همیشه با طراوت می‌ماند.

تزیین خانه با گل طبیعی

تزیین خانه با گل طبیعی

چیدمان گیاهان در اتاق‌خواب

استفاده از بعضی گیاهان در اتاق‌خواب برای تجربه خوابی راحت توصیه شده است. علاوه بر مزایای مربوط به سلامتی، گیاهان آپارتمانی در دکور اتاق خواب نیز به کار می‌روند. اگر می‌خواهید اتاقی با دکوراسیون مدرن و همچنین رویایی داشته باشید حتما از گل‌های آپارتمانی برای تزئین اتاق‌خواب استفاده کنید. کمد یا میز کنار تخت بهترین مکان‌ برای قرار دادن گیاهان در اتاق‌خواب هستند. بهتر است گلدان‌های کوچکتری انتخاب کنید که روی میز کنار تخت جا بگیرند. یک پیشنهاد دیگر نصب یک تخته روی دیوار اتاق است. می توانید روی این تخته چندین گیاه با سایزهای مختلف قرار دهید. اگر اتاقتان بزرگ‌تر است و فضای کافی دارید می توانید گلدانی بزرگتر روی زمین قرار دهید.

تزیین اتاق خواب با گل

تزیین اتاق خواب با گل

چیدمان گیاهان در اتاق کار

انتخاب گیاه مناسب برای اتاق کار بسیار مهم است. برای اتاق کارتان گیاهی ساده انتخاب کنید تا تمرکزتان هنگام کار حفظ شود. همچنین بهتر است گیاهی مقاوم با شرایط نگهداری آسان انتخاب کنید تا وقت شما را نگیرد. استفاده از گیاه در اتاق کار مزایای بسیاری دارد : از جمله اینکه باعث افزایش انرژی و کاهش استرس می‌شود. عطر و بوی گیاهان تازه هنگام کار به شما انگیزه ای چند برابر برای ادامه خواهد داد و باعث می شود دیرتر خسته شوید. برای تزئین اتاق کار با گل‌های آپارتمانی می‌توانید بالای میز کار خود چند قفسه دیواری نصب کنید و روی آن را با گیاهان مختلف پر کنید. روی میز کار هم می‌توانید چند گیاه گوچک قرار دهید.

تزیین اتاق کار با گیاه

تزیین اتاق کار با گیاه

 

تزئین آشپزخانه با گل و گیاه

معمولا آشپزخانه مکانی از خانه است که نورگیر خوبی دارد. به همین دلیل برای نگهداری گیاهان نوردوست ایده آل است. علاوه بر این گیاهانی که نیاز به آبیاری مداوم دارند هم برای استفاده در آشپزخانه مناسب‌اند. با وجود سینک در چند متری گلدان‌ها به راحتی می‌توانید آن ها را آبیاری کنید و رطوبتشان را تامین کنید. برای تزیین خانه با گل ، آشپزخانه مکان بسیار مناسبی است. اگر پنجره‌ی آشپزخانه سکوی کوچکی دارد می‌توانید گلدان گیاه را روی آن بگذارید. استفاده از گلدان‌های آویز هم در آشپزخانه امکان‌پذیر است.

یک گلدان پر از گل در آشپزخانه روح تازه‌ای به آن می دهد. برای تزیین گلدان گل طبیعی خلاقیتتان را به کار گیرید. حتی می‌توانید از ظروف شیشه‌ای که در هر آشپزخانه‌ای موجود است به عنوان گلدان استفاده کنید. اگر یک گوشه آشپزخانه خالی است از فرصت استفاده کنید و یک گلدان بلند آن‌جا بگذارید. در ورودی آشپزخانه هم می‌توانید از گیاهان زیبا استفاده کنید. اگر آشپزخانه قفسه‌های دیواری دارد می‌توانید چند گلدان در آن‌ها بگذارید و از منظره لذت ببرید. 

مدل تزیین خانه با گل

مدل تزیین خانه با گل

استفاده از گیاهان در حمام و سرویس بهداشتی

اهمیت حمام و سرویس بهداشتی در طراحی دکوراسیون به هیچ وجه کمتر از بقیه فضاهای خانه نیست. گیاهان رطوبت‌دوست که به نور زیادی نیاز ندارند بهترین گیاهان مناسب حمام و سرویس بهداشتی هستند. بهتر است گلدان گیاهان را در حمام روی زمین قرار ندهید. اگر حمام پنجره‌ای کوچک دارد یک شلف پلاستیکی زیر آن نصب کنید و گلدان گیاه را روی آن قرار دهید. در کنار روشویی هم می‌توانید گلدان‌هایی کوچک بگذارید.

مدل تزیین خانه با گل

مدل تزیین خانه با گل

تراس سبز

اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید و نمی‌توانید از وجود یک باغچه زیبا در حیاط خانه لذت ببرید داشتن تراسی سبز می‌تواند جای آن را برای شما بگیرد. تزیین تراس خانه با گل و گیاه باعث می‌شود که خانه شما حتی از بیرون هم منظره‌ی زیبایی داشته باشد. برای تزیین تراس خانه بسته به فضایی که دارید می‌توانید از انواع گیاهان کوچک و بزرگ استفاده کنید. استفاده از گیاهان آویزی هم انتخاب مناسبی است.

تزیین تراس با گیاه

تزیین تراس با گیاه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *