گل ها, گیاهان آپارتمانی, مقالات

بهترین گیاهانی که می‌توانید در هر مناسبتی هدیه دهید

یکی از بهترین تجربیاتی که می‌توانید در زندگی داشته باشید، تجربه باغبانی و نگهداری از یک گلدان زیبا است. شما می‌توانید با هدیه دادن گل و گیاه این حس را به دیگران نیز هدیه دهید. اما چه گیاهانی برای هدیه دادن مناسبند ؟! بسیاری از گیاهان سمی هستند و یا بعضی دیگر شرایط نگهداری بسیار سختی دارند و هر کسی نمی‌تواند از آنها نگه داری کند، این ویژگی ها در گیاهان سبب می‌شود که همه ی آنها مناسب هدیه دادن در هر مناسبتی و برای هر کسی نباشند. به همین منظور در این مقاله سعی بر این است که گیاهانی را معرفی کنیم که علاوه بر ظاهر زیبا، همه ویژگی های لازم برای هدیه دادن را دارا باشند. با ما همراه باشید.

بهترین گلدان ها برای هدیه دادن

دادن گیاه به یک دوست، معلم، همکار یا اقوام به معنای دادن چیزی پر از زندگی است. برخلاف دسته گل که زودهنگام می‌میرد، یک گیاه قدرت بزرگتر شدن، گسترش زیبایی و تبدیل شدن به بخشی از زندگی آن شخص را برای مدت طولانی داراست. اما انتخاب گلدان مخصوص هدیه ( به ویژه هنگامی که نمی‌دانید خانه فرد چه نوع نوری دارد یا دوست شما زمان لازم برای نگهداری از گیاه را دارد یا خیر ) می‌تواند چالش برانگیز باشد. شما می‌توانید در هدیه دادن از گیاهانی استفاده کنید که شخصیت فرد را در بر بگیرد و یا گیاهانی که از محبوبیت زیادی در میان افراد برخوردارند مانند :

  • پتوس
  • انواع درختان میوه مینیاتوری ( درختچه ی انار، درختچه فلفل، … )
  • بنفشه آفریقایی
  • گلدان ارکیده
  • سانسوریا

اما گیاهان دیگری هم هستند که برای افراد مبتدی و در خانه های با شرایط معمولی مناسبند که در ادامه با آنها آشنا می‌شویم.

1. پتوس

پتوس یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی برای تصفیه هوا و مقاوم ترین گیاهان برای هدیه دادن است. اگر فرد هدیه گیرنده رابطه نزدیکی با شما دارد و از خصوصیات او کاملا آگاه هستید، می‌توانید هر گل یا گیاهی که می‌خواهید و یا مناسب با آن فرد است را به او هدیه دهید. اما اگر هدیه برای فردیست که در یک شرکت اداری کار می‌کند و یا خیلی از روحیه ی او خبر ندارید و شرایط نوری مکان زندگی او را نمی‌دانید، ‌بهتر است به سراغ پتوس بروید. این گیاه زیبا شرایط نوری کمی می‌خواهد و نگهداری بسیار آسان، پتوس را برای همه ی افراد مناسب کرده است.

2. انواع نهال های میوه

برای کسی که تازه صاحب یک خانه شده است، مخصوصا کسانی که یک باغچه ی شخصی داشته باشند، نهال های میوه مناسب با شرایط و آب و هوای زندگی آنها، بهترین گزینه اند. یک درخت لیمو حتی از بدو تولد نیز درخت زیبایی است یا یک گریپ فروت یا درخت نارنگی به معنای آن است که با صبر کردن می‌توانید ثمره ی تلاش خود را ببینید. البته باید تمامی نیازهای درختان را در انتخاب آنها در نظر بگیرید، برای مثال درختان انجیر فضای زیادی نیاز دارند و اگر دوست شما فضای کمی داشته باشد در نگهداری از آن درچار مشکل خواهد شد. 

درخت پرتقال هدیه

 

3. ارکیده

انواع گل ارکیده با ظرافت و زیبایی ظاهری که دارند برای هدیه دادن در هر مناسبتی بهترین گزینه اند. بهترین نکته در مورد آنها گلدهی دوباره بعد از ریختن شکوفه هاست که این امر به معنی همیشگی بودن این گل برای شماست. ارکیده ها دوستدار نور هستند و تبادل هوای برای رشد آنها عالیست. پس اگر می‌خواهید یک هدیه شیک و ماندگار به همسر یا دوستان خود بدهید، ارکیده گزینه ی مناسبی است. هر رنگ از ارکیده نماد مخصوص به خود را دارد و قبل از انتخاب هدیه خود حتما نماد هر کدام را به یاد داشته باشید.

 

4. بوته گل سرخ

همانطور که می‌دانید گل رز نمادی همیشگی از عشق است و این هدیه را به مدیر و یا رییس شرکت خود نمی‌توانید بدهید بلکه مناسب دوست صمیمی و یا همسرتان است. گلدان هدیه گل سرخ بسیار بهتر از نوع شاخه بریده ی آن است چرا که گلهای ماندگار تر و برگهای سبز بیشتری به شما هدیه می‌دهد. البته باید در نظر داشت که این گلدان به مراقبت نسبتا زیادی نیاز دارد تا ماه به ماه شکوفا شود ولی با این وجود باز هم برای مدتی به خانه ی شما زیبایی می‌بخشد. پس برای انواع مناسبت ها مانند عید، روز مادر، روز زن و … همراه با یک لبخند گرم، هدیه دادن یک بوته ی گل سرخ می‌تواند لبخند را به اطرافیانمان هدیه دهد.

گل رز

 

5. زامیفولیا

یکی دیگر از بهترین گلدان ها برای هدیه دادن به افراد مبتدی، گیاه زامیفولیاست. اگر شما به دنبال هدیه ای برای یک دوست با مشغله های فراوان و یا سفرهای طولانی مدت هستید، این گیاه گزینه مناسبیست چرا که سازگاری بالایی با شرایط مختلف دارد و آبیاری زیادی نیاز ندارد. علاوه بر مقاومت بالا، زیبایی برگها و براق بودن آنها، زامیفولیا را به گیاهی گرانبها و لوکس تبدیل کرده است.

6. سانسوریا

اگر می‌خواهید به کسی هدیه بدهید که هیچ گونه تجربه ای در زمینه نگهداری از گیاهان ندارد، سانسوریا یا گیاه شمشیری بهترین گزینه است. علاوه بر زیبایی و مقاومت بالا، سانسوریا یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی برای تصفیه هوا محسوب می‌شود. 

7. سرخس

سرخس ها در مقایسه با گیاهانی که در بالا ذکر شد به نگهداری بیشتری نیاز دارند و آبیاری و رطوبت یکی از مهم ترین نیاز های آنها برای رشد است. بنابراین سرخس یک هدیه مناسب برای کسانی است که زمان بیشتری را با انواع گل و گیاه سپری کرده باشند تا بتوانند یک سرخس پر و سالم و سبز داشته باشند. همچنین بر خلاف اکثر خانواده سرخس که سمی هستند، سرخس بوستون تنها عضوی از آنهاست که سمی نیست و با تصفیه هوا برای کودکان و حیوانات مفید است.

سرخس

8. کالانکوئه

کالانکوئه گیاهی با گلهای زیبا و رنگارنگ و برگهای گوشتی است و یک گیاه گلدار آپارتمانی محسوب می‌شود. این گیاه زیبا به طور معمول از اواسط زمستان تا اواسط بهار گلدهی دارد و بعد از خشک شدن گلها دوباره بعد از یکمدت به گل می‌نشیند. کالانکوئه به آبیاری زیادی نیاز ندارد و تنها زمانی که خاکش خشک شود باید به آن آب بدهید. کالانکوئه یک گیاه زیبا با قیمت بسیار مناسب است که برای مناسبت های مختلف مانند تولد، عرض تبریک، روز مادر و … مناسب است. 

خرید گل

9. گل نرگس

یکی از انواع گلهای شاخه بریده که در این لیست قرار می‌گیرد، گل نرگس است چرا که امکان رشد دوباره آن وجود دارد. این گل در فصول سرد وارد بازار می‌شود و برای هدیه دادن بسیار مناسب است. می‌توانید این گل را در یک گلدان شیشه ای با سنگریزه و آب قرار دهید و از دیدن آن برروی میز خود لذت ببرید. برای شکوفایی دوباره نرگس باید زمانی که شکوفه های آن از بین رفتند، ساقه ها را در یک باغچه آفتابی بکارید و تا زمستان آینده صبر کنید تا دوباره گل بدهد و چند برابر شود.

گلهای مناسب هدیه

10. بامبو

بامبو یکی از گیاهان آپارتمانی لوکس است که به صورت شاخه ای به فروش می‌رسد و بستگی به تعداد پیچ ساقه ها، بافته بودن آنها و یا زادگاه آن قیمت های متفاوتی دارد. اما در کل بامبو علاوه بر زیبایی و مناسب بودن برای انواع دکوراسیون، بر طبق نظریه فنگ شویی، سبب خوش شانسی و ثروت می‌شود. نگهداری از بامبو نسبتا آسان است و باید آن را در یک ظرف شیشه ای دارای آب بدون کلر و در جایی با دمای متعادل و نور غیر مستقیم قرار دهید.

گلهای-آپارتمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *