دکوراسیون, کاکتوس, گل ها, گیاهان آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی لوکس مناسب پولدار ها !

یکی از دغدغه های زندگی روزمره ی افراد ثروتمند، پیدا کردن گل و گیاهان در شأن خود و دکوراسیون لوکسشان است. اگر این افراد اطلاعات زیادی در زمینه ی گل و گیاه نداشته باشند، در پی حل کردن این مشکل ممکن است به بازارهای محلی سری بزنند و بعد از گشت و گذار چند نمونه گل و گیاه معمولی به اسم گیاهان لوکس را با قیمت بسیار بالا خریداری کنند. در صورتی که گیاهان آپارتمانی لوکس و خاصی وجود دارند که ممکن است در بازارهای محلی پیدا نشوند.

در این مقاله با ما همراه باشید تا با چند نمونه از بهترین گیاهان لوکس و قیمتی مناسب دکوراسیون های شیک آشنا شوید. البته توجه کنید که این گیاهان تنها مختص افراد پولدار نیستند و هر فردی که عاشق گل و گیاه باشد می‌تواند این گیاهان را هر چند با قیمتی بالا خریداری کند.

گیاهان خاص

اگر عاشق گیاهان لوکس هستید، این گیاهان را بخرید !!

هر گلی زیبایی و ارزش مخصوص به خود را دارد و اینکه بعضی از گیاهان از بقیه متمایز می‌شوند و قیمت بالاتری دارند، ممکن است به دلایلی باشد که با آن ها آشنا می‌شویم. البته باید توجه داشته باشید که هر گرانی دلیل بر خوب بودن گیاه نیست و این تنها به علاقه و توان مالی شما بستگی دارد که چه گیاهانی را انتخاب کنید. نکته ی دیگر در مورد نحوه نگهداری از آنهاست و باید بدانید که در صورت کمی سهل انگاری در مورد نیازهای گیاهتان، ممکن است ضرر زیادی را متحمل شوید. 

  • مقاومت بالا و سازگاری با هر شرایطی 
  • زیبایی ظاهری برگها، گلها و ساقه
  • تکثیر سخت و پر هزینه
  • تعداد محدود و موجود نبودن در بازارهای محلی

در ادامه با زیباترین و لوکس ترین گیاهان و گلهای آپارتمانی گران قیمت و نگهداری آنها آشنا می‌شویم.

ارکیده

یکی از زیباترین گلهای آپارتمانی، انواع ارکیده است که در بین گلها ارزش بسیار بالایی دارد و نگهداری ارکیده نیز نسبتا ارزان است. این گل در بین تمامی افراد جامعه و با هر توانایی مالی محبوبیت زیادی دارد و می‌تواند یک هدیه عالی برای خانم ها باشد. به همین دلیل از ارکیده معمولا در سبد گلهای خواستگاری و یا دسته گل عروسی استفاده می‌شود و به دلیل داشتن رنگ بندی متنوع برای هر سلقه ای مناسب است. این گل به صورت تک شاخه به فروش می‌رسد اما می‌توانید آنها را به صورت چند شاخه و پر در گلدان های شیشه ای بکارید و از داشتنش برروی میز و یا پیشخوان آشپزخانه لذت ببرید.

انواع مختلف ارکیده قیمت های مختلف و ظاهری متفاوت از هم دارند که به نسبت افزایش قیمت با 3 نمونه پر طرفدار و موجود در ایرانآشنا می‌شویم :

  • ارکیده فالانوپسیس
  • ارکیده کاتلیا 
  • ارکیده اونسیدیوم

 

لاکی بامبو

بامبو یکی از گیاهان آپارتمانی لوکس است که به صورت شاخه ای به فروش می‌رسد و بستگی به تعداد پیچ ساقه ها، بافته بودن آنها و یا زادگاه آن قیمت های متفاوتی دارد. اما در کل بامبو علاوه بر زیبایی و لوکس بودن برای انواع دکوراسیون، بر طبق نظریه فنگ شویی، سبب خوش شانسی و ثروت می‌شود. نگهداری از بامبو نسبتا آسان است و باید آن را در یک ظرف شیشه ای دارای آب بدون کلر و در جایی با دمای متعادل و نور غیر مستقیم قرار دهید.

 

گیاهان آپارتمانی گران قیمت

نخل کنتیا

یکی از گرانترین نخل های زینتی داخل آپارتمان با مقاومتی بالا، نخل کنتیا است. قیمت کنتیا بسته به سایز و تعداد شاخه هایی که دارد متغیر است و همه سایز و قیمتی از آن را می‌توانید در بازار پیدا کنید. بودن کنتیا در یک گوشه از پذیرایی در گلدانی بزرگ و زیبا، وقار و شخصیت خاصی به فضا می‌بخشد و به همین دلیل اکثر گیاه دوستان، در دکوراسیون خود از این گیاه استفاده می‌کنند.

 

گیاهان آپارتمانی لوکس

انواع بونسای خاص

انواع بونسای نیز قیمت های متفاوتی دارند و شما می‌توانید نسبت به بودجه ی خودتان، یک بونسای زیبا تهیه کنید. اما بعضی از بونسای های خاص، واقعا مانند یک درخت کوچک و مینیاتوری زیبا می‌درخشند و با داشتن یک تنه ی چوبی ضخیم و فرم گرفته و شاخ و برگ کوچک و ظریف، زیبایی دکوراسیون لوکس شما را چندین برابر می‌کنند. نگهداری از بونسای نیازمند توجه دائمی و خاصی است که ممکن است هرکسی از پس آن برنیاید اما داشتن آن مانند آوردن یک جنگل زیبا به داخل فضای خانه است.

گیاهان آپارتمانی گران قیمت

 

پاچیرا

اسم انگلیسی این گیاه ( money plant ) همه چیز را درباره ی پاچیرا بیان می‌کند ! این گیاه نیز مانند بامبو ثروت و شانس را به صاحبش هدیه می‌دهد و قیمتی نسبتا بالا دارد و با شاخه های بافته و برگهای پهن، زیبایی خاصی به دکوراسیون شما می‌دهد. این درخت زیبا در هر مغازه ای یافت نمی‌شود و بسته به سایز و تعداد تنه های بافته شده قیمت های متفاوتی پیدا می‌کند.

انواع گلهای آپارتمانی و روش نگهداری آنها

زاموفیلیا

یکی از گیاهان معروف و همه پسند، زاموفیلیاست که قیمت این گیاه نیز با افزایش سایز و تعداد شاخه ها افزایش پیدا می‌کند. این گیاه زیبا امروزه داخل اکثر خانه ها یافت می‌شود و رشدی کند دارد. زاموفیلیا از جمله گیاهانیست که مرگ ندارد و تکثیر نسبتا سختی دارد به همین دلیل در لیست گیاهان آپارتمانی لوکس و گران قیمت قرار گرفته است.

زاموفیلیا

کاکتوس های خاص

کاکتوس های کلکسیونی ثابت کردند که تنها گیاهان نیستند که لوکس و گران قیمت اند بلکه کاکتوس ها نیز می‌توانند قیمت هایی بیشتر از گیاهان داشته باشند. قیمت کاکتوس های مختلف به سن، نژاد و سایز آنها بستگی دارد. ممکن است یک کاکتوس ریز و بند انگشتی قیمت بالاتری نسبت به یک کاکتوس 1 متری داشته باشد و تنها دلیل آن نژاد و سن آن باشد. در هر حال افراد ثروتمندی وجود دارند که گوشه ای از خانه ی آنها کلکسیونی از این کاکتوس های گران قیمت است و به دلیل نگهداری آسان و نیاز های کم، می‌توانند به راحتی آنها را چند روز تنها بگذارند و به سفر بروند.

کیکو-آستریاس

 

گیاهان گوشتخوار

به دلیل ماهیت گیاهان گوشتخوار و کم بودن آنها در بازارهای گل و گیاه، این گیاهان عجیب با قیمت های بالایی به فروش می‌رسند. همانطور که از نام آنها مشخص است، غذای این گیاهان، حشرات و خزندگان ریز است و بودن آنها در خانه علاوه بر زیبایی سبب حذف حشرات موذی درون اتاق ها نیز می‌شود. این گیاهان انواع مختلفی دارند و تنها نمونه های کمی از آنها در ایران موجود است مانند ونوس حشره خوار که بسیار زیباست و غذا دادن به آن یک سرگرمی برای صاحبان آن محسوب می‌شود. 

گیاهان آپارتمانی لوکس

18 دیدگاه در “گیاهان آپارتمانی لوکس مناسب پولدار ها !

  1. توحید گفت:

    گل اول سایت بعد ارکیده شبیه کرم که از خاک بیرون امده نواری سفید وتیره است امش چیه

    1. Selinuos گفت:

      دوستان جهت اطلاع اون اصلا گیاه نیست پلاستیکیه

  2. گلزار گفت:

    سلام روزتون بخیر اون گلدون که عکسش تو این سایت هست ( دومین تصویر) رنگ سفید مشکی و مار مانندی داره اسمش چیه؟

  3. باران گفت:

    سلام
    لطف کنید عکس هر گیاه آپارتمانی رو که می‌گذارید نام گیاه و قیمتش هم بگذارید

  4. محسن گفت:

    اسم…دومین عکس و قیمتش رو بنویسید …

  5. عباس جعفرپیشه گفت:

    سلام
    اسم گیاه دوم که مثل مار می مونه و رنگ سفید و سیاه داره چیه ؟ و قیمتش چنده ؟
    لطفاً جواب بدین ، متشکرم .

    1. عابد گفت:

      گل کیننوم مخره میباشد

      1. محسن گفت:

        اونی شما میگی کرینوم هستش که شبی یوکاس ??‍♂️

  6. مختاری گفت:

    با سلام
    لطفاً نام گیاه ریسمانی سیاه و سفید را بفرمایید
    با تشکر

  7. مهسا گفت:

    وای اون گل سیاه سفید که شبیه مار چقدر زشته حیف پول که بدی بالا این گل اصلا زیبا نیس

    1. محسن گفت:

      سلام کاملا موافقم حس چندش آوری داره هر چند گرون باشه

      1. آرمینه گفت:

        این گل برای لاکچری هاست نه برای شما

      2. آرمینه گفت:

        این گل برای لاکچری هاست نه برای شما قطعا نمی‌تونید نظری غیر این بدید

    2. 啊迷人 گفت:

      شورتت جامونده بیا ببر

  8. Ali گفت:

    سلام
    دوستان عزیز اون عکس دوم گیاه نیستش چیزی شبیه شاخ یا مار هستش که دکور درست میکنن مخصوصا اینو موقع (Halloween) هالوین درست میکنن یعنی تو گلدون میزارن کنار اون کدو هستش که توش شمع یا لامپ گذاشتن برای ترسناک بودنش مخصوصا شب ،، بعدش رنگ های مختلفی دارن این سفید ابی هستش ،، سفید قرمز نمیدونم سفید سیاه اینها با دست درست کردن ???‍♂️??‍♂️?‍♂️??‍♀️ایشون گذاشتن خودشون هم نمیدونن چیه جواب مردم هم نمیده ???

    Telegram @ALIUK

    1. سهیل گفت:

      دمت گرم داداش گلم

  9. عزیز گفت:

    گلهای قشنگی وزیبایی هستن ولی همینطورکه دوست عزیزگفتن اون که شبیه ماره بادست درست شده واینکه شماهم اسمشونگفتین پس حالااومدیکی ازاین گلهاخوشش بیادوازطبقه پاین باشه ونتونه بخره تکلیفش چیه؟

  10. مهران گفت:

    لاکچری میخوای …. فقط گل قورباغه !!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *