گیاهان دارویی, مقالات

گیاهان دارویی برای تقویت حافظه را بشناسید !

برای تمامی ما اتفاق افتاده است که گاهی به قصد برداشتن چیزی، به داخل فضای دیگری می‌رویم و چند لحظه بدون هیچ دلیلی به وسایل نگاه می‌کنیم و فراموش میکنیم برای برداشتن چه وسیله ای به اتاق آمده ایم ! به طور کلی فراموشی دلایل فراوانی مانند، افزایش سن، استرس محیطی، مشکلات کاری، سکته مغزی و دلایل متعدد دیگری دارد. ما در این مقاله قصد داریم تا راه های تقویت حافظه با گیاهان دارویی را بررسی کنیم و بهترین راههای تقویت حافظه را به شما معرفی کنیم، با ما همراه باشید.

تقویت-حافظه-با-گیاهان-دارویی1

بسیاری از کسانی که برای تقویت حافظه به سمت گیاهان دارویی می آیند اولین سوالشان این است که برای تقویت حافظه چه بخوریم ؟ چه چیزی بهتر از گیاهانی که امتحان خودشان را در اینباره پس داده اند! این گیاهان دارویی از قدیم و در طب سنتی، در گروه داروی گیاهی تمرکز حواس و داروهای افزایش دهنده‌ی تمرکز قرار دارند.

در ادامه این مقاله لیستی از گیاهان مناسب برای تقویت حافظه را برای شما آماده کرده ایم. با استفاده از این روش های ارزان قیمت و خانگی می‌توانید به راحتی مغزتان را تحریک کنید.

گیاهان دارویی برای تقویت حافظه

  • آویشن:

آویشن علاوه بر بوی بسیار مطبوع در جمع چاشنی های لذیذ غذا، تاثیر بسیار مثبتی نیز به عنوان یکی از داروهای افزایش دهنده‌ی تمرکز دارد. بوی بی نظیر این گیاه می‌تواند تمامی مشکلات شما را حل کرده و حتی حال روحی شما را نیز عوض کند. شما می‌توانید آویشن را به دو صورت دم کرده و یا جوشانده مصرف کنید.

برای-تقویت-حافظه-چه-بخوریم1

 

  • اسطوخدوس :

اسطوخدوس نیز یکی از درمان های موثر برای افزایش تمرکز حواس است. برای مصرف این گیاه باید، گل تازه آن را خشک نمایید و به صورت خمیر با مقداری عسل مصرف کنید. اسطوخدوس می‌تواند در درمان  بسیاری از مشکلات و بیماری ها مانند صرع ، سرگیجه ، مالیخولیا و .. موثر باشد.

اسطوخودوس

 

  • جینکو بیلوبا :

بدون اغراق می‎توان گفت این گیاه از اعماق تاریخ آمده است ! قدمت این گیاه به 150 میلیون سال پیش بر میگردد و تا 2500 سال عمر می کند. جینکو بیلوبا عصاره بهترین های تاریخ را برای ما آورده است. استفاده از بیلوبا راه فوق العاده ای برای تقویت حافظه با گیاهان دارویی است.

داروی-گیاهی-تمرکز-حواس

 

  • جینسینگ :

جنسیگ نیز مانند بیلوبا به تازگی به خاطر تاثیر شگفتش بر بسیاری از بیماری ها معروف شده است. جینسینگ در درمان بیماری ها و تقویت حافظه استفاده می‌شود.

داروهای-افزایش-دهنده‌ی-تمرکز

  • رزماری :

این گیاه خوشبو علاوه بر عطر و طعمش در ادویه های غذایی، در لیست داروهای افزایش دهنده‌ی تمرکز به حساب می‌آید. رزماری با کاهش استرس ، گزینه ای فوق العاده برای دانشجویان و افراد شاغل می‌باشد.

راههای-تقویت-حافظه-برای-درس-خواندن11

[/vc_column_text][woodmart_products layout=”carousel” items_per_page=”7″ product_hover=”quick” orderby=”rand” element_title=”پیشنهاد خرید گیاهان آپارتمانی” taxonomies=”529, 522, 466″ slides_per_view=”4″ autoplay=”yes” hide_pagination_control=”yes” hide_prev_next_buttons=”no” center_mode=”no” wrap=”yes” img_size=”510*510″ sale_countdown=”0″ stock_progress_bar=”0″ highlighted_products=”0″ products_bordered_grid=”0″ lazy_loading=”no” scroll_carousel_init=”yes”][vc_column_text text_larger=”no”]

  • مریم گلی :

در اکثر منابع ، نام مریم گلی به عنوان عضو همیشگی لیست تقویت حافظه با گیاهان دارویی است. این گیاه به علت مواد شیمیایی منحصر به فردش باعث افزایش سرعت انتقال پیام های عصبی می‌شود. استفاده از مریم گلی حتی بر روی افراد دارای آلزامیر نیز تا حدودی موفقیت آمیز بوده است و می‌توان از آن به عنوان داروی گیاهی تمرکز حواس نام برد. همچنین از این گیاه برای درمان سردرد نیز استفاده می‌شود.

برای-افزایش-تمرکز-چه-بخوریم

  • چای سبز :

مانند جنسینگ و رزماری، چای سبز نیز از زمان قدیم مصرف شده است و علاوه بر تایید طب سنتی، از طریق آزمایشات علمی نیز تاثیر مثبت آن ثابت شده است. چای سبز با وحود آنتی اکسیدان ، به جنگ ضعف حافظه و اکسیداسیون ها می‌رود.

دمنوش-گیاهی-برای-تقویت-حافظه

 

  • انجیر :

این میوه مغذی علاوه بر مواد قندی فراوان، انبوهی از ویتامین ها را در خود نگه داشته است. انجیر حاوی مواد معدنی مانند آهن و ویتامین های آ ، ب و ث است که به تقویت حافظه کمک شایانی می‌کند.

داروی-گیاهی-برای-تقویت-حافظه-کودکان

 

  • کندر :

کندر نیز در طب سنتی ما ایرانی ها جایگاه ویژه ای داشته است، کندر را می‌توان برای درمان بیماری ها و مشکلات بسیاری استفاده نمود که یکی از این مزایا ، تقویت حافظه و بالاتر بردن ضریب هوشی است.

تقویت-حافظه-با-گیاهان-دارویی

 

  • گیاهان با طبع گرم :

به طور کلی گیاهانی با طبع گرم گزینه ی مناسبی برای تقویت حافظه با گیاهان دارویی هستند، گیاهانی مانند زنجبیل ، دارچین و خردل می توانند گزینه های مناسبی برای استفاده به عنوان مواد افزایش دهنده ی تمرکز به حساب بیایند.

داروی-گیاهی-برای-تقویت-حافظه-کودکان1

 

  • سعد کوهی :

سعد کوهی هم توصیه‌ی گذشتگان به عنوان داروی گیاهی است. پودر این گیاه به همراه عسل ، مویز و کمی پودر زعفران از راههای تقویت حافظه برای درس خواندن است ! این روش کمک فوق العاده ای برای  درس خواندن دانشجویان و محصلین است.

راههای تقویت حافظه برای درس خواندن1

1 دیدگاه در “گیاهان دارویی برای تقویت حافظه را بشناسید !

  1. زهرا گفت:

    ممنون خدا خیرتون بده ،زحمت کشیدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *