گل ها, مقالات, نگهداری گیاهان

انواع گلهای قابل استفاده در دسته گل ها

امروزه که همه زندگی ها به سمت ماشینی شدن میروند اکثر مردم در جستوجوی راه هایی برای دیدن حتی اندکی فضای سبز و گیاهان گلدار هستند تا روحشان تازه شود. به همین منظور مردم در مراسم ها و موقعیت های مختلف از گل ها و گیاهان استفاده می کنند. گلهای قابل استفاده در دسته گل، انواع بسیار متفاوتی دارند که در کشورهای مختلف متفاوت می باشند.در مقاله‌ی بهترین گل برای هر مناسبتی ، انواع گلها و نمادشان مشخص شد در این مقاله با تعدادی از گلهای زیبا برای استفاده در دسته گل آشنا میشویم .

گلهای قابل استفاده در دسته گل

  • گل سرخ(گل رز):

گل رز یکی از محبوب‌ترین و دوست داشتنی‌ترین گل‌های زیبای تمام دوران است. رزهای مختلف نماد چیزهای مختلفی هستند؛ رز زرد نماد دوستی، عشق به تکامل رسیده و شادمانی است در حالی که رز سفید نماد تقدس، پاکی، و صلح است. رز سرخ نماد عشق و علاقه‌ی جاویدان و رز صورتی نشانه‌ی شفا، بی‌گناهی و عشق اول است.

 

  • گل لاله:

این گل زیبا در گروه لاله‌ها قرار می‌گیرد و ۱۰۹ نوع مختلف دارد. این گل ۶ گلبرگ دارد و این گلبرگ‌ها مشخصا از همدیگر جدا هستند. لاله‌ها در رنگ‌های مختلفی وجود دارند که عبارتند از قرمز، صورتی، زرد، نارنجی، و بنفش.

 

  • گل ارکیده:

ارکیده‌ها گل‌هایی زیبا و با ظرافت هستند. آن‌ها با گلبرگ‌های هندسی شکل‌شان که به آن‌ها ظاهری حتی مطلوب‌تر و عجیب‌تر می‌بخشد؛ بیشتر شبیه یک ضد-گل به نظر می‌رسند. این گیاهان تزئینی بسیار خواستنی نشانه‌ی عشق، لوکس بودن، زیبایی و قدرت هستند و از گرانترین گلهای قابل استفاده در دسته گل به حساب می‌آیند .

 

  • گل سوسن:

سوسن‌ها پر استفاده‌ترین گل برای مراسم تشییع هستند چون نماد بی‌گناهی به شمار می‌روند و به نشانه‌ی روح فرد درگذشته خریداری می‌شوند. آن­ها نمایانگر بی‌گناهی و پاکی حضرت مریم هستند.

 

  • گل نرگس:

نرگس‌ها گل­های طلایی رنگ زیبایی ساقه بلندی هستند که معنی بهار می‌دهند. نام گیاهی نرگس (نارسیسوس) است. نرگس‌ها نماد احیاء و شروع تازه هستند.

 

  • گل گلایول:

گلایول‌ها گل‌های بلند قامتی هستند که از گل‌های متعددی تشکیل شده‌اند. آن‌ها تا ارتفاع ۱.۲ متر رشد می‌کنند. گلایول در انواع مختلفی از رنگ‌ها من جمله سفید، صورتی، بنفش، زرد، نارنجی و سبز موجود است.

 

  • گل داوودی:

معنی و مفهوم این گل زیبا وفاداری و رفاقت است. حدودا ۳۰ نوع مختلف از این گل وجود دارد که در رنگ‌های مختلفی مثل سفید، زرد، صورتی و قرمز یافت می‌شود.

 

  • گل صدتومانی:

این گل زیبا بومی کشور چین است. صد تومانی به عنوان گل ثروت و افتخار معروف است. این گل‌ها بسیار خوش رایحه هستند و بوی اعجاب انگیزی دارند. گل صد تومانی چندین رنگ مختلف دارد مثل سفید، قرمز، زرد و بنفش.

 

  • گل یاسمن:

یاسمین گل بسیار خوشبویی است و در سرتاسر جهان به خاطر بو و زیبایی خارق‌العاده‌اش شناخته شده است. این گل در اصل به رنگ سفید است، هرچند بعضی از گونه‌های زرد آن نیز یافت می‌شوند.

گلهای قابل استفاده در دسته گل

 

گلهای قابل استفاده در دسته گل مراسم خواستگاری

گل‌های سرخ با اینکه در دسته ی گلهای قابل استفاده در دسته گل قرار میگیرند و نماد عشق و علاقه فراوان هستند اما برای خواستگاری خصوصا جلسه اول مناسب نیستند. رنگ نارنجی و زرد نیز هواداران کمتری دارند و انتخاب آن‌ها کمی‌پر خطر است و ممکن است طرف مقابل علاقه­ای به آن نشان ندهد.
بهترین رنگ‌ها برای گل خواستگاری، سفید، صورتی، یاسی و بنفش هستند. می­توانید گل اصلی سبد را ارکیده انتخاب کنید. ارکیده گل مختص بانوان است و گلی است که به خانم‌ها حس منحصر به فرد بودن می‌دهد و همیشه گلی لوکس به حساب می‌آید.

انتخاب دوم لیلیوم اورینتال است. اورینتال گلی بزرگ، با دوام و زیباست که بویی مست کننده دارد. لیلیوم اورینتال از لیلیوم معمولی بزرگ‌تر، زیباتر و خوشبوتر است. لیلیوم را در رنگ‌های متفاوتی می‌توانید تهیه کنید.

 

آنتریوم نیز از گل‌های لوکس و خوش ظاهریست که نماد مراقبت از عزیزان است و در لیست گلهای قابل استفاده در دسته گل جای میگیرد . این گل رنگ‌های براق و خیره کننده ای دارد.

بسیاری از خانم‌ها علاقه زیادی به خشک کردن گل دارند و آن را به عنوان یادگاری از روزهای خوش زندگی نگه می‌دارند. اگر به خشک کردن گل اهمیت بدهید، باید از گلی مثل رز استفاده کنید. رز را در کنار ارکیده و آنتوریوم استفاده کنید. در سبدهای مناسب خواستگاری گاهی از گل‌هایی مثل پرنده بهشتی (استرلیزیا) و یا آلسترومریا نیز استفاده می‌شود. نمونه­ای از گل­های زیبا برای مراسم خواستگاری را در زیر مشاهده می­کنید.

نمونه گلهای موجود در گلفروشیها

گل سوسن چلچراغ

این گل زیبا خودرو است و سالی یک بار گل می­دهد و شکل واژگون آن شبیه چلچراغ است به همین دلیل آن را سوسن چلچراغ نامگذاری کرده ­اند.

گلهای قابل استفاده در دسته گل

 

گل لیلیوم

لیلیوم گلی بسیار زیبا به رنگهای سفید صورتی و نارنجی است که برای مراسم های خاص از آن استفاده میشود .

گل آنتوریوم

آنتوریوم یک گل تزیینی با رنگهای متفاوت قرمز ، سفید و صورتی است که دوام بسیار بالایی دارد .

گل مریم

این گل بسیار معطر و زیباست و برای تزیین مناسب است اما در لیست گلهای قابل استفاده در دسته گل قرار نمیگیرد .

 

گل رز

رز به عنوان ملکه گلها نیز مشهور است . این گل برای عطر سازی ، تهیه چای ، مربا و بسیاری از مواد خوراکی دیگر مورد استفاده قرار میگیرد .

گل لیسیانتوس

این گل جزو گلهای بسیار محبوب زینتی شاخه بریده است . گلهای زنگوله ای آن در رنگهای مختلف وجود دارند .

 

گل نرگس

گلهای نرگس دارای رنگهای سفید ، زرد و نارنجی است . برگهای این گیاه زبا از ریشه به صورت شیاردار یا صاف میروید .

گل گلایل

گل گلایل چه از نظر ظاهر و چه از نظر رنگ تنوع زیادی دارد. در تاج گل­ها خیلی کاربرد دارد.

گل ادریسی

گل ادریسی یا هورتانسیا در دسته گل عروس و ماشین عروس مورد استفاده قرار می­گیرد و زیبایی خاصی دارد.

انواع گل های برای دسته گل

 

 

گل ارکیده

گل ارکیده ظاهری ظریف و زیبا دارد و گلی شیک محسوب میشود . این گل زیبا جزو پرفروش ترین و گرانترین گلهاست .

گل ژربرا

این گل را در گلخانه پرورش می­دهند و در فصل­های بهار و زمستان از گل­های شاخه بریده استفاده می­شود. ژربرا در رنگ­های زرد، قرمز، سفید، صورتی و نارنجی است و از انواع گلهای قابل استفاده در دسته گل محسوب میشود .

گلهای قابل استفاده در دسته گل

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *