گیاهان آپارتمانی, مقالات, نگهداری گیاهان

نگهداری لاکی بامبو در منزل و ویژگی های خارق العاده‌ی آن !

گیاه لاکی بامبو اخیرا بین گیاه‌ دوستان با استقبال خوبی مواجه شده است و به خاطر شکل خاص و ویژه‌اش طرفداران بسیاری پیدا کرده است. البته نگهداری آسان و همینطور پرورش راحت آن نیز در این علاقه بی تاثیر نبوده و نیست. برای نگهداری این گیاه زیبا شما تنها نیاز به یک گلدان بلند دارید که بهتر است شیشه‌ای هم باشد. حالا باید این گلدان بلند را تا یک سوم آب کنید و بامبوهایی که خریده‌اید را داخل آن قرار دهید، به همین سادگی. در این مقاله با ما همراه شوید تا با نکات مهمی در مورد گیاه بامبو آشنا شوید .

معرفی گیاه بامبو

بامبوهایی که اکنون در بازار به فروش می‌رسند، در اصل لاکی بامبو هستند که نام علمی آن‌ها نیز «دراسینا» یا «dracaena sanderian» است. این بامبوها به بامبوهای شانس معروفند و در علم فنگ‌شویی اعتقاد دارند که حضور این گیاه در خانه یا محل کار یا هر فضایی باعث شادی افراد حاضر خواهد شد و همچنین رفاه و آسایش ساکنین را نیز افزایش می‌دهد که در مقاله گیاهان انرژی بخش مناسب محل کار میتوانید با این گیاهان بیشتر آشنا شوید .

 

محل پرورش لاکی بامبو در ایران بیش‌تر مناطق مرطوب شمالی کشور مثل لاهیجان و رودسر و … است که میزان رطوبت آن‌ها بین 65 تا 90 درصد باشد، که این میزان رطوبت مرغوبیت لاکی بامبو را نیز مشخص می‌کند. هر چقدر میزان رطوبت و حرارت محل کاشت گیاه بامبو بیش‌تر باشد، کیفیت محصول بهتر خواهد شد.

در هنگام خرید حضوری یا خرید اینترنتی لاکی بامبو چند نکته را مد نظر قرار دهید و به آن توجه کنید؛ به برگ‌های لاکی بامبو نگاه کنید، این برگ‌ها باید سبز باشند، وجود هر زردی، کبودی یا لکه قهوه‌ای روی برگ‌های گیاه بامبو نشانه خوبی نیست و ممکن است آن گیاه مریض باشد. در هنگام خرید بامبو بعد از برگ‌ها سراغ چوب بامبو و ساقه آن بروید، به رنگ آن نیز دقت کنید، رنگ سرتاسر چوب بامبو باید یکدست و سبز باشد. رعایت این نکات باعث می‌شود گیاه بامبو شما سالم و سرحال باشد.

نحوه نگهداری بامبو در منزل

نگهداری بامبو در منزل بسیار آسان و ساده است، مقاومت و سازگاری گیاه بامبو باعث شده تا حضور آن‌ها در منازل بیش‌تر و بیش‌تر شود. برای نگهداری درست از این گیاه می‌بایست چند نکته ساده را رعایت کنید و به نیازهای لاکی بامبو توجه کنید تا مدت طولانی بتوانید از حضور آن در خانه لذت ببرید که این نکات را در ادامه با هم خواهیم دید.

  • میزان آب‌دهی

بامبو کلا در آب قرار می‌گیرد و زنده است، ابتدا آن را در گلدان مورد نظرتان قرار دهید، حالا باید به میزانی آب در گلدان بریزید که 3 تا 5 بند چوب بامبو در آب فرو رود، لازم نیست همه ساقه و چوب بامبو در آب باشد، چرا که هم لاکی بامبو به این میزان آب احتیاج ندارد و هم ریشه‌های این گیاه رشد می‌کنند و تمام قسمتی از ساقه که در اب است را فرا می‌گیرد و زیبایی آن را کم می‌کند.

اگر از آب بدون کلر استفاده کنید، خیلی بهتر است؛ کلر موجود در آب ممکن است باعث زرد شدن برگ‌های بامبو شود و زیبایی گیاه را از بین ببرد و در طولانی مدت لاکی بامبوی شما را از بین ببرد. برای رشد هر چه بهتر این گیاه می‌توانید هر چند ماه یکبار، غذای بامبو را به آب آن اضافه کنید تا تقویت شود. غذای بامبو را می‌توانید هم از گل‌ فروشی‌ها تهیه کنید و هم از سایت‌های خرید اینترنتی گل و گیاه، اگر سراغ این سایت‌ها برای خرید اینترنتی بامبو رفتید، حواس‌تان باشد که غذای بامبو را نیز همان موقع بخرید.

  • نور مورد نیاز

بامبو گیاهی کاملا آپارتمانی است که نه تنها نیازی به نور مستقیم خورشید ندارد، بلکه نور مستقیم برای این گیاه مضر است و باعث سوختن برگ‌های آن می‌شود. البته نور کم یا عدم وجود نور نیز در رشد لاکی بامبو تاثیر منفی می‌گذارد و ظاهر برگ‌های آن را تغییر می‌دهد.

گیاه شانس !!

همان‌طور که از اسم این گیاه، لاکی بامبو، مشخص است؛ برخی معتقدند که نگهداری این گیاه خوش شانسی می‌آورد. شاید فکر کنید که این حرف‌ها خرافه است و باور نکنید، اما باور کردن آن لذت بخش است. نگهداشتن لاکی بامبو کار آسانی است، زیبا و جذاب هم که هست، اگر شانس هم بیاورد دیگر چه می‌خواهید؛ امتحانش که ضرری ندارد.

فقط نکته‌ای که در مورد لاکی بامبو باید رعایت کنید تا حامل خوش شانسی برایتان باشد این است که تعداد شاخه‌های بامبو باید فرد باشد، اگر تعداد آن‌ها را زوج انتخاب کنید ممکن است بدشانسی به سراغ‌تان بیاد و عکس خواسته شما عمل کند.

2 دیدگاه در “نگهداری لاکی بامبو در منزل و ویژگی های خارق العاده‌ی آن !

  1. Saba گفت:

    من یه بامبو خریدم ولی توی خاک بود! باید چی کار کنم؟

    1. چخه گفت:

      از تو خاک در بیار بزار تو اب ?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *