گیاهان آپارتمانی

انواع گل آگلونما

انواع گل آگلونما

آگلونما از گیاهان آپارتمانی است که تنوع بسیاری دارد و می توانید گونه های مختلف آن را در رنگ های متنوع، خریداری کنید. این گیاه زیبا که در دسته گیاهان همیشه سبز چینی قرار می گیرد، نیاز به مراقبت چندانی ندارد و می توانید آن را برای مدت زمانی طولانی در گلخانه یا منزل خود نگهداری کنید. در مقاله پیش رو قصد داریم شما را با تعدادی از انواع گل آگلونما که محبوبیت بیشتری دارند، آشنا کنیم.

انواع گل آگلونما

همان طور که گفته شد آگلونما از جمله گیاهان آپارتمانی است که تنوع بسیاری دارد. محبوب ترین آن ها به این شرح است:

  1. آگلونما مودستوم (Aglaonema modestum)

آگلونما مودستوم یکی از ده گیاه برتری است که ناسا برای تصفیه هوای آلوده شناسایی کرده است. این گیاه سبز چینی برگ های زیبا و درخشانی دارد که مخلوطی از سبز و سفید هستند. ساقه های مودستوم نیز سبز کم رنگ است و این طیف رنگی ملایم آرامش غیرقابل وصفی را به شما منتقل می کند. آبیاری زیاد مودستوم می تواند باعث کدر و حتی زرد شدن برگ های زیبای آن شود.

  1. آگلونما نیتیدوم (Aglaonema nitidum)

گزینه بعدی در لیست انواع گل آگلونما نیتیدوم است که به دلیل نگهداری آسان طرفداران بسیاری دارد. این مدل از آگلونما با توجه به برگ‌ های سبز تیره خود، نور بسیار کمی احتیاج دارد؛ به طوری که حتی می تواند در محیط های کم نور نیز رنگ سبز و زیبای خود را حفظ نماید. با توجه به آنچه گفته شد، این گیاهان برای محیط های اداری و دفاتر کار بسیار مناسب هستند.

  1. آگلونما ویدوری (Aglaonema widuri, Red Peacock‘)

این مدل از آگلونما برگ ‌های سبز زیبا با رگه ‌های صورتی روشن و براق دارد که این رگه ها در سراسر برگ بخش شده و زیبایی آن را دو چندان کرده اند. آگلونما ویدوری یا طاووس سرخ نسبت به سایر خویشاوندان سبز رنگ خود به نور بیشتری احتیاج دارد؛ اما همچنان باید در محیط کم نور و دور از تابش مستقیم خورشید نگهداری شود.

انواع گل آگلونما

  1. آگلونما کاتلاس یا قمه ای (Aglaonema Cutlass)

آگلونما کاتالاس یا قمه ای به دلیل داشتن برگ های بلند، باریک و خنجر مانند خود به این نام مشهور شده است. در میان انواع گل آگلونما این مدل شهرت بسیاری دارد. سطوح سبز مایل به کرمی با رگه های سبز تیره در مرکز و لبه های بیرونی برگ کاتالاس، ظاهری پر جنب و جوش به گل بخشیده است که می تواند به زیبایی در گوشه ای از منزل شما خودنمایی کند.

  1. آگلونما اِمِرلد بِی (Aglaonema Emerald Bay)

Emerald Bay یا خلیج زمرد یکی دیگر از انواع گل آگلونما است که در محیط های کم نور به خوبی رشد می کند. این مدل از آگلونما با برگ های سبز تیره خود که مرکز آن به رنگ خاکستری نقره ای است، شناخته می شود. برگ های این گیاه در شرایط ایده آل بسیار پرپشت هستند و می توانند کل گلدان شما را پوشش دهند. آگلونما خلیج زمرد نسبت به بسیاری از انواع دیگر خود، شرایط کم نور را به خوبی تحمل می کند و می تواند انتخابی عالی برای محیط های اداری یا منازل کم نور باشد.

  1. آگلونما هارلکین (Aglaonema Harlequin)

گزینه بعدی در لیست انواع گل آگلونما ، هارکلین است. این عضو از خانواده گیاهان همیشه سبز چینی برگ هایی به رنگ سبز تیره دارد که سطح آن ها با خال های زرد و رگه صورتی تزئین شده اند. این خال های زرد رنگ در صورت قرار گرفتن آگلونما هارکلین در محیط های روشن تر، به صورت یکنواخت در سطح برگ پخش می شوند و رگه های صورتی را به پاستیلی شدن تشویق می کند. از این رو هارکلین محبوبیت بسیار بیشتری نسبت به سایر اعضای خانواده خود دارد.

آگلونما هارلکین (Aglaonema Harlequin)

  1. آگلونما ملکه نقره ای (Aglaonema Silver Queen)

Silver Queen که به عنوان آگلونما ملکه نقره ای نیز شناخته می شود، رایج ترین نمونه این گیاه است. آگلونما ملکه نقره ای با این که تقریبا در همه جا حضور دارد، هیچ وقت تکراری نمی شود. برگ این نمونه از گیاه همیشه سبز چینی، کرمی با رگه های سبز تیره است و برای محیط هایی با شرایط نوری متوسط و کم انتخاب مناسبی محسوب می شود.

  1. آگلونما پادشاه نقره ای (Aglaonema Silver King)

 Silver King کاملا شبیه Silver Queen است با این تفاوت که نسبت به آن رگه های سبز کمتری روی برگ هایش دارد. با بررسی تصویر این دو گل به راحتی می توانید تفاوت بین آن ها را تشخیص دهید. آگلونما پادشاه نقره ای گل های شیپوری سفید رنگ و زیبایی دارد که می توانند به عنوان یک گل زینتی با ارزش در منزل شما حضور داشته باشند. تنها مشکل این مدل ریختن بیش از اندازه گرده گل های آن است.

  1. آگلونما سوزی (Aglaonema Suzy)

Suzy یکی دیگر از انواع گل آگلونما است که به دلیل رشد خوب در محیط های کم نور، محبوبیت بسیاری دارد. برگ های این مدل از آگلونما سبز روشن و تیره است که در مرکز آن ها رگه های صورتی ظریف و زیبایی وجود دارد. رگه های صورتی این مدل از آگلونما نیز در صورت قرار گرفتن در محیط پر نور تر، بیشتر می شود. در هر حال این نوع نسبت به سایر نمونه های مشابه خود، نور کمتری احتیاج دارد.

  1. آگلونما طلای سرخ (Aglaonema Red Gold)

آگلونما طلای سرخ یک گیاه آپارتمانی شگفت انگیز است که به راحتی در محیط های مختلف رشد می کند. آگلونما Red Gold برگ هایی به رنگ سبز درخشان دارد که لبه های آن با رگه های قرمز درخشانی قاب گرفته شده است. رگبرگ ها و ساقه این نمونه از آگلونما نیز با رنگ قرمز پوشانده شده است. آگلونما طلای سرخ یکی از گزینه های محبوب برای کاشت در باغچه های سایه خیز است.

نگهداری از انواع گل آگلونما

نگهداری از انواع گل آگلونما

به طور کلی نگهداری از گیاهان ممکن است ظریف کاری های بسیاری داشته باشد؛ اما نکات اساسی مراقبت از گل آگلونما به این صورت است:

  • نور

 محیط قرار گرفتن آگلونما باید روشن باشد؛ اما نور غیر مستقیم هم برای آن کافی است. گونه های سبز این گیاه می توانند در محیط های کم نورتر نیز رشد کنند؛ اما نگهداری انواع صورتی و سفید آن در محیط های تاریک موجب کمرنگ تر شدن رنگ های زیبای آن می شود.

  • آب

 سعی کنید گیاه خود را در طول تابستان کمی مرطوب نگه دارید. خاطرتان باشد قبل از آبیاری مجدد اجازه دهید دو تا سه سانتی متر از خاک گلدان خشک شود. در طول زمستان نیز بهتر است خاک را تا نیمه خشک نگه دارید.

  • کود

 بهترین زمان رشد گیاه آگلونما بهار و تابستان است. می توانید گیاه خود را هر ماه با یک کود رقیق شده همه منظوره گیاهان آپارتمانی ، تغذیه کنید.

  • دما

 از آنجایی که زیستگاه اصلی انواع گل آگلونما مناطق گرمسیری و استوایی است، بسیاری از آن ها در دمای زیر 55 درجه فارنهایت به خوبی رشد نمی کنند.

جمع بندی

در این مقاله شما را با انواع گل آگلونما آشنا کردیم. اگر پیش از خرید یک گل آگلونما اصول مراقبت از این گیاه آپارتمانی زیبا را بدانید، می توانید برای طولانی مدت از دیدن آن لذت ببرید. امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات مناسبی درمورد این گیاه همیشه سبز چینی به دست بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *