گیاهان دارویی, مقالات

با 11 مورد از فواید مهم سیر برای سلامتی آشنا شوید ( قسمت دوم )

همانطور که در قسمت اول فواید بسیار سیر برای بدن گفته شد، داشتن یک رژیم غذایی سالم می‌تواند به کاهش بیماری ها و داشتن یک سبک زندگی سالم و شاد کمک بزرگی کند. بنابراین با شناختن گیاهان دارویی مفید برای بدن و دانستن فوایدشان می‌توانید از آنها استفاده بیشتری کنید و سلامتی خود را تضمین کنید. در مقاله قبلی تعدادی از فواید مهم سیر برای بدن گفته شد و در این مقاله می‌خواهیم با تعداد بیشتری از آنها که مستقیما بر روی عمر، آلزایمر در اثر پیری و … تاثیر می‌گذارند آشنا شوید.

فواید مهم سیر

فواید مهم سیر

11 فواید بینظیر سیر برای سلامتی ( قسمت دوم )

6. سیر و کاهش روند پیری و جلوگیری از بیماری آلزایمر و زوال عقل

آسیب اکسیداتیو حاصل از رادیکال های آزاد به روند پیری کمک می‌کند اما سیر حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از مکانیسم های محافظتی بدن در برابر آسیب اکسیداتیو پشتیبانی می‌کند. نشان داده شده است که دوزهای بالای مکمل های سیر باعث افزایش آنزیم های آنتی اکسیدان در انسان می‌شود و همچنین استرس اکسیداتیو را در افرادی که فشار خون بالا دارند کاهش می‌دهد.

همچنین اثرات ترکیبی در کاهش کلسترول و فشار خون و خواص آنتی اکسیدانی ، ممکن است خطر ابتلا به بیماری های شایع مغزی مانند بیماری آلزایمر و زوال عقل را کاهش دهد.

7. سیر و داشتن عمر طولانی

آزمایش تأثیرات احتمالی سیر بر طول عمر اساساً در انسان غیرممکن است. اما با توجه به تأثیرات مفید آن بر روی عوامل خطر مهمی مانند فشار خون، بهبود عملکرد مغز و … منطقی است که سیر می تواند به شما در طول عمر بیشتر کمک کند. این واقعیت که سیر می تواند با بیماری های عفونی مقابله کند نیز یک فاکتور مهم است ، زیرا اینها علل شایع مرگ و میر هستند ، به ویژه در افراد مسن یا افرادی که دارای سیستم ایمنی ناکارآمد هستند. پس اگر طول عمر بیشتر و بهتر از آن یک زندگی سالم می‌خواهید سیر را فراموش نکنید.

سیر و داشتن عمر طولانی

سیر و داشتن عمر طولانی

8. بهبود عملکرد های فیزیکی و ورزشی با سیر

سیر یکی از مواد اولیه “افزایش عملکرد” است و به طور سنتی در فرهنگ های باستان برای کاهش خستگی و افزایش توانایی کارگران مورد استفاده قرار می گرفت. از همه قابل توجه تراین است که در قدیم سیر به ورزشکاران المپیک در یونان باستان نیز اهدا می‌شد. 

طبق مطالعاتی که روی جوندگان انجام شده است مشخص شد که سیر به عملکرد ورزشی کمک می‌کند، اما متاسفانه مطالعات بسیار کمی روی انسان انجام شده است. اما افراد مبتلا به بیماری قلبی که به مدت 6 هفته از روغن سیر استفاده کردند ، 12٪  اوج تپش ضربان قلب آنها کاهش یافت و ظرفیت ورزش بهتری کسب کردند.

همچنین مطالعات دیگر نشان می دهد که خستگی ناشی از ورزش ممکن است با سیر کاهش یابد.

9. خوردن سیر و سم زدایی بدن از فلزات سنگین

در دوزهای بالا ، نشان داده شده است که ترکیبات گوگرد موجود در سیر از آسیب اندام ها در برابر سمیت فلزات سنگین محافظت می‌کند. طی یک مطالعه چهار هفته ای بر روی کارمندان یک کارخانه تولید باتری اتومبیل ( آنها خطر قرار گرفتن بیش از حد در معرض سرب را دارند ) نشان داد که سیر 19٪ سطح سرب را در خون آنها کاهش می‌دهد. همچنین بسیاری از علائم بالینی سمیت ، از جمله سردرد و فشار خون را نیز کاهش می‌دهد.

خوردن سیر و سم زدایی بدن

خوردن سیر و سم زدایی بدن

10. سیر ممکن است سلامت استخوان را بهبود بخشد

هیچ مطالعه انسانی اثر سیر در جلوگیری از ضعیف شدن استخوان را اندازه گیری نکرده است. با این حال ، مطالعات جوندگان نشان داده است که سیر می‌تواند با افزایش استروژن در زنان، پوکی استخوان را به حداقل برساند. همچنین یک مطالعه در زنان یائسه نشان داد که دوز روزانه عصاره سیر خشک (برابر با 2 گرم سیر خام) به طور قابل توجهی نشانگر کمبود استروژن را کاهش می‌دهد. این نشان می دهد که این مکمل ممکن است اثرات مفیدی بر سلامت استخوان در زنان داشته باشد. غذاهایی مانند سیر و پیاز نیز ممکن است اثرات مفیدی بر آرتروز داشته باشند.

11. قرار دادن سیر در رژیم غذایی آسان و کاملاً خوشمزه است !!

درست است مورد آخر مزایای سلامتی نیست ، اما هنوز هم مهم است و امید داریم که آن را بخوانید. مصرف سیر در رژیم غذایی فعلی شما بسیار آسان (و خوشمزه) است. سیر مکمل اکثر غذاهای شور ، به خصوص سوپ ها و سس ها است. طعم و مزه سیر همچنین می تواند یک طعم بینظیر به دستور العمل های بی مزه اضافه کند.

سیر به اشکال مختلفی وجود دارد ، از میخک کامل و خمیرهای صاف گرفته تا پودرها و مکمل هایی مانند عصاره سیر و روغن سیر و پودر سیر. با این حال ، بخاطر داشته باشید که برخی از نکات منفی سیر مانند بوی بد دهان را نیز به همراه دارد و متاسفانه برخی از افراد به آن حساسیت دارند. یک روش معمول برای استفاده از سیر ، فشار دادن چند حبه سیر تازه با پرس سیر ، سپس مخلوط کردن آن با روغن زیتون بکر و کمی نمک است. این یک پانسمان سالم و فوق العاده راضی کننده است.

نکته : اگر به اختلال خونریزی مبتلا هستید یا داروهای رقیق کننده خون مصرف می‌کنید ، قبل از افزایش مصرف سیر با پزشک خود صحبت کنید.

سیر و جلوگیری از ضعیف شدن استخوان

سیر و جلوگیری از ضعیف شدن استخوان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *