گیاهان آپارتمانی

بهترین هدیه برای روز مادر چیست؟ | معرفی 6 گیاه آپارتمانی برای هدیه روز مادر

بهترین هدیه برای روز مادر

 شاید باورش سخت باشد؛ اما روز مادر نزدیک است. شما می توانید با یک هدیه زیبا علاقه خود را به مادرتان نشان دهید و از او قدردانی کنید. چه هدیه ای بهتر از یک گیاه سبز و زیبا که مادرتان را به شوق آورد؟تقریبا تمام مادران گیاهان آپارتمانی را دوست دارند و از آن ها به خوبی مراقبت می کنند. ما در این مقاله به چند نکته برای خرید بهترین هدیه روز برای روز مادر اشاره می کنیم و 6 گیاه را برای هدیه به مادر معرفی می کنیم.

چرا گیاهان آپارتمانی بهترین هدیه برای روز مادر هستند؟

بهترین هدیه برای روز مادر

شما تصمیم گرفته اید برای هدیه روز مادر یک گیاه آپارتمانی بخرید؛ اما ممکن است ندانید که چرا این تصمیم می تواند زندگی مادرتان را تغییر دهد. مادر شما این هدیه را دوست خواهد داشت زیرا:

  • با این هدیه او همیشه به یاد شما خواهد بود. گیاهان برخلاف گل ها، سال ها زنده می مانند و مادر شما با مراقبت کردن از آن سال ها از آن لذت خواهد برد. به علاوه هر بار که به شکوفه های گیاه نگاه می کند، به یاد شما خواهد افتاد.
  • مادران شما از مراقبت از گیاه جدید خود لذت خواهند برد و با نگهداری از آن سرگرم خواهند شد.
  • فواید نگهداری گیاهان آپارتمانی زیاد است. آن ها هوا را تمیز می کنند، اکسیژن هوا را بیشتر می کنند، استرس را کاهش می دهند و … .
  • تنوع گیاهان آپارتمانی زیاد است. شما می توانید از میان حدود صد ها گیاه آپارتمانی یکی را انتخاب کنید و بهترین هدیه برای روز مادر را خریداری کنید.

چگونه می توانید بهترین هدیه برای روز مادر را انتخاب کنید؟

بهترین هدیه برای روز مادر

گیاهان آپارتمانی یکی از بهترین انتخاب ها برای هدیه دادن در روز مادر هستند. شما باید در هنگام خرید انواع گیاهان آپارتمانی به نکاتی توجه کنید تا بهترین هدیه برای روز مادر را خریداری کنید.

  1. فضای خانه مادر شما بزرگ است یا کوچک؟

انواع گیاهان آپارتمانی شکل ها و اندازه های مختلفی دارند. برخی مانند کاکتوس و ساکولنت بسیار کوچک هستند و برخی مانند نخل اریکا بزرگ هستند. کوچک بودن خانه مادر شما می تواند انتخاب های شما را محدود کند. پس حتما در هنگام خرید بهترین هدیه برای روز مادر به این نکته توجه کنید.

  1. در زمینه مراقبت از گیاهان چقدر تجربه دارد؟

مراقبت از برخی گیاهان نسبت به بقیه آسان تر است. برای مثال کاکتوس ها می توانند هفته ها بدون آب زنده بمانند. این گزینه برای کسانی که تجربه ای در نگهداری گیاهان آپارتمانی ندارند، بسیار مناسب است. با این حال اگر مادر شما در زمینه مراقبت از گیاهان باتجربه باشد، می تواند از نگهداری یک گیاه حساس و پرچالش لذت ببرد. شما می توانید با خیال راحت یک گیاه ظریف به عنوان بهترین هدیه برای روز مادر بخرید.

  1. آیا مادر شما زیاد به سفر می رود؟

در ابتدا ممکن است این سوال بی ربط به نظر برسد. اما اگر مادر شما زیاد سفر می کند، نمی توانید گیاهی را انتخاب کنید که به مراقبت مداوم نیاز دارد.

معرفی بهترین گیاهان آپارتمانی برای هدیه روز مادر

  1. گل ارکیده

بهترین هدیه برای روز مادر

گل ارکیده بسیار زیباست و تنوع رنگ بی نظیری دارد؛ به همین دلیل یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی است. شاید به خاطر ماهیت عجیب و غریب آن، تصور کنید که مراقبت از ارکیده دشوار است و فقط افراد باتجربه می توانند از این گیاه نگهداری کنند. این تصور کاملا نادرست است. مراقبت از ارکیده بسیار آسان است و هر کسی با کمترین تجربه می تواند از این گیاه زیبا مراقبت کند.

  1. ساکولنت ها و کاکتوس ها

ساکولنت ها و کاکتوس ها

اگر مادر شما همیشه در حال سفر کردن است، بهترین هدیه برای روز مادر ساکولنت ها و کاکتوس ها هستند. این گیاهان به طور طبیعی در آب و هوای خشک رشد می کنند و قادرند هفته ها بدون آب زندگی کنند. آن ها به نگهداری کمی نیاز دارند. بنابراین برای مادرانی که در نگهداری تجربه کمی دارند نیز مناسب هستند. ساکولنت ها و کاکتوس ها در رنگ ها، اندازه ها و شکل های مختلف هستند. به همین دلیل قطعا می توانید چیزی را که مادرتان دوست دارد پیدا کنید.

  1. گل های آپارتمانی گلدار

گل های آپارتمانی گلدار

وقتی از گیاهان آپارتمانی حرف می زنیم، اغلب به گیاهان سبزی فکر می کنیم که همه در خانه های خود دارند. ممکن است به شکوفه ها و گل ها فکر نکنیم. اما بسیاری از گیاهان آپارتمانی گلدار هستند که می توانند زیبایی خانه مادر شما را دو چندان کنند. مثلا بنفشه های آفریقایی گیاهان زیبایی هستند که با شکوفه های کوچک و ارغوانی خود زینت بخش خانه ها هستند. دیگر گیاهان آپارتمانی گلدار عبارتند از: اسپاتی فیلوم یا زنبق صلح،  انواع بگونیا، آنتوریوم، کالانکوئه و …

  1. آزالیا

گیاه آگلونما

گیاه آزالیا گزینه دیگری برای بهترین هدیه روز مادر است. این درختچه های گلدار شکوفه های قرمز یا بنفش یا صورتی دارند و بسیار زیبا هستند. شکوفه ها عمر زیادی ندارند؛ اما ارزش دارند که برای دیدن آن ها صبر کنید. این گیاه در فصل بهار گل می دهد.

  1. آگلونما

گیاه آگلونما

گیاه آگلونما یک گیاه همیشه سبز است که سال ها عمر می کند و بهترین هدیه روز مادر است. این گیاه برگ هایی به رنگ بنفش، قرمز، صورتی، کرم و سفید دارد. آگلونما یک گیاه مقاوم، انعطاف پذیر، غیر سمی و زیباست و نگهداری از آن بسیار ساده است.

  1. یاس بنفش یا لیلاک

یاس بنفش

یاس بنفش به خاطر شکوفه های بنفش زیبا و عطر دل انگیزش بسیار محبوب است. اگر می خواهید یاس بنفش سال هایی زیادی عمر کند، آن را خارج از گلدان بکارید. این گیاه سال به سال رشد می کند و زیبایی هایش بیشتر می شود.

جمع بندی

گیاهان آپارتمانی بهترین هدیه برای روز مادر هستند. اگر تصمیم گرفته اید برای هدیه روز مادر برای او گل بخرید، این کار را نکنید. گل ها بعد از مدتی زیبایی خود را از دست می دهند و پژمرده می شوند. اما گیاهان آپارتمانی عمری طولانی دارند و سال ها در خانه مادر شما می مانند. علاوه بر این برای سلامتی مادرتان نیز مفید هستند. ما در این مقاله برای خرید بهترین هدیه روز مادر شما را راهنمایی کردیم و 6 گیاه آپارتمانی برای هدیه روز مادر معرفی کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *