گل ها, گیاهان آپارتمانی, مقالات

گلهای مناسب فصل بهار و تابستان را بهتر بشناسیم !

در میان گیاهان 4 فصل، گلهای بهاری و گلهای تابستانی نیز وجود دارند که تنها می‌توانند در این فصل ها رشد کنند. برای هدیه دادن گل در این فصول نیز بهتر است از گل و گیاه مناسب این آب و هوا استفاده کنید تا هدیه‌ی شما ماندگاری بیشتر و یک دسته گل خاص تابستانی باشد. بنابراین اگر می‌خواهید در تابستان یا بهار برای خود و یا دوستانتان گل بگیرید، بهتر است با گل و گیاه این فصل ها بیشتر آشنا شوید.

 

فصل تابستان و به خصوص بهار، نوید دهنده‌ی شادی و زندگی سبز هستند. در این فصل ها، در تمامی فضاها شاهد گلهای رنگارنگی هستیم که زیبایی آنها با نور طلایی خورشید، دو چندان می‌شود. ما نیز نباید این فرصت را نادیده بگیریم و با خریداری این گلها و یا کاشتن بذر گلهای بهاری و تابستانی، باغچه‌ی خود را رنگ آمیزی کنیم. در باغچه‌ی کوچک خانه می‌توان گلهای یکساله و یا چند ساله کاشت. گلهای یکساله تنها از ابتدای بهار تا پایان تابستان همان سال گل می‌دهند، اما با کاشت گلهای چند ساله، می‌توانید هر سال شاهد رشد و زیبایی گلهای خود باشد. با ما همراه باشید تا گلهای مناسب فصل بهار و تابستان را بیشتر بشناسید.

گلهای-مناسب-فصل-بهار

گلهای مناسب فصل بهار و تابستان :

1. گل آستر(ستاره‌ای)

گل آستر یا Astron (نام یونانی این گل که به معنای ستاره است) نماد صبر زیاد و عشق می‌باشد. گل آستر در رنگ های مختلفی دیده میشود اما در تابستان تنها در رنگ های صورتی ، بنفش و یاسی دیده می‌شود

گل آستر(ستاره‌ای)

2. گل صد تومنی

همانطور که از نام این گل پیداست، سنبل ازدواج و ثروت است و می‌توانید از آن در دسته گل عروس و تزیین جشن عروسی نیز استفاده کنید. گلبرگ های پف پفی شکل این گل در بهار و تابستان خودنمایی می‌کنند و به گفته‌ی محققان، این گل عمری در حدود نیم قرن خواهد داشت.

3. گل نیلوفر پیچ

گل نیلوفر پیچ یک گیاه بالارونده و پیچشی است. این گل زیبا عمری چند ساله دارد و به گرما مقاوم است. یکی از نکات جالب در مورد این گل، باز و بسته شدن گلها در شبانه روز است که زیبایی آن را دوچندان کرده است. گل نیلوفر به خشکی مقاوم است و به همین علت باید در آبیاری آن دقت لازم را داشته باشید.

 

4. گل همیشه‌بهار

هرفردی که عاشق گل و گیاه باشد، مطمئنا در باغچه‌ی خود این گل را خواهد داشت. نام این گل زیبا نویدبخش بهار و تازگی است و بودن آن در خانه یا باغچه، رنگی زیبا به فضا می‌بخشد. گل همیشه‌بهار در عین زیبایی فواید زیادی نیز دارد. اکثر مزرعه داران این گل را در گوشه های زمین خود می‌کارند، چرا که این گل حشرات مضر را دور می‌کند و برعکس، حشرات مفیدی چون  : زنبور و پروانه را به سمت خود جذب می‌کند.

گل-همیشه_بهار

5. گل مارگریت

مارگریت نیز مانند تمامی گیاهان گرمسیری، گلدهی تابستانه دارد و گلبرگ های آن شبیه به گل آفتابگردان است. گل مارگریت از جمله گلهای مقاوم به گرمایی است که نور زیاد خورشید را می‌پسندد اما اگر گرما بیش از حد زیاد شود، بهتر است آن را به سایه منتقل کنید. این گل زیبا در اصل از خانواده‌ی داوودی است اما نیاز های آن کاملا متفاوت با خانواده‌اش است.

6. گل آفتابگردان

آفتابگردان یکی دیگر از گلهای مقاوم به گرما است که خواص دانه‌ی آن بر هیچکس پنهان نیست. دانه‌ی آفتابگردان شامل خواص خوراکی برای انسانها و حیوانات است. این گل زیبا همانطور که از اسمش پیداست به سمت آفتاب می‌گردد و این گردش روزانه، زیبایی آن را دوچندان می‌کند. همین گردش گل آفتابگردان به سمت خورشید، سبب شده است که به نماد وفاداری نیز معروف شود.

 

7. گیاه اسطوخودوس

رنگ بنفش و عطر شفا بخش اسطوخدوس، طرفداران زیادی را از قدیم الایام به سمت آن جذب کرده است. اگر آن را در قسمت ورودی خانه بکارید، در تمام تابستان از بوی آن لذت خواهید برد. همچنین اسطوخدوس به عنوان هدیه برای تازه عروس دامادها نیز بسیار معروف است، چرا که علاوه بر پخش کردن رایحه‌ای خوش، نماد ثروت و سلامتی نیز می‌باشد.

8. گل ادریسی

در ابتدا بهتر است بگوییم که این گل برای حیوانات خانگی سمی است و باید از دسترس آنها دور بماند. شکوفه های این گل در طیف رنگ آبی رشد می‌کنند. البته اگر میزان اسیدی بودن خاک تغییر کند، رنگ گلبرگ ها نیز تغییر پیدا می‌کند. نیاز نوری کم، از جمله ویژگی های مثبت این گل است و میتوانید آنرا در قسمت سایه‌ی باغچه‌ی خود بکارید.

گیاه-ادریسی

9. گل کوکب

گل کوکب نیز یکی دیگر از گلهای مقاوم به گرما است که زیبایی، رنگ و تنوع آن طرفداران زیادی را در تابستان به آن جذب کرده است. معروف ترین شکل این گل، توپی شکل و پر از گلبرگ است. جالب است بدانید انواع مختلف گل کوکب، ارتفاع و اندازه‌های متفاوتی دارند و حتی شرایط نگهداری هر کدام با دیگری متفاوت است.

10. گل ژربرا

ژربرا از انواع گیاهان گرمسیری مناسب آپارتمان است که در لیست گیاهان همیشه گلدار نیز قرار می‌گیرد. این گل زیبا، چند ساله است و با کاشت آن در باغچه‌ی خود، می‌توانید همیشه شاهد زیبایی آن باشید. از ژربرا در دسته گل عروس ، دسته گل نامزدی و یا هر مراسم دیگری نیز استفاده می‌شود.

گلهای-گرمسیری

2 دیدگاه در “گلهای مناسب فصل بهار و تابستان را بهتر بشناسیم !

  1. سارا سرابی گفت:

    خیلی ممنون از مطالبی که در مورد گلها و عکسهاشون گذاشتین

  2. 🌱🌱🌱دوستدار گل و گیاه 🌱🌱🌱 گفت:

    من عاشق گل هستم در باغچه امسال اهار _ جعفری_کوکب کوهی _ گازانیا_رعنازیبا_داوودی . ستاره ای .مارگریت.ژربرا . کاشتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *