گل ها, مقالات

معنی رنگ های مختلف گل رز برای هدیه دادن

گل رز را می توان محبوب همه افراد با هر سلیقه ای دانست. این گل در رنگ های مختلف یکی از بهترین انتخاب ها برای هدیه دادن دسته گل و سبد گل در هرر مناسبتی است که فکرش را بکنید. اما بهتر است قبل از تهیه دسته گل هدیه با نماد و معنی هر رنگ گل رز آشنا باشید تا بتوانید بهترین هدیه را برای هر مناسبت انتخاب کنید. در این مقاله با معانی گل رز قرمز ، گل رز سفید ، گل رز زرد ، گل رز بنفش ، رز صورتی و دیگرر رنگ های آن آشنا می شویم. اگر برای شما هم جالب است که که معنی هر رنگ رز را بدانید با ما در این مقاله همراه شوید.

معنی رنگ های گل رز

گل رز قرمز

همه می دانند که گل رز قرمز از گذشته نماد عشق بوده است. اگر به کسی علاقه دارید بهترین دسته گل برای نشان دادن این علاقه دسته گل رز قرمز است. دسته گل رز قرمز همچنین انتخاب مناسبی برای خاستگاری و سالگرد ازدواج و دیگر مناسبت های عاشقانه است.

گل رز قرمز

گل رز قرمز

رز سفید

گل رز سفید نماد پاکی، خلوص و معصومیت است و عشق پاک را نشان می دهد. این گل را برای احترام و قدردانی هدیه می دهند. رز سفید به رز عروس هم معروف است و در دسته گل عروس و گل آرایی ماشین عروس از آن استفاده می شود. رز سفید را می توان در مراسم یادبود نیز برای ابراز احترام هدیه داد.

رز سفید

رز سفید

رز آبی

یکی از رنگ های زیبا و خاص رز رنگ آبی است. اینوع رز معمولا در طبیعت یافت نمی شود بلکه به صورت رنگ شده در بازار موجود است. گل رز آبی نماد اسرارآمیز و دست نیافتنی بودن است. با هدیه دادن گل رز آبی به کسی که دوستش دارید به او می گویید که چقدر دست نیافتی است.

رز آبی

رز آبی

رز سبز

رز سبز صلح، آرامش و باروری و حیات را نشان می دهد. رنگ سبز رنگ آرامش بخشی بوده و مهم ترین نماد آن طبیعت است. رزهای سبز ررنگی مکه درر بازار خریداری می شوند معمولا رنگ مصنوعی داررند چرا که این رنگ رز در طبیعت به ندرت وجود دارد. برای هدیه دادن حس سرزندگی به مخاطب می توانید به او گل رز سبز هدیه دهید.

رز سبز

رز سبز

رز زرد

زرد نماد شادی است و گل رز زرد هم بهتر است در مناسبت های شاد مثل  نامزدی، تولد فرزند و … هدیه داده شود. گل رز زرد می تواند هدیه مناسبی برای نشان دادن حمایت از یک دوست نیز باشد. دقت کنید که این رنگ برای مناسبت های عاشقانه چندان مناسب نیست چرا که دوستی معمولی با مخاطب را نشان می دهد و نه ابراز عشق و علاقه. دسته گل رز زرد برای عیادت بیمار هم یک گزینه مناسب به شمار می رود.

رز زرد

رز زرد

رز نارنجی

رنگ نارنجی نماد شور و اشتیاق است. اگر به شروع رابطه تمایل دارید یا می خواهید اشتیاق خود را به دوستی با کسی نشان دهید از این رنگ رز برای هدیه دادن استنفاده کنید. هدیه دادن رز نارنجی همچنین برای گرامیداشت دوستی و رفاقت هم کاملا مناسب است.

رز نارنجی

رز بنفش

رز بنفش می تواند معنی عشق در نگاه اول را به مخاطب برساند. اگر می خواهید به کسی بگویید که عشق اول شماست، به او گل رز بنفش هدیه دهید. گل ررز بنفش همچنین  می تواند معنی ستایش افسونگری معشوق را داشته باشد. این رنگ از گذشته نماد سلطنتی داشته و نشان دهنده شکوه و عظمت بوده است. بنابراین ررز بنفش می تواند هدیه مناسبی برای مدیر یا رئیس شما باشد.

رز بنفش

رز صورتی

صورتی طیف رنگی گسترده ای از روشن تا تیره دارد. رز صورتی کم رنگ نمادی از لطافت، وقار و آراستگی است و رز صورتی پررنگ قدردانی را نشان می دهد. رز صورتی پررنگ را می توانید به عنوان تشکر و قدردانی هدیه بدهید.  این رنگ برای دختران و خانم های جوان هم هدیه مناسبی است. رز صورتی روشن همچنین برای شروع رابطه جدید و ابراز همدردی و در عیادت از بیمار هم به عنوان هدیه ای مناسب به کار می رود.

رز صورتی

رز صورتی

رز سیاه

رزهای سیاه در واقع رنگ بنفش یا قرمز خیلی تیره دارند و این رنگ به طور طبیعی یافت نمی شود. روش ساخت این نوع رز از طریق رنگرزی می باشد. رز سیاه مفهوم مرگ و خداحافظی و گاهی شروع دوباره را دارد. از این رنگ رز می توانید در مراسم تدفین استفاده کنید.

رز سیاه

رز سیاه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *